Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Banskobystrický kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Počet nehôd celkom | 334 | 42 | 11 | 20 | 20 | 14 | 33 | 5 | 16 | 35 | 7 | 74 | 17 | 40 |
| porušenie povinnosti vodiča | 139 | 21 | 4 | 14 | 10 | 3 | 17 | 1 | 8 | 12 | 2 | 25 | 7 | 15 |
| | tj. % | 41,6 | 50 | 36,4 | 70 | 50 | 21,4 | 51,5 | 20 | 50 | 34,3 | 28,6 | 33,8 | 41,2 | 37,5 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 106 | 13 | 3 | 13 | 9 | 2 | 12 | 1 | 7 | 10 | 1 | 17 | 6 | 12 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 16 | 6 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 1 | 0 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 58 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 6 | 2 | 1 | 8 | 0 | 10 | 8 | 8 |
| | tj. % | 17,4 | 9,5 | 18,2 | 5 | 25 | 21,4 | 18,2 | 40 | 6,3 | 22,9 | 0 | 13,5 | 47,1 | 20 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 40 | 3 | 1 | 0 | 5 | 1 | 4 | 2 | 0 | 8 | 0 | 5 | 3 | 8 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vzdialenosti, na ktorú má vodič rozhľad | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 25 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 7 | 0 | 3 |
| | tj. % | 7,5 | 7,1 | 9,1 | 5 | 15 | 14,3 | 0 | 0 | 12,5 | 2,9 | 28,6 | 9,5 | 0 | 7,5 |
nedisciplinované a neohľaduplne správanie sa | 18 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 6 | 0 | 3 |
neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 23 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 13 | 2 | 3 |
| | tj. % | 6,9 | 2,4 | 18,2 | 0 | 0 | 7,1 | 0 | 0 | 0 | 2,9 | 0 | 17,6 | 11,8 | 7,5 |
nebezpečné cúvanie | 13 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 8 | 0 | 1 |
porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 6 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nesprávna jazda cez križovatku | 22 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 6 | 0 | 2 |
| | tj. % | 6,6 | 9,5 | 0 | 0 | 5 | 7,1 | 15,2 | 0 | 6,3 | 2,9 | 14,3 | 8,1 | 0 | 5 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 21 | 3 | 0 | 0 | 1 | 1 | 5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 6 | 0 | 2 |
nedanie prednosti v jazde vozidlám prichádzajúcim sprava | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 15 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 5 | 1 | 2 | 0 | 4 |
| | tj. % | 4,5 | 0 | 9,1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 20 | 0 | 14,3 | 14,3 | 2,7 | 0 | 10 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 14 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 5 | 1 | 2 | 0 | 3 |
jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
vplyv prevádzky | 10 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 4 |
| | tj. % | 3 | 4,8 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,9 | 0 | 2,7 | 0 | 10 |
rozbitie skla odrazeným kameňom | 10 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 4 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 9 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 | 0 | 1 |
| | tj. % | 2,7 | 2,4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 6,3 | 0 | 0 | 5,4 | 0 | 2,5 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 9 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 | 0 | 1 |
nesprávne predchádzanie | 7 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 2,1 | 2,4 | 9,1 | 5 | 0 | 0 | 6,1 | 0 | 6,3 | 2,9 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie po nesprávnej strane vpravo | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne zaradenie sa pred predchádzané vozidlo | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedostatočný bočný odstup pri predchádzaní | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
pôsobenie zvierať | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14,3 | 0 | 20 | 0 | 0 | 0 | 2,7 | 0 | 0 |
vbehnutie (vlietnutie) zveri na vozovku | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
vbehnutie (vlietnutie) domáceho zvieraťa na vozovku (pokiaľ nie je preukázaná zodpovednosť za zviera) | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
• Platnosť dát: aktuálnych ku: 18.02.2023 01:13, minuloročných ku: 18.02.2022 01:13