Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Košický kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
| Počet nehôd celkom | 333 | 104 | 35 | 14 | 44 | 42 | 5 | 46 | 43 |
| porušenie povinnosti vodiča | 160 | 59 | 11 | 4 | 26 | 15 | 1 | 23 | 21 |
| | tj. % | 48 | 56,7 | 31,4 | 28,6 | 59,1 | 35,7 | 20 | 50 | 48,8 |
| nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 136 | 48 | 8 | 3 | 22 | 13 | 1 | 23 | 18 |
| nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 8 | 6 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 7 | 3 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
| vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| náhle zníženie rýchlosti jazdy alebo náhle zastavenie, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| nedovolená rýchlosť jazdy | 45 | 8 | 4 | 5 | 5 | 12 | 1 | 5 | 5 |
| | tj. % | 13,5 | 7,7 | 11,4 | 35,7 | 11,4 | 28,6 | 20 | 10,9 | 11,6 |
| neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 28 | 4 | 0 | 3 | 5 | 10 | 1 | 5 | 0 |
| neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 12 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 |
| neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| nesprávna jazda cez križovatku | 20 | 8 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 |
| | tj. % | 6 | 7,7 | 2,9 | 0 | 9,1 | 0 | 0 | 8,7 | 7 |
| nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 16 | 6 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 |
| nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
| porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 19 | 5 | 11 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 |
| | tj. % | 5,7 | 4,8 | 31,4 | 0 | 0 | 4,8 | 0 | 0 | 2,3 |
| neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| neprispôsobenie správania v cestnej premávke svojim schopnostiam | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| nedisciplinované a neohľaduplne správanie sa | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia, z toho chôdza na signál svetelného signalizačného zariadenia s červeným svetlom Stoj! | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| nesprávne otáčanie a cúvanie | 17 | 1 | 4 | 0 | 2 | 1 | 1 | 6 | 2 |
| | tj. % | 5,1 | 1 | 11,4 | 0 | 4,5 | 2,4 | 20 | 13 | 4,7 |
| nebezpečné cúvanie | 8 | 1 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 |
| porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 5 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 |
| nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 |
| nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| porušenie osobitných ustanovení o chodcoch | 12 | 4 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 0 |
| | tj. % | 3,6 | 3,8 | 0 | 7,1 | 2,3 | 4,8 | 20 | 6,5 | 0 |
| vstup chodca bezprostredne pred prichádzajúce vozidlo | 8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 0 |
| bezdôvodné zdržanie sa lebo zastavenie sa vo vozovke | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| nesprávne prechádzanie cez vozovku mimo priechodu pre chodcov (v blízkosti miesta nie je priechod, podchod alebo nadchod) | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| nesprávny spôsob jazdy | 10 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 |
| | tj. % | 3 | 3,8 | 0 | 7,1 | 0 | 0 | 0 | 2,2 | 9,3 |
| jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 9 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 |
| jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 10 | 5 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
| | tj. % | 3 | 4,8 | 0 | 0 | 4,5 | 2,4 | 0 | 2,2 | 2,3 |
| nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 9 | 5 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 |
| nesprávne predchádzanie | 7 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 |
| | tj. % | 2,1 | 0 | 0 | 7,1 | 2,3 | 2,4 | 0 | 2,2 | 7 |
| predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| predchádzanie vľavo odbočujúceho vozidla vľavo | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
| nesprávne zaradenie sa pred predchádzané vozidlo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| nedostatočný bočný odstup pri predchádzaní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| predchádzanie pri nedostatočnom rozhľade pred sebe | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| vplyv prevádzky | 6 | 3 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,8 | 2,9 | 2,9 | 0 | 0 | 4,8 | 0 | 0 | 0 |
| rozbitie skla odrazeným kameňom | 6 | 3 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 03.04.2020 01:13, minuloročných ku: 16.02.2020 01:13