Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 18. november 2017, Sobota
 

Klientske centrum Bratislava

KLIENTSKE CENTRUM BRATISLAVA

V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ A OTVORENÁ štátna správa zahajuje Okresný úrad Bratislava (ďalej OÚ) poskytovanie služieb pre občanov, klientov v novovytvorených priestoroch klientskeho centra v budove OÚ.

Budova Klientskeho centra v Bratislave na Tomášikovej 46

Naším cieľom je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Sledujeme tým zníženie a optimalizáciu nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:

prízemie:

Supervízor:

  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam, príjem podnetov od klientov,
  • elektronický kontraktačný systém.

 

1. Všeobecná podateľňa pre jednotlivé odbory OÚ (2 pracoviská),

  • Odbor živnostenského podnikania - výdaj živnostenských oprávnení (2 pracoviská)
  • Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Bratislave (1 pracovisko).

 

2. Katastrálny odbor - podateľňa (4 pracoviská):

  • podateľňa,
  • prijem návrhov na vklad vlastníckeho práva alebo iného práva do katastra,
  • výdaj výpisu z katastra nehnuteľností, výpisu z listu vlastníctva.

 

3. Okresné riaditeľstvo policajného zboru Bratislava I. a III., oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície (príjem žiadostí – 14 pracovísk):

  • príjem žiadostí o vydanie občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a medzinárodného vodičského preukazu,
  • snímanie osoby v súvislosti s vydávaním občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu,
  • príjem oznámení o strate, krádeži a poškodení občianskeho preukazu,
  • výpis karty vodiča,
  • poskytovanie informácií z príslušných evidencií.

 

4. Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií (10 pracovísk):
príjem žiadostí:

  • o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
  • o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
  • o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
  • o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
  • o schválenie jednotlivo dovezeného systému, komponentu, samostatnej technickej jednotky,
  • o povolenie prestavby jednotlivého vozidla / výroby jednotlivého vozidla,
  • o schválenie prestavby jednotlivého vozidla / jednotlivo vyrobeného vozidla,
  • o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (alternatívne pneumatiky, odstránenie priečkového systému,...),
  • o vydanie duplikátu osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
  • o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
  • o dočasné vyradenie vozidla, predĺženie dočasného vyradenia vozidla alebo opätovné uvedenie do prevádzky (iba vozidlá, ktoré nepodliehajú evidencii),
  • o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom,
  • o udelenie povolenia na zriadenie STK, pracoviska EK, kontroly originality,
  • o udelenie oprávnenia na vykonávanie technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality a na montáž plynových zariadení.

 

5. Krajské riaditeľstvo Policajného zboru Bratislava, Krajský dopravný inšpektorát, odbor bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií v Bratislave (18 pracovísk):

  • prihlásenie doposiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel,
  • prihlásenie vozidla vyradeného zo špeciálnych evidencií do evidencie vozidiel,
  • prihlásenie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel,
  • prevod držby vozidla na inú osobu,
  • zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru,
  • zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru,
  • zápis zmeny vlastníka vozidla,
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom,
  • prideľovanie voliteľného čísla,
  • duplikáty tabuliek s evidenčným číslom,
  • výdaj tabuliek s evidenčným číslom na nosič bicyklov,
  • evidencia zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla,
  • evidencia spájacieho zariadenia,
  • odhlásenie vozidla do cudziny,
  • vyradenie vozidla z evidencie,
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie,
  • zápis oznámenia odcudzenia vozidla, nájdenia a vrátenia vozidla,
  • zrušenie avíza prevodu držby vozidla.

 

6. Odbor všeobecnej vnútornej správy (4 pracoviská):

  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách,
  • žiadosť o zmenu mena alebo priezviska - podanie,
  • žiadosť o udelenie štátneho občianstva SR,
  • žiadosť o vydanie potvrdenia a osvedčenia o štátnom občianstve SR,
  • žiadosť o registráciu SVB, NO, NF, ZZPO,
  • žiadosť o povolenie verejnej zbierky.

 

7. Odbor živnostenského podnikania; integrované obslužné miesto občana – IOMO (8 pracovísk):

  • ohlásenie živnosti a príjem žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení,
  • príjem žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona,
  • výpis zo živnostenského registra,
  • výdaj potvrdenia o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
  • ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri a oznámenie o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti,
  • oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti,
  • oznámenie o ukončení podnikania,
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
  • prvozápis do obchodného registra,
  • výdaj potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,
  • príjem oznámení o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
  • výdaj osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou,
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania, ktorá nemá charakter právneho poradenstva,
  • integrované obslužné miesto občana - IOMO.

 

8. Okresné riaditeľstvo policajného zboru Bratislava I. a III., oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície (výdaj – 5 pracovísk):

  • výdaj občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a osvedčenia o evidencii vozidla,
  • výdaj potvrdení o pobyte,
  • výdaj potvrdení o občianskom preukaze.

 

1. poschodie:

9. Odbor starostlivosti o životné prostredie (5 pracovísk):

  • výdaj stavebného povolenia na vodné stavby,
  • výdaj povolenia na vypúšťanie odpadových vôd,
  • výdaj povolenia na osobitné užívanie vôd,
  • schválenie povodňového plánu,
  • súhlas na vydanie súboru technicko-prevádzkových parametrov a technicko-organizačných opatrení,
  • súhlas na vydanie rozhodnutia o povolení stavby spaľovne odpadov,
  • vyjadrenie k vydaniu stavebného povolenia na stavbu alebo zmenu stavby,
  • súhlasy na činnosti v chránených územiach,
  • súhlas na prevádzkovanie zariadenia na zneškodňovanie, zhodnocovanie odpadov.

 

10. Pozemkový a lesný odbor (2 pracoviská):

  • poradenská a informačná činnosť na úsekoch: vydávania a navrátenia vlastníctva k pozemkom v zmysle reštitučných zákonov, pozemkových úprav, obnovy evidencie pozemkov, ostatných činností v pozemkovej oblasti, ochrany poľnohospodárskej pôdy, lesného hospodárstva, lesného reprodukčného materiálu, pozemkových spoločenstiev poľovníctva.