Vyhľadanie dokumentu, potvrdenia
- Správnu informáciu vydáva archív žiadateľovi na základe písomnej žiadosti. Žiadateľ v žiadosti uvedie všetky údaje potrebné k zaevidovaniu žiadosti a vyhľadaniu archívneho dokumentu, najmä: meno a priezvisko, rodné číslo, adresu trvalého, alebo prechodného pobytu, druh a číslo preukazu totožnosti, údaje o požadovanom archívnom dokumente, ktoré sú mu známe, účel využitia, meno, priezvisko a adresu fyzickej osoby alebo názov, sídlo a identifikačné číslo právnickej osoby pre potreby ktorej žiada prístup k archívnym dokumentom a vyhlásenie, či je pôvodcom archívnych dokumentov, jeho právnym nástupcom alebo vlastníkom archívnych dokumentov.
- Archív vyhotovuje odpis, výpis, potvrdenie z archívneho dokumentu a kópiu archívneho dokumentu za úhradu nákladov. Na vyhotovenom odpise, výpise, potvrdení a kópii osvedčuje ich zhodu s archívnym dokumentom. Archívom osvedčený odpis, výpis, potvrdenie a kópia nahrádzajú originál archívneho dokumentu.
- Osvedčený odpis, výpis, potvrdenie, alebo kópia sa spoplatňuje podľa zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch a o doplnení niektorých zákonov a v zmysle Opatrenia Ministra vnútra SR o správnych informáciách a službách štátnych archívov zriadených Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky č. SVS-204-2008/00111 zo 17. januára 2009.
- Formulár žiadosti o vydanie správnej informácie (PDF, 236 kB)
- Žiadosti je možné zasielať archívu poštou, v prílohe emailu, elektronicky alebo osobne.
Žiadosť by mala byť vyplnená tak, aby archív nemusel dodatočne kontaktovať žiadateľa o doplnenie údajov!