Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Banskobystrický kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Počet nehôd celkom | 276 | 43 | 13 | 20 | 21 | 16 | 23 | 4 | 6 | 33 | 14 | 42 | 15 | 26 |
| porušenie povinnosti vodiča | 99 | 20 | 6 | 8 | 5 | 7 | 11 | 3 | 1 | 11 | 6 | 12 | 3 | 6 |
| | tj. % | 35,9 | 46,5 | 46,2 | 40 | 23,8 | 43,8 | 47,8 | 75 | 16,7 | 33,3 | 42,9 | 28,6 | 20 | 23,1 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 73 | 16 | 3 | 6 | 4 | 5 | 7 | 2 | 1 | 8 | 4 | 9 | 3 | 5 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 | 0 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 8 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedbanie zvýšenej opatrnosti voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, zdravotne postihnutým osobám, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 59 | 8 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 11 | 2 | 8 | 2 | 10 |
| | tj. % | 21,4 | 18,6 | 15,4 | 20 | 9,5 | 18,8 | 21,7 | 25 | 16,7 | 33,3 | 14,3 | 19 | 13,3 | 38,5 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 44 | 6 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 8 | 0 | 5 | 2 | 5 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy iným okolnostiam, ktoré možno predvídať | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlastnostiam vozidla a nákladu | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vzdialenosti, na ktorú má vodič rozhľad | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 23 | 0 | 4 | 0 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 5 | 1 | 3 |
| | tj. % | 8,3 | 0 | 30,8 | 0 | 42,9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7,1 | 11,9 | 6,7 | 11,5 |
nedisciplinované a neohľaduplne správanie sa | 13 | 0 | 1 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 |
neprispôsobenie správania v cestnej premávke svojim schopnostiam | 5 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 22 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 6 | 1 | 2 |
| | tj. % | 8 | 18,6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4,3 | 0 | 0 | 9,1 | 7,1 | 14,3 | 6,7 | 7,7 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 21 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 6 | 1 | 2 |
nesprávne predchádzanie | 14 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| | tj. % | 5,1 | 4,7 | 0 | 5 | 9,5 | 12,5 | 4,3 | 0 | 16,7 | 0 | 7,1 | 4,8 | 6,7 | 3,8 |
nesprávne vybočenie zo smeru jazdy pri predchádzaní | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
predchádzanie pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nedostatočný bočný odstup pri predchádzaní | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie vľavo odbočujúceho vozidla vľavo | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
predchádzanie po nesprávnej strane vpravo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nesprávne zaradenie sa pred predchádzané vozidlo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie bez možnosti bezpečného zaradenia pred predchádzané vozidlo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 13 | 0 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 1 |
| | tj. % | 4,7 | 0 | 7,7 | 10 | 4,8 | 6,3 | 0 | 0 | 16,7 | 6,1 | 0 | 4,8 | 13,3 | 3,8 |
nebezpečné cúvanie | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 12 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 | 1 | 0 | 2 | 1 |
| | tj. % | 4,3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 6,3 | 8,7 | 0 | 0 | 12,1 | 7,1 | 0 | 13,3 | 3,8 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 10 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 |
jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
nesprávna jazda cez križovatku | 12 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 |
| | tj. % | 4,3 | 7 | 0 | 5 | 4,8 | 0 | 4,3 | 0 | 16,7 | 0 | 7,1 | 7,1 | 0 | 3,8 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 12 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 |
nesprávne odbočovanie | 10 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 1 | 0 |
| | tj. % | 3,6 | 0 | 0 | 5 | 4,8 | 6,3 | 4,3 | 0 | 16,7 | 6,1 | 0 | 4,8 | 6,7 | 0 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 9 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 0 |
neopatrné odbočovanie | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávna jazda v jazdných pruhoch | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| | tj. % | 0,7 | 2,3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,4 | 0 | 0 |
nepoužitie pripájacieho pruhu pri zaraďovaní do priebežného jazdného pruhu | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nesprávne prechádzanie medzi pruhmi | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 04.10.2021 01:13, minuloročných ku: 16.02.2021 01:13