Prehľad nehôd v cestnej doprave.
Za obdobie od 01.01. do 30.09.2016 a porovnanie s rovnakým obdobím minulého roka. Územný okres: Banská Bystrica
Celkový prehľad nehôd
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
Počet nehôd celkom | 138 | -50 | 68 | 0 | 10 | 60 |
| tj. % | 100 | | 100 | • | 100 | 100 |
šk. do 3990€, bez usmrt., zran. | 52 | -14 | 25 | 0 | 2 | 25 |
| tj. % | 37,7 | | 36,8 | • | 20 | 41,7 |
neh. s násl. na živote alebo zdr. | 65 | -32 | 33 | 0 | 5 | 27 |
| tj. % | 47,1 | | 48,5 | • | 50 | 45 |
Počet usmrtených | 6 | 5 | 2 | 0 | 2 | 2 |
Počet ťažko zranených | 11 | -12 | 5 | 0 | 3 | 3 |
Počet ľahko zranených | 70 | -30 | 34 | 0 | 6 | 30 |
Škoda v 10€ | 64580 | 11805 | 34878 | 0 | 8755 | 20947 |
Nehody podľa zavinenia (ŠEDN)
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
vodičom motorového vozidla | 128 | -35 | 59 | 0 | 9 | 60 |
vodičom nemotorového vozidla | 2 | -7 | 2 | 0 | 0 | 0 |
| deťmi | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
chodcom | 4 | -1 | 4 | 0 | 0 | 0 |
| deťmi | 2 | -1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
zamestnancom SŽD | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
iným účastníkom cestnej premávky | 0 | -2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
závadou komunikácie | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
technickou závadou vozidla | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
lesnou zverou a domácimi zvieratami | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
iné zavinenie | 1 | -3 | 1 | 0 | 0 | 0 |
odrazeným kameňom | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
zavinenie nezistené | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nezadané | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hlavné príčiny nehôd (podľa frekvencie), u vodičov motorového vozidla hlavných vinníkov
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
porušenie povinnosti vodiča | 53 | 0 | 22 | 0 | 4 | 27 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 24 | -3 | 10 | 0 | 5 | 9 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 8 | -17 | 6 | 0 | 0 | 2 |
nesprávna jazda cez križovatku | 6 | -4 | 4 | 0 | 0 | 2 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 6 | -7 | 2 | 0 | 0 | 4 |
nesprávne odbočovanie | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
nesprávne predchádzanie | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
nesprávne vchádzanie na cestu | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
indispozícia osoby | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 1 | -1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Nehody podľa miesta - v/mimo obec
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
v obci | 100 | -38 | 56 | 0 | 1 | 43 |
mimo obec | 38 | -12 | 12 | 0 | 9 | 17 |
nezadané | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Podľa kategórie cesty
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
diaľnica | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
diaľničný privádzač | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
rýchlostná cesta | 17 | -8 | 12 | 0 | 0 | 5 |
rýchlostný privádzač | 1 | -1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
cesta I. triedy | 31 | 0 | 8 | 0 | 5 | 18 |
cesta II. triedy | 5 | -7 | 2 | 0 | 0 | 3 |
cesta III. triedy | 14 | -12 | 4 | 0 | 4 | 6 |
komunikácia účelová - poľné a lesné cesty | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
komunikácia účelová - ostatné (parkoviská, príjazdy k továrňam, pieskovňam, skladom a pod.) | 10 | 1 | 3 | 0 | 0 | 7 |
komunikácia v km systéme nesledovaná | 60 | -23 | 38 | 0 | 1 | 21 |
nezadané | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nehody podľa miesta - špecifické objekty
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
železničné priecestie | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 |
iné | 135 | -52 | 67 | 0 | 9 | 59 |
NEZADANÉ | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Alkohol u vinníka nehody
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
Alkohol u vin. neh. | 15 | -6 | 6 | 0 | 1 | 8 |
| tj. % | 10,9 | | 8,8 | • | 10 | 13,3 |
Kategória vozidla, u vodičov motorového vozidla vinníkov
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
motocykel, motorová trojkolka, štvorkolka - L | 6 | -3 | 2 | 0 | 0 | 4 |
| malé motocykle L1e, L2e | 3 | -1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
motocykle L3e, L4e | 3 | -1 | 2 | 0 | 0 | 1 |
motorové trojkolky L5e | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
štvorkolky L6e, L7e | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
snežný skúter - LS | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
osobné motorové vozidlo (vrátane terénneho) - M | 91 | -28 | 41 | 0 | 8 | 42 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
