Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Banskobystrický kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Počet nehôd celkom | 227 | 45 | 7 | 11 | 10 | 8 | 30 | 8 | 3 | 14 | 10 | 40 | 14 | 27 |
| porušenie povinnosti vodiča | 73 | 19 | 2 | 7 | 3 | 4 | 12 | 1 | 1 | 4 | 0 | 13 | 3 | 4 |
| | tj. % | 32,2 | 42,2 | 28,6 | 63,6 | 30 | 50 | 40 | 12,5 | 33,3 | 28,6 | 0 | 32,5 | 21,4 | 14,8 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 49 | 13 | 0 | 4 | 2 | 1 | 11 | 1 | 1 | 1 | 0 | 11 | 2 | 2 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 10 | 1 | 0 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nedbanie zvýšenej opatrnosti voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, zdravotne postihnutým osobám, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nerešpektovanie chodcov prechádzajúcich cez cestu, na ktorú vodič odbočuje, pri odbočovaní na miesto mimo cesty, pri vchádzaní na cestu a pri otáčaní alebo pri cúvaní | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nepribratie potrebného počtu spôsobilých osôb, a ich náležite nepoučenie | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 63 | 10 | 1 | 2 | 3 | 3 | 9 | 2 | 0 | 3 | 4 | 11 | 7 | 8 |
| | tj. % | 27,8 | 22,2 | 14,3 | 18,2 | 30 | 37,5 | 30 | 25 | 0 | 21,4 | 40 | 27,5 | 50 | 29,6 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 11 | 1 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 1 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 17 | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 |
| | tj. % | 7,5 | 8,9 | 14,3 | 0 | 20 | 0 | 3,3 | 0 | 33,3 | 0 | 0 | 5 | 21,4 | 11,1 |
jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 |
nesprávna jazda cez križovatku | 14 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 |
| | tj. % | 6,2 | 2,2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6,7 | 12,5 | 0 | 28,6 | 20 | 7,5 | 0 | 3,7 |
nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám prichádzajúcim sprava | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 12 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 5 |
| | tj. % | 5,3 | 0 | 14,3 | 0 | 10 | 0 | 3,3 | 12,5 | 0 | 7,1 | 0 | 2,5 | 7,1 | 18,5 |
neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
nedisciplinované a neohľaduplne správanie sa | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 12 | 5 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| | tj. % | 5,3 | 11,1 | 0 | 9,1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7,1 | 0 | 12,5 | 0 | 0 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 11 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 |
| | tj. % | 4,8 | 6,7 | 14,3 | 0 | 0 | 0 | 6,7 | 0 | 0 | 0 | 10 | 2,5 | 0 | 11,1 |
nebezpečné cúvanie | 6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nesprávne predchádzanie | 8 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 |
| | tj. % | 3,5 | 0 | 0 | 0 | 10 | 12,5 | 0 | 12,5 | 0 | 0 | 30 | 2,5 | 0 | 3,7 |
nesprávne zaradenie sa pred predchádzané vozidlo | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
predchádzanie pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie vľavo odbočujúceho vozidla vľavo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne odbočovanie | 8 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 |
| | tj. % | 3,5 | 0 | 0 | 9,1 | 0 | 0 | 6,7 | 12,5 | 33,3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 3,7 |
neopatrné odbočovanie | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
vplyv prevádzky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 0,4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7,1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
rozbitie skla odrazeným kameňom | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 05.04.2017 19:13, minuloročných ku: 22.02.2017 19:13