Tabuľka č.: 07 - Prehľad nehôd zavinených vodičom mot. voz. podľa hlavnej príčiny (10 najčastejších hlavných príčin) v percentách za obdobie od 01.01. do 31.03.2012. Slovensko
Prehľad nehôd Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 3071 | 574 | 292 | 283 | 354 | 407 | 311 | 494 | 356 | Tj % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | Počet usmrtených | 60 | 5 | 10 | 5 | 14 | 9 | 4 | 3 | 10 | Tj % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | Počet zranených osob | 1260 | 142 | 176 | 111 | 148 | 147 | 166 | 174 | 196 | Tj % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 51 | 114 | 29 | 56 | 25 | 45 | 77 | 164 | 35 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: porušenie povinnosti vodiča Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 960 | 162 | 80 | 79 | 126 | 120 | 115 | 166 | 112 | Tj % | 31,3 | 28,2 | 27,4 | 27,9 | 35,6 | 29,5 | 37 | 33,6 | 31,5 | Počet usmrtených | 9 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | Tj % | 15 | 40 | 10 | 0 | 7,1 | 11,1 | 50 | 33,3 | 10 | Počet zranených osob | 313 | 43 | 48 | 19 | 40 | 34 | 46 | 42 | 41 | Tj % | 24,8 | 30,3 | 27,3 | 17,1 | 27 | 23,1 | 27,7 | 24,1 | 20,9 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 106 | 81 | 80 | 0 | 126 | 120 | 57 | 166 | 112 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: nedovolená rýchlosť jazdy Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 540 | 69 | 54 | 77 | 60 | 54 | 61 | 108 | 57 | Tj % | 17,6 | 12 | 18,5 | 27,2 | 16,9 | 13,3 | 19,6 | 21,9 | 16 | Počet usmrtených | 21 | 2 | 4 | 1 | 8 | 3 | 1 | 1 | 1 | Tj % | 35 | 40 | 40 | 20 | 57,1 | 33,3 | 25 | 33,3 | 10 | Počet zranených osob | 310 | 23 | 45 | 28 | 39 | 29 | 46 | 64 | 36 | Tj % | 24,6 | 16,2 | 25,6 | 25,2 | 26,4 | 19,7 | 27,7 | 36,8 | 18,4 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 25 | 34 | 13 | 77 | 7 | 18 | 61 | 108 | 57 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 216 | 18 | 24 | 6 | 9 | 98 | 27 | 5 | 29 | Tj % | 7 | 3,1 | 8,2 | 2,1 | 2,5 | 24,1 | 8,7 | 1 | 8,1 | Počet usmrtených | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | Tj % | 6,7 | 0 | 0 | 20 | 0 | 11,1 | 25 | 0 | 10 | Počet zranených osob | 88 | 7 | 4 | 5 | 6 | 29 | 14 | 1 | 22 | Tj % | 7 | 4,9 | 2,3 | 4,5 | 4,1 | 19,7 | 8,4 | 0,6 | 11,2 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 54 | 0 | 0 | 6 | 0 | 98 | 27 | 0 | 29 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: porušenie povinnosti účastníka dopravnej nehody alebo škodovej udalosti Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 207 | 107 | 15 | 15 | 25 | 5 | 11 | 16 | 13 | Tj % | 6,7 | 18,6 | 5,1 | 5,3 | 7,1 | 1,2 | 3,5 | 3,2 | 3,7 | Počet usmrtených | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | Tj % | 3,3 | 0 | 0 | 0 | 14,3 | 0 | 0 | 0 | 0 | Počet zranených osob | 11 | 5 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | Tj % | 0,9 | 3,5 | 0 | 0,9 | 1,4 | 0 | 1,2 | 0 | 0,5 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 103 | 0 | 0 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: nesprávna jazda cez križovatku Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 173 | 44 | 29 | 15 | 22 | 16 | 10 | 21 | 16 | Tj % | 5,6 | 7,7 | 9,9 | 5,3 | 6,2 | 3,9 | 3,2 | 4,3 | 4,5 | Počet usmrtených | 5 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | Tj % | 8,3 | 0 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | Počet zranených osob | 126 | 19 | 31 | 12 | 12 | 10 | 10 | 12 | 20 | Tj % | 10 | 13,4 | 17,6 | 10,8 | 8,1 | 6,8 | 6 | 6,9 | 10,2 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 34 | 0 | 14 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: nesprávne otáčanie a cúvanie Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 160 | 29 | 13 | 18 | 14 | 17 | 16 | 25 | 28 | Tj % | 5,2 | 5,1 | 4,5 | 6,4 | 4 | 4,2 | 5,1 | 5,1 | 7,9 | Počet usmrtených | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Tj % | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Počet zranených osob | 21 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 0 | 3 | 6 | Tj % | 1,7 | 1,4 | 1,1 | 3,6 | 2 | 0,7 | 0 | 1,7 | 3,1 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: porušenie osobitných ustanovení o chodcoch Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 142 | 24 | 11 | 23 | 6 | 21 | 7 | 19 | 31 | Tj % | 4,6 | 4,2 | 3,8 | 8,1 | 1,7 | 5,2 | 2,3 | 3,8 | 8,7 | Počet usmrtených | 6 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | Tj % | 10 | 0 | 10 | 20 | 0 | 11,1 | 0 | 33,3 | 20 | Počet zranených osob | 123 | 20 | 8 | 22 | 5 | 16 | 7 | 17 | 28 | Tj % | 9,8 | 14,1 | 4,5 | 19,8 | 3,4 | 10,9 | 4,2 | 9,8 | 14,3 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 23 | 0 | 11 | 23 | 0 | 21 | 0 | 19 | 15 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 124 | 25 | 16 | 4 | 12 | 22 | 13 | 17 | 15 | Tj % | 4 | 4,4 | 5,5 | 1,4 | 3,4 | 5,4 | 4,2 | 3,4 | 4,2 | Počet usmrtených | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Tj % | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Počet zranených osob | 51 | 5 | 8 | 2 | 4 | 7 | 9 | 8 | 8 | Tj % | 4 | 3,5 | 4,5 | 1,8 | 2,7 | 4,8 | 5,4 | 4,6 | 4,1 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: nesprávny spôsob jazdy Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 122 | 8 | 13 | 6 | 31 | 13 | 17 | 22 | 12 | Tj % | 4 | 1,4 | 4,5 | 2,1 | 8,8 | 3,2 | 5,5 | 4,5 | 3,4 | Počet usmrtených | 9 | 1 | 1 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | Tj % | 15 | 20 | 10 | 0 | 21,4 | 11,1 | 0 | 0 | 30 | Počet zranených osob | 79 | 5 | 7 | 5 | 25 | 5 | 16 | 5 | 11 | Tj % | 6,3 | 3,5 | 4 | 4,5 | 16,9 | 3,4 | 9,6 | 2,9 | 5,6 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 13 | 8 | 13 | 0 | 10 | 13 | 0 | 0 | 4 |
|
Prehľad nehôd. Príčina: nesprávne odbočovanie Slovensko | SR | Bra | Trn | Tre | Nit | Žil | Ban | Pre | Koš | Počet nehôd | 73 | 18 | 14 | 4 | 10 | 0 | 4 | 13 | 10 | Tj % | 2,4 | 3,1 | 4,8 | 1,4 | 2,8 | - | 1,3 | 2,6 | 2,8 | Počet usmrtených | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Tj % | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 | 0 | 0 | Počet zranených osob | 52 | 7 | 10 | 3 | 3 | 0 | 7 | 10 | 12 | Tj % | 4,1 | 4,9 | 5,7 | 2,7 | 2 | - | 4,2 | 5,7 | 6,1 | Poč. neh. na 1 usmr. os. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|