Polícia

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 23. máj 2017, Utorok
 

Na vybavenie dokladov majú štatutári 7 týždňov

15. 05. 2017

Od  1. júla tohto roku začnú štátne inštitúcie so spoločnosťami zapísanými v Obchodnom registri komunikovať elektronicky prostredníctvom e-schránok na portáli http://www.slovensko.sk/. Ak štatutár firmy nemá aktivovaný občiansky preukaz so zadaným bezpečnostným osobným  kódom /BOK/, do e-schránky sa nedostane a nebude sa môcť oboznámiť s rozhodnutiami, ktoré mu zašlú štátne inštitúcie. 

Do povinnej aktivácie elektronických schránok právnických osôb zapísaných v obchodnom registri zostáva 8 týždňov, no na ich používanie je pripravených stále iba 54 % štatutárov. 


Takmer polovica štatutárov stále nemá vybavený či aktivovaný OP

 Ostatní /týka sa to takmer 99-tisíc štatutárov/by si mali bezodkladne vybaviť alebo aktivovať občiansky preukaz na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov v SR. Ministerstvo vnútra na to štatutárov firiem pravidelne upozorňuje verejnými výzvami, listami a naposledy rozosielaním SMS. Začala  totiž tzv. sezóna cestovných dokladov a čakacie doby na oddeleniach dokladov sa predlžujú. Aktuálne je priemerná čakacia doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov 45 minút. Upozorňujeme, že rýchlejšie vás v súčasnosti vybavia na oddeleniach dokladov, ktoré sú situované mimo veľkých klientskych centier.

A ešte:

  • v prípade otázok týkajúcich sa aktivácie či práce s elektronickou schránkou neváhajte využiť služby Ústredného kontaktného centra na stránke http://www.slovensko.sk/, alebo na čísle +421 2 35 803 083.
    K dispozícii je aj kontaktný formulár a videonávody;
  • v prípade akýchkoľvek otázok ohľadne občianskych preukazov sa môžete obrátiť aj na Callcentrum MV SR v pracovných dňoch od 8.00 do 18.00 hod. na bezplatnom čísle 0800 222 222, alebo e-mailom na callcentrum@minv.sk;
  • načo slúži e-schránka, a či môže schránku vašej firmy spravovať aj niekto iný - čítajte na www.statutar.sk

 Čítačky

Na oddelenia dokladov Policajného zboru začalo ministerstvo vnútra distribuovať nový modernejší typ čítačiek čipových kariet. Ide o čítačku miniLector, zariadenie typu plug and play. Nová čítačka si  nevyžaduje inštaláciu špeciálneho ovládača, ako to bolo u doterajšieho typu čítačiek, ktoré v rámci podpory informatizácie poskytujeme používateľom e-služieb od decembra 2013.

Čítačka miniLector po zapojení do portu počítača je ihneď pripravená pracovať s elektronickým občianskym preukazom -  jej ovládač je totiž súčasťou všetkých bežných verzií operačných systémov Windows. Dodávateľom čítačiek je spoločnosť D. Trust Certifikačná Autorita a. s. Ministerstvo vnútra rámcovou dohodou zakontrahovalo 500-tisíc kusov čítačiek v celkovej sume 1 481 880 €.

Čítačka miniLector

Cena za kus jednej čítačky vychádza na 2,96 € s DPH. Nakupujeme teda s výraznou množstevnou zľavou, bežne sa podobný typ čítačky predáva za  trojnásobnú a vyššiu cenu.
Čítačku dostane každý držiteľ občianskeho preukazu, ktorý sa rozhodne používať aj elektronický podpis, čiže si nechá na čip svojho občianskeho preukazu nahrať certifikáty na vytváranie elektronického podpisu.

Nová čítačka miniLector

 

 

 

 

 

 

Dôležité odkazy

Dôležité oznamy

Viac na www.statutar.sk

  • e-SLUŽBY MV SR
    Pri evidencii vozidiel môžete využívať aj elektronické služby