Rozbor dopravnej nehodovosti podľa príčin, 10 najpočetnejších podľa 1. úrovne Banskobystrický kraj | Ban | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | Celkom nehôd | 295 | 60 | 15 | 13 | 11 | 6 | 34 | 6 | 15 | 31 | 12 | 36 | 37 | 19 | porušenie povinnosti vodiča | 115 | 23 | 7 | 3 | 6 | 3 | 9 | 2 | 7 | 11 | 5 | 19 | 12 | 8 | Tj % | 39 | 38,3 | 46,7 | 23,1 | 54,5 | 50 | 26,5 | 33,3 | 46,7 | 35,5 | 41,7 | 52,8 | 32,4 | 42,1 | - vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | - nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 83 | 21 | 3 | 3 | 4 | 2 | 6 | 0 | 7 | 9 | 2 | 13 | 8 | 5 | - nedbanie zvýšenej opatrnosti voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, zdravotne postihnutým osobám, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - požitie alkoholického nápoja počas vedenia vozidla | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 32 | 6 | 3 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | - vedenie vozidla po užití inej návykovej látky v takom čase, keď sa iná návyková látka nachádza v organizme vodiča | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená užitím liekov | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 5 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | - nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | nedovolená rýchlosť jazdy | 57 | 16 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 7 | 5 | 1 | Tj % | 19,3 | 26,7 | 13,3 | 30,8 | 9,1 | 16,7 | 14,7 | 83,3 | 33,3 | 3,2 | 33,3 | 19,4 | 13,5 | 5,3 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 48 | 15 | 1 | 4 | 0 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 6 | 3 | 1 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy iným okolnostiam, ktoré možno predvídať | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | nesprávny spôsob jazdy | 40 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 15 | 1 | Tj % | 13,6 | 0 | 13,3 | 0 | 0 | 0 | 20,6 | 83,3 | 6,7 | 16,1 | 16,7 | 5,6 | 40,5 | 5,3 | - jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 30 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 6 | 5 | 0 | 5 | 2 | 2 | 8 | 1 | - jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 13 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 30 | 1 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 11 | 0 | 3 | 5 | 4 | Tj % | 10,2 | 1,7 | 13,3 | 0 | 9,1 | 16,7 | 5,9 | 0 | 0 | 35,5 | 0 | 8,3 | 13,5 | 21,1 | - nedisciplinované a neohľaduplné správanie sa | 8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 | - neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | - neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 7 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - neprispôsobenie správania v cestnej premávke svojim schopnostiam | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | - nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | - neuposlúchnutie pokynu, výzvy, príkazu alebo požiadavku policajta súvisiace s výkonom jeho oprávnení v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | porušenie povinnosti účastníka dopravnej nehody alebo škodovej udalosti | 28 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 6 | 1 | 0 | 6 | 3 | 5 | 2 | 1 | Tj % | 9,5 | 3,3 | 0 | 15,4 | 0 | 0 | 17,6 | 16,7 | 0 | 19,4 | 25 | 13,9 | 5,4 | 5,3 | - neurobenie opatrenia na mieste dopravnej nehody, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky na mieste dopravnej nehody | 24 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 6 | 3 | 3 | 2 | 1 | - neurobenie opatrenia na mieste škodovej udalosti, aby nebola ohrozená bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky na mieste škodovej udalosti | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | nesprávne otáčanie a cúvanie | 20 | 5 | 1 | 0 | 1 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | Tj % | 6,8 | 8,3 | 6,7 | 0 | 9,1 | 0 | 20,6 | 0 | 0 | 0 | 16,7 | 2,8 | 5,4 | 5,3 | - porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | - nebezpečné cúvanie | 8 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | - nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | - nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | - cúvanie na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | - cúvanie na jednosmernej ceste, ak to nie je potrebné k zaradení alebo vyjdení z radu stojacich vozidiel | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 18 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 1 | 0 | Tj % | 6,1 | 8,3 | 0 | 23,1 | 0 | 0 | 5,9 | 0 | 0 | 6,5 | 0 | 13,9 | 2,7 | 0 | - nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 18 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 1 | 0 | nesprávne predchádzanie | 15 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | Tj % | 5,1 | 5 | 13,3 | 0 | 0 | 33,3 | 2,9 | 33,3 | 6,7 | 6,5 | 8,3 | 2,8 | 0 | 0 | - predchádzanie po nesprávnej strane vpravo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - nedostatočný bočný odstup pri predchádzaní | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - predchádzanie pri nedostatočnom rozhľade pred sebe | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | - predchádzanie bez možnosti bezpečného zaradenia pred predchádzané vozidlo | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - predchádzanie vľavo odbočujúceho vozidla vľavo | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | - predchádzanie pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | nesprávne odbočovanie | 15 | 4 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | Tj % | 5,1 | 6,7 | 6,7 | 15,4 | 0 | 0 | 5,9 | 0 | 6,7 | 3,2 | 0 | 5,6 | 2,7 | 5,3 | - neopatrné odbočovanie | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - neopatrná jazda za odbočujúcim vozidlom | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 8 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | - nedanie prednosti v jazde cyklistovi idúcemu rovno vodičom odbočujúcim vpravo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | nesprávna jazda cez križovatku | 14 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 5 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 3 | Tj % | 4,7 | 3,3 | 0 | 0 | 9,1 | 0 | 14,7 | 0 | 6,7 | 3,2 | 0 | 2,8 | 0 | 15,8 | - nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 9 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | - nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
|