osobné motorové vozidlá M1, M1G | 90 | -27 | 41 | 0 | 8 | 41 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
autobusy M2, M3, M2G, M3G | 1 | -1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nákladné motorové vozidlo (vrátane terénneho) - N | 11 | -2 | 5 | 0 | 1 | 5 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
N1, N1G s celkovou hmotnosťou do 3 500 kg | 8 | 0 | 3 | 0 | 1 | 4 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
N2, N2G s celkovou hmotnosťou do 12000 kg | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
N3, N3G s celkovou hmotnosťou nad 12000 kg | 3 | -1 | 2 | 0 | 0 | 1 |
| z toho pravostranné riadenie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
prípojné vozidlo (vrátane návesa) - O | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| O1, s celkovou hmotnosťou do 750 kg, | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ostatné prípojné vozidlo | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
kolesový traktor - T | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
pásový traktor - C | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
prípojné vozidlo traktora - R | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
traktorom ťahaný vymeniteľný stroj - S | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
pracovný stroj - P | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
iné cestné vozidlo - V | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| bicykel, kolobežka | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
záprahové | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
jednonápravový traktor s prívesom | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ostatné iné cestné vozidlo | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nezistený druh cestného vozidla | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
električkové dráhové vozidlo - ELEK | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
trolejbusové dráhové vozidlo - TR | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
železničné dráhové vozidlo - ZE | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nezadané | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Podľa zaznamenaného času priebehu DN. Započítané sú DN, ktorých zaznamenaný čas priebehu (DN od: - do:) sa zmestí do rozmedzia 1 hod. Ostatné sú zaradené pod položku "nezistené"
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
0 - 1 hod | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
1 - 2 hod | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 |
2 - 3 hod | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
3 - 4 hod | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
4 - 5 hod | 5 | 3 | 1 | 0 | 2 | 2 |
5 - 6 hod | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
6 - 7 hod | 1 | -6 | 1 | 0 | 0 | 0 |
7 - 8 hod | 8 | -3 | 5 | 0 | 0 | 3 |
8 - 9 hod | 3 | -5 | 0 | 0 | 0 | 3 |
9 - 10 hod | 9 | -1 | 4 | 0 | 0 | 5 |
10 - 11 hod | 7 | -3 | 3 | 0 | 0 | 4 |
11 - 12 hod | 6 | -3 | 2 | 0 | 1 | 3 |
12 - 13 hod | 6 | -4 | 4 | 0 | 0 | 2 |
13 - 14 hod | 8 | 0 | 6 | 0 | 1 | 1 |
14 - 15 hod | 10 | -5 | 4 | 0 | 0 | 6 |
15 - 16 hod | 7 | -10 | 3 | 0 | 2 | 2 |
16 - 17 hod | 9 | -6 | 5 | 0 | 0 | 4 |
17 - 18 hod | 5 | -5 | 1 | 0 | 2 | 2 |
18 - 19 hod | 10 | 1 | 7 | 0 | 0 | 3 |
19 - 20 hod | 2 | -4 | 1 | 0 | 1 | 0 |
20 - 21 hod | 11 | 7 | 9 | 0 | 0 | 2 |
21 - 22 hod | 4 | -1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
22 - 23 hod | 1 | -2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
23 - 24 hod | 3 | -3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
nezistené | 13 | -2 | 6 | 0 | 0 | 7 |
Deň nehody
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
pondelok | 24 | -5 | 12 | 0 | 2 | 10 |
utorok | 19 | -2 | 12 | 0 | 0 | 7 |
streda | 14 | -10 | 4 | 0 | 2 | 8 |
štvrtok | 18 | -14 | 9 | 0 | 3 | 6 |
piatok | 21 | -7 | 12 | 0 | 0 | 9 |
sobota | 29 | 1 | 14 | 0 | 3 | 12 |
nedeľa | 13 | -13 | 5 | 0 | 0 | 8 |
Čas nahlásenia nehody
| Banská Bystrica |
| +/- | 0110 | 0111 | 0117 | 0120 |
do 30 min. | 111 | -36 | 54 | 0 | 8 | 49 |
do 1 hodiny | 6 | -2 | 4 | 0 | 0 | 2 |
do 3 hodín | 9 | -4 | 5 | 0 | 1 | 3 |
do 6 hodín | 0 | -3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
od 6 do 12 hodín | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
od 12 do 24 hodín | 1 | -1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nad 24 hodín | 8 | -6 | 3 | 0 | 0 | 5 |
nezadané | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
•
Vysvetlivky - popisujú skratky, vysvetľujú časté problémy pri výklade štatistík
• Dokument: mesacna/dn1r/dn1r-5601.html
• Zdroj dát: systém IS DN
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 05.10.2016 19:13, minuloročných ku: 20.02.2016 19:13
• Generované: 05.10.2016 19:35 (centrum: 1.03.11.426)