Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Trenčiansky kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
Počet nehôd celkom | 251 | 44 | 28 | 31 | 6 | 34 | 16 | 18 | 53 | 21 |
| porušenie povinnosti vodiča | 109 | 17 | 10 | 14 | 4 | 14 | 9 | 8 | 19 | 14 |
| | tj. % | 43,4 | 38,6 | 35,7 | 45,2 | 66,7 | 41,2 | 56,3 | 44,4 | 35,8 | 66,7 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 82 | 14 | 8 | 10 | 4 | 11 | 7 | 3 | 15 | 10 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 9 | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedbanie zvýšenej opatrnosti voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, zdravotne postihnutým osobám, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nepribratie potrebného počtu spôsobilých osôb, a ich náležite nepoučenie | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nerešpektovanie chodcov prechádzajúcich cez cestu, na ktorú vodič odbočuje, pri odbočovaní na miesto mimo cesty, pri vchádzaní na cestu a pri otáčaní alebo pri cúvaní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nezníženie rýchlosti jazdy alebo nezastavenie vozidlo idúceho rovnakým smerom ako zastaví vozidlo ktoré zastavilo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 52 | 12 | 4 | 6 | 2 | 13 | 2 | 2 | 6 | 5 |
| | tj. % | 20,7 | 27,3 | 14,3 | 19,4 | 33,3 | 38,2 | 12,5 | 11,1 | 11,3 | 23,8 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 38 | 8 | 3 | 5 | 1 | 9 | 2 | 1 | 6 | 3 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 7 | 1 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 5 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlastnostiam vozidla a nákladu | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy iným okolnostiam, ktoré možno predvídať | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávna jazda cez križovatku | 17 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 1 | 3 | 4 | 0 |
| | tj. % | 6,8 | 4,5 | 7,1 | 9,7 | 0 | 5,9 | 6,3 | 16,7 | 7,5 | 0 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 14 | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám prichádzajúcim sprava | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne odbočovanie | 16 | 5 | 2 | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 4 | 0 |
| | tj. % | 6,4 | 11,4 | 7,1 | 0 | 0 | 8,8 | 6,3 | 5,6 | 7,5 | 0 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 11 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 3 | 0 |
nedanie prednosti v jazde cyklistovi idúcemu rovno vodičom odbočujúcim vpravo | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 15 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| | tj. % | 6 | 4,5 | 10,7 | 9,7 | 0 | 0 | 12,5 | 11,1 | 3,8 | 4,8 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 15 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 13 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 7 | 1 |
| | tj. % | 5,2 | 4,5 | 3,6 | 3,2 | 0 | 0 | 6,3 | 0 | 13,2 | 4,8 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 7 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 |
nebezpečné cúvanie | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 10 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 |
| | tj. % | 4 | 0 | 3,6 | 9,7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11,3 | 0 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 9 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nesprávne predchádzanie | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,6 | 4,5 | 0 | 0 | 0 | 2,9 | 0 | 5,6 | 0 | 0 |
nedostatočný bočný odstup pri predchádzaní | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
predchádzanie výrazne nižšou rýchlosťou ako za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| | tj. % | 1,2 | 2,3 | 0 | 0 | 0 | 2,9 | 0 | 0 | 1,9 | 0 |
nedisciplinované a neohľaduplne správanie sa | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie správania v cestnej premávke svojim schopnostiam | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nesprávne vchádzanie na cestu | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| | tj. % | 1,2 | 0 | 7,1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,9 | 0 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám idúcim po ceste pri vchádzaní na cestu z miesta mimo cesty | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 04.10.2021 01:13, minuloročných ku: 16.02.2021 01:13