Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Prešovský kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Počet nehôd celkom | 546 | 134 | 47 | 33 | 31 | 17 | 4 | 98 | 30 | 18 | 60 | 9 | 18 | 47 |
| porušenie povinnosti vodiča | 272 | 75 | 13 | 11 | 16 | 7 | 1 | 57 | 12 | 9 | 28 | 6 | 12 | 25 |
| | tj. % | 49,8 | 56 | 27,7 | 33,3 | 51,6 | 41,2 | 25 | 58,2 | 40 | 50 | 46,7 | 66,7 | 66,7 | 53,2 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 251 | 73 | 12 | 9 | 14 | 6 | 1 | 52 | 11 | 9 | 25 | 5 | 9 | 25 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 7 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nerešpektovanie chodcov prechádzajúcich cez cestu, na ktorú vodič odbočuje, pri odbočovaní na miesto mimo cesty, pri vchádzaní na cestu a pri otáčaní alebo pri cúvaní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
náhle zníženie rýchlosti jazdy alebo náhle zastavenie, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 42 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 | 5 | 0 | 5 | 2 | 1 | 5 |
| | tj. % | 7,7 | 3,7 | 10,6 | 6,1 | 6,5 | 11,8 | 25 | 7,1 | 16,7 | 0 | 8,3 | 22,2 | 5,6 | 10,6 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 11 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy iným okolnostiam, ktoré možno predvídať | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vzdialenosti, na ktorú má vodič rozhľad | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 32 | 5 | 9 | 0 | 3 | 1 | 0 | 5 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 3 |
| | tj. % | 5,9 | 3,7 | 19,1 | 0 | 9,7 | 5,9 | 0 | 5,1 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 6,4 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 12 | 1 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
nebezpečné cúvanie | 8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 1 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 6 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 30 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 4 | 0 | 0 | 3 |
| | tj. % | 5,5 | 3,7 | 4,3 | 15,2 | 3,2 | 5,9 | 25 | 3,1 | 13,3 | 5,6 | 6,7 | 0 | 0 | 6,4 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 9 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
nesprávna jazda cez križovatku | 26 | 11 | 2 | 3 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 0 | 0 | 1 |
| | tj. % | 4,8 | 8,2 | 4,3 | 9,1 | 3,2 | 0 | 0 | 2 | 6,7 | 5,6 | 5 | 0 | 0 | 2,1 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám prichádzajúcim sprava | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedodržanie smeru objazdu vyznačenom šípkami na kruhovom objazde | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie osobitných ustanovení o chodcoch | 26 | 7 | 4 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 3 |
| | tj. % | 4,8 | 5,2 | 8,5 | 6,1 | 3,2 | 0 | 0 | 3,1 | 10 | 0 | 3,3 | 0 | 5,6 | 6,4 |
vstup chodca bezprostredne pred prichádzajúce vozidlo | 11 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
nepresvedčenie sa pred vstupom na vozovku, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva | 6 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
prechádzanie cez cestu mimo priechodu pre chodcov, nadchodu alebo podchodu ak sa nachádzajú v blízkosti | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
pohyb osoby, ktorá tlačí bicykel alebo motocykel, po nesprávnej strane vozovky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne prechádzanie cez vozovku mimo priechodu pre chodcov (v blízkosti miesta nie je priechod, podchod alebo nadchod) | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 22 | 6 | 4 | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 |
| | tj. % | 4 | 4,5 | 8,5 | 9,1 | 3,2 | 0 | 0 | 3,1 | 6,7 | 5,6 | 1,7 | 0 | 0 | 2,1 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 12 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne predchádzanie | 16 | 4 | 3 | 1 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 |
| | tj. % | 2,9 | 3 | 6,4 | 3 | 0 | 11,8 | 0 | 3,1 | 0 | 5,6 | 1,7 | 0 | 0 | 2,1 |
predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
predchádzanie vľavo odbočujúceho vozidla vľavo | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne zaradenie sa pred predchádzané vozidlo | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie bez možnosti bezpečného zaradenia pred predchádzané vozidlo | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne odbočovanie | 10 | 3 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,8 | 2,2 | 4,3 | 3 | 0 | 5,9 | 0 | 3,1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 7 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neopatrné odbočovanie | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde cyklistovi idúcemu rovno vodičom odbočujúcim vpravo | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
vplyv prevádzky | 9 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,6 | 0 | 0 | 0 | 3,2 | 5,9 | 0 | 4,1 | 0 | 5,6 | 3,3 | 0 | 0 | 0 |
rozbitie skla odrazeným kameňom | 9 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 04.07.2018 19:13, minuloročných ku: 17.02.2018 19:13