Rozbor dopravnej nehodovosti podľa príčin, 10 najpočetnejších podľa 1. úrovne Bratislavský kraj | Bra | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | Celkom nehôd | 487 | 64 | 112 | 55 | 52 | 86 | 36 | 38 | 44 | porušenie povinnosti vodiča | 264 | 42 | 66 | 32 | 31 | 56 | 7 | 14 | 16 | Tj % | 54,2 | 65,6 | 58,9 | 58,2 | 59,6 | 65,1 | 19,4 | 36,8 | 36,4 | - vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 10 | 1 | 2 | 6 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | - nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 227 | 38 | 57 | 26 | 28 | 55 | 4 | 11 | 8 | - nedbanie zvýšenej opatrnosti voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, zdravotne postihnutým osobám, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - požitie alkoholického nápoja počas vedenia vozidla | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | - užitie inej návykovej látky počas vedenia vozidla | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 20 | 0 | 7 | 2 | 2 | 0 | 2 | 5 | 2 | - vedenie vozidla po užití inej návykovej látky v takom čase, keď sa iná návyková látka nachádza v organizme vodiča | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená užitím liekov | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | - vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 4 | - používanie telefónneho prístroja počas vedenia vozidla alebo vykonávať inej obdobnej činnosti, ktorá nesúvisí s vedením vozidla | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | - nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 11 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | porušenie povinnosti účastníka dopravnej nehody alebo škodovej udalosti | 218 | 33 | 55 | 17 | 31 | 52 | 10 | 10 | 10 | Tj % | 44,8 | 51,6 | 49,1 | 30,9 | 59,6 | 60,5 | 27,8 | 26,3 | 22,7 | - neurobenie opatrenia na mieste dopravnej nehody, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky na mieste dopravnej nehody | 143 | 24 | 32 | 14 | 22 | 31 | 8 | 8 | 4 | - neurobenie opatrenia na mieste škodovej udalosti, aby nebola ohrozená bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky na mieste škodovej udalosti | 77 | 9 | 23 | 3 | 10 | 22 | 2 | 2 | 6 | nedovolená rýchlosť jazdy | 113 | 10 | 20 | 12 | 10 | 15 | 15 | 12 | 19 | Tj % | 23,2 | 15,6 | 17,9 | 21,8 | 19,2 | 17,4 | 41,7 | 31,6 | 43,2 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 71 | 4 | 11 | 5 | 5 | 11 | 10 | 6 | 19 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 19 | 2 | 7 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 24 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 0 | - neprispôsobenie rýchlosti jazdy iným okolnostiam, ktoré možno predvídať | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | nesprávne otáčanie a cúvanie | 28 | 3 | 8 | 0 | 4 | 8 | 2 | 3 | 0 | Tj % | 5,7 | 4,7 | 7,1 | 0 | 7,7 | 9,3 | 5,6 | 7,9 | 0 | - porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 5 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | - nebezpečné cúvanie | 10 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | - nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 7 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | - nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 6 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 20 | 2 | 6 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | Tj % | 4,1 | 3,1 | 5,4 | 5,5 | 1,9 | 3,5 | 2,8 | 7,9 | 2,3 | - nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 20 | 2 | 6 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | nesprávna jazda cez križovatku | 18 | 2 | 7 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 1 | Tj % | 3,7 | 3,1 | 6,3 | 3,6 | 3,8 | 3,5 | 0 | 2,6 | 2,3 | - nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 15 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1 | 1 | - nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | nesprávna jazda v jazdných pruhoch | 15 | 2 | 4 | 4 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | Tj % | 3,1 | 3,1 | 3,6 | 7,3 | 0 | 2,3 | 2,8 | 5,3 | 0 | - nesprávne prechádzanie medzi pruhmi | 12 | 2 | 3 | 3 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | - nedanie prednosti v jazde vodičovi prechádzajúcemu do stredného jazdného pruhu z pravého jazdného pruhu vodičom prechádzajúcim do stredného jazdného pruhu z ľavého jazdného pruhu | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - nedanie prednosti v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | nesprávny spôsob jazdy | 13 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 5 | 1 | 3 | Tj % | 2,7 | 0 | 1,8 | 0 | 3,8 | 0 | 13,9 | 2,6 | 6,8 | - jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 12 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 1 | 3 | - jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 9 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 4 | 0 | 0 | Tj % | 1,8 | 0 | 0 | 1,8 | 3,8 | 2,3 | 11,1 | 0 | 0 | - nedisciplinované a neohľaduplné správanie sa | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | - neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | - nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | - neuposlúchnutie pokynu, výzvy, príkazu alebo požiadavku policajta súvisiace s výkonom jeho oprávnení v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | nesprávne odbočovanie | 8 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | Tj % | 1,6 | 1,6 | 0,9 | 5,5 | 1,9 | 0 | 2,8 | 2,6 | 0 | - neopatrné odbočovanie | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | - nesprávne zaradenie sa pred odbočením vľavo | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - nedanie prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku pri odbočovaní vľavo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
|