Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Trenčiansky kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
Počet nehôd celkom | 168 | 26 | 11 | 10 | 2 | 23 | 7 | 17 | 61 | 11 |
| porušenie povinnosti vodiča | 72 | 13 | 5 | 6 | 1 | 11 | 4 | 7 | 18 | 7 |
| | tj. % | 42,9 | 50 | 45,5 | 60 | 50 | 47,8 | 57,1 | 41,2 | 29,5 | 63,6 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 53 | 10 | 2 | 3 | 0 | 7 | 3 | 6 | 16 | 6 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 6 | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nerešpektovanie chodcov prechádzajúcich cez cestu, na ktorú vodič odbočuje, pri odbočovaní na miesto mimo cesty, pri vchádzaní na cestu a pri otáčaní alebo pri cúvaní | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
používanie telefónneho prístroja počas vedenia vozidla alebo vykonávať inej obdobnej činnosti, ktorá nesúvisí s vedením vozidla | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 43 | 7 | 3 | 2 | 1 | 7 | 1 | 4 | 17 | 1 |
| | tj. % | 25,6 | 26,9 | 27,3 | 20 | 50 | 30,4 | 14,3 | 23,5 | 27,9 | 9,1 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 31 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 4 | 10 | 1 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 6 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
prekročenie najvyššej dovolenej rýchlosti pre iné motorové vozidlo ako autobus a motorové vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3500 kg, autobus s prípojným vozidlom, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť prevyšuje 750 kg, a motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg s prípojným vozidlom, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť prevyšuje 750 kg | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 11 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| | tj. % | 6,5 | 3,8 | 18,2 | 0 | 0 | 4,3 | 0 | 5,9 | 8,2 | 9,1 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 11 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 5 | 1 |
nesprávna jazda cez križovatku | 11 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 |
| | tj. % | 6,5 | 3,8 | 0 | 10 | 0 | 8,7 | 0 | 11,8 | 6,6 | 9,1 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 1 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám prichádzajúcim sprava | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 5 | 0 |
| | tj. % | 5,4 | 3,8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14,3 | 11,8 | 8,2 | 0 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 |
porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nebezpečné cúvanie | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
cúvanie na neprehľadných alebo na inak nebezpečných miestach | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 7 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 |
| | tj. % | 4,2 | 3,8 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 5,9 | 4,9 | 9,1 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 7 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 |
| | tj. % | 2,4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4,3 | 0 | 0 | 4,9 | 0 |
nedisciplinované a neohľaduplne správanie sa | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne odbočovanie | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 2,4 | 3,8 | 9,1 | 0 | 0 | 4,3 | 14,3 | 0 | 0 | 0 |
neopatrné odbočovanie | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne predchádzanie | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
| | tj. % | 1,2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3,3 | 0 |
predchádzanie pri nedostatočnom rozhľade pred sebe | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
predchádzanie bez možnosti bezpečného zaradenia pred predchádzané vozidlo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nesprávne vchádzanie na cestu | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
| | tj. % | 1,2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3,3 | 0 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám idúcim po ceste pri vchádzaní na cestu z miesta mimo cesty | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 03.04.2020 01:13, minuloročných ku: 16.02.2020 01:13