Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 16. január 2021, sobota
 

Okresné úrady / Klientske centrá

Klientske centrum Topoľčany
Nám. Ľ. Štúra 1738,
955 40 Topoľčany

Prednosta
Ing. Dagmar Kačíreková
telefón: 038/54 33 244
fax: 038/53 21 192
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222

Klientske centrá, okresné úrady a útvary okresných riaditeľstiev PZ sú občanom k dispozícii v pracovných dňoch v čase od 08:00 - 12:00 hod.

O úrade

OZNAM

Upozorňujeme, že počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 

Klientske centrá, okresné úrady a útvary okresných riaditeľstiev PZ sú občanom k dispozícii  v pracovných dňoch v čase od 08:00 - 12:00 hod.

 

Okresné úrady a klientske centrá

Osobné podania sa umožňujú len za účelom výkonu podnikateľskej alebo inej obdobnej činnosti, a to výlučne v podateľni.

V ostatných prípadoch je potrebné využívať telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Podania bez autorizácie je potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či podpísané elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.

Osobne konzultovať požiadavky možno len v odôvodnených prípadoch na základe rozhodnutia prednostu okresného úradu.

Zrušené sú všetky pojednávania o priestupkoch a správnych deliktoch, rovnako je zastavený výkon kontrol.

 

Doklady a evidencie

Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov.

Vykonávajú sa len nevyhnutné evidenčné úkony ako je prihlasovanie vozidiel do evidencie, vrátane vozidiel jednotlivo dovezených, priama zmena držby vozidla v rámci okresu, prevod držby vozidla na inú osobu a vydávanie duplikátov dokladov a tabuliek pri ich strate či odcudzení.

Oddelenia dokladov prijímajú iba:

  • žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu po jeho strate/odcudzení,
  • žiadosti o vydanie vodičského preukazu po jeho strate/odcudzení, platí aj pre vodičské preukazy vydané v zahraničí, 
  • žiadosti o vydanie cestovného pasu len v zrýchlenej lehote do 2 a 10 pracovných dní za príslušný správny poplatok.

Výnimočné možno prijať aj žiadosť o vydanie dokladu z iných dôvodov, súvisiacich so zabezpečením nevyhnutných životných potrieb.

Pracoviská evidencie zbraní a streliva (neposkytujú služby vo štvrtok):

  • v agende zbraní a streliva sa nerobia žiadne úkony s výnimkou úkonov, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú predĺžené správne lehoty.

Vstup občanov na pracoviská budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori.

Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.

Za neuposlúchnutie dodržiavania protiepidemiologických opatrení, ako aj za porušenie nariadenej izolácie môže príslušník Policajného zboru na mieste uložiť pokutu v blokovom konaní až do výšky 1000 €.

Bližšie informácie nájdete na stránke MV SR.

 

Zbrane a strelivo - úradné hodiny
DEŇÚRADNÉ HODINY
Pondelok 08:00 - 15:00
Utorok 08:00 - 12:00
Streda 08:00 - 17:00
Štvrtok NESTRÁNKOVÝ DEŇ
Piatok 08:00 - 14:00

 

Centrálna úradná elektronická tabuľa (slovensko.sk) - dokumenty zverejnené Okresným úradom Topoľčany

Pripomienky a námety (cez ESO-portál)

  

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách klientskeho centra: 

Prízemie

SUPERVÍZOR:

  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam, elektronické trhovisko – podpora registrácie

Pracovisko č. 1: organizačný odbor

  • podateľňa okresného úradu

Pracovisko č. 2 a č. 3: katastrálny odbor

  • podateľňa
    • návrh na vklad
    • návrh na záznam
    • návrh na zápis poznámky
    • návrh na vykonanie opravy v katastrálnom operáte
    • písomné objednávky na poskytnutie údajov z katastra nehnuteľností, iné

Pracovisko č. 4: katastrálny odbor

  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
    • výpis z listu vlastníctva
    • kópia z katastrálnej mapy
    • identifikácia parciel
    • kópie zo zbierky listín, iné

Pracovisko č. 5: katastrálny odbor

  • geodeti
    • poskytovanie údajov pre vyhotovenie GP a iných geodetických a kartografických činností
    • preberanie a vydávanie geometrických plánov a iných geodetických a kartografických činností a iné

Pracovisko č. 6: odbor všeobecnej vnútornej správy

  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách
  • osvedčenie verejnej listiny na použitie v cudzine
  • zmena mena alebo priezviska – poradenstvo.

Pracovisko č. 7: pozemkový a lesný odbor

  • podateľňa
  • poradenská a informačná činnosť.

Pracovisko č. 8, 9: odbor živnostenského podnikania

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona
  • podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia)
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • oznámenie o zriadení/zrušení prevádzkarne
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • zabezpečenie komplexnosti služby zápisu do obchodného registra (zákon č. 530/2003 Z. z. o obchodnom registri a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), spracovanie návrhov pre prvozápisy právnických osôb a zahraničných fyzických osôb do obchodného registra, osvedčovanie pravosti podpisov v návrhoch na prvozápisy
  • vydanie výpisu z obchodného registra
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • prijatie oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
  • prijatie údajov potrebných na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijatie údajov potrebných na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • pridelenie identifikačného čísla organizácie
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania.

1. poschodie

Pracovisko č. 16: odbor starostlivosti o životné prostredie

  • ochrana prírody a krajiny
  • obchod s ohrozenými druhmi (CITES)

Pracovisko č. 17: odbor starostlivosti o životné prostredie

  • ochrana ovzdušia
  • ochrana ozónovej vrstvy Zeme
  • posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA, SEA)

Pracovisko č. 18: odbor starostlivosti o životné prostredie

  • štátna vodná správa
  • verejné vodovody a kanalizácie
  • ochrana pred povodňami
  • rybárstvo

Pracovisko č. 19: odbor starostlivosti o životné prostredie

  • odpadové hospodárstvo
  • potvrdenia o neexistencii starého vozidla

Pracovisko č. 20: odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií

  • prijímanie žiadostí a následná realizácia o:
    • uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
    • zápis alternatívneho pohonu LPG
    • schválenie prestavby vozidla
    • vykonanie zmeny v osvedčení evidencii
    • schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
    • zápis identifikačného čísla vozidla – VIN
    • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
    • na povolenie prestavby vozidla
    • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla

Pracovisko č. 21: OR PZ Topoľčany, Odbor poriadkovej polície - oddelenie dokladov:

  • VÝDAJ DOKLADOV
    • výdaj hotových dokladov (OP, VP, CP, OSV časť I.)
    • vystavenie ZEP (zaručený elektronický podpis)

Pracovisko č. 22, 23, 24, 25: OR PZ Topoľčany, Odbor poriadkovej polície - oddelenie dokladov:

  • OBČIANSKE PREUKAZY (OP)
    • vystavenie prvého OP
    • výmena OP
    • výmena OP pri zmene údajov
    • strata, krádež, poškodenie OP
    • vystavenie ZEP a iné úkon
  • VODIČSKÉ PREUKAZY (VP)
    • prvý VP
    • výmena VP
    • výmena pri rozšírení VP
    • strata, krádež, poškodený VP
    • výmena zahraničného VP a iné úkony
  • MEDZINÁRODNÝ VP (MVP)
    • vystavenie MVP
    • strata, krádež , poškodený MVP
  • CESTOVNÉ PASY (CP)
    • vystavenie prvého CP
    • výmena CP
    • strata, krádež, poškodený CP a iné úkony

Pracovisko č. 26, 27: OR PZ Topoľčany, Odbor poriadkovej polície - oddelenie dokladov:

  • vydanie zbrojného preukazu
  • vydanie nového zbrojného preukazu – predĺženie platnosti
  • rozšírenie zbrojného preukazu
  • vydanie zbrojného preukazu §25 – strata, odcudzenie, poškodenie, obsahuje údaje nezodpovedajúce skutočnosti (titul, zmena adresy a pod...)
  • zaevidovanie zbrane a vydanie preukazu