Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 21. júl 2018, Sobota
 

Od 1. apríla ministerstvo vnútra sprístupní elektronické služby na úseku evidencie vozidiel

27. 03. 2015

Od 1. apríla 2015 ministerstvo vnútra na portáli Elektronické služby MV SR sprístupní pre občanov niekoľko desiatok elektronických služieb z oblasti dopravných evidencií. Ako povedal minister vnútra Robert Kaliňák na dnešnej tlačovej konferencii, po úspešnom testovaní spúšťame do ostrej prevádzky služby budované v projektoch  Národnej evidencie vozidiel Elektronických služieb pre osvedčenie o evidencii vozidla. Tieto projekty pripravujeme v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti financovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Na používanie elektronických služieb stačí občanom aktivovaný elektronický občiansky preukaz /eID karta/, ktorých sme dosiaľ vydali 740-tisíc, z toho 36 702 držiteľov prejavilo záujem aj o certifikáty na tvorbu zaručeného elektronického podpisu /ZEP/.

 Minister vnútra Robert Kaliňák

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minister vnútra Robert Kaliňák na tlačovej konferencii informuje o nových e-službách

Ako uviedol Robert Kaliňák, zaručený elektronický podpis vygenerovaný prostredníctvom eID karty sa tak stal najrozšírenejším typom ZEP používaným v SR.
Elektronické služby kopírujú situácie, ktoré občania samozrejme budú môcť aj naďalej riešiť osobnou návštevou dopravného inšpektorátu. Vlastníci elektronických dokladov tak však môžu urobiť z pohodlia domova a pracovisko polície navštíviť len v naozaj nevyhnutných prípadoch.

Portál Elektronické služby MV SR


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Služby budú prístupné na portáli E-služieb MV SR /https://portal.minv.sk/

Elektronické služby umožnia požiadať napríklad o výmenu tabuľky s evidečným číslom vozidla v prípade straty či odcudzenia. Za poplatok bude možné požiadať o výmenu tabuliek buď s klasickým náhodne prideleným evidečným číslom, ale aj voliteľným číslom podľa osobných preferencií, pričom v ponuke sú aj tabuľky z materiálu vyžarujúce svetlo. K dispozícii budú aj elektronické žiadosti o obnovenie osvedčenia vozidla po strate či odcudzení, nahlásenie straty alebo odcudzenia či nahlásenie nálezu osvedčenia. 

Bude tiež možné získať  podrobný prehľad o povinnom zmluvnom poistení,  o technických či emisných kontrolách, o štruktúre všetkých  vlastníkov vozidla či  o technických údajoch vozidla. So  zaručeným elektronickým podpisom môže používateľ e-služieb požiadať o vygenerovanie právne záväzných dokumentov.

Pre svoje záležitosti si bude môcť občan dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte, elektronicky vykonať zmenu v evidencii či požiadať o zapísanie alebo zrušenie elektronického splnomocnenia k evidenčným úkonom s vozidlom. S použitím ďalších  informačných služieb možno získať prehľad napríklad o exekútorských, súdnych, daňových alebo colných blokáciách vozidla, o kontrole jeho originality či o časovom priebehu držby vozidla a o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom.

Dohodnutie termínu na dopravnom inšpektoráte, čiže „získanie časenky“, bude podľa ministra Roberta Kaliňáka jednou z najvyužívanejších elektronických služieb, pričom vysvetlil aj princíp jej fungovania. V tejto súvislosti spomenul aj zmeny, ktoré rezort vnútra v rámci programu ESO urobil na dopravných inšpektorátoch. Napríklad na frekventovanom bratislavskom dopravnom inšpektoráte po nasadení opatrení sa priemerná čakacia doba 2,5 hodiny znížila na 44 minút. Po nasadení elektronických služieb by sa čakacia doba mala znížiť priemerne na 25-30 minút. Výkon úradníkov pri vybavovaní občanov stúpol o 30 percent. Obdobné opatrenia budú zrealizované aj na oddeleniach cudzineckej polície, uviedol minister vnútra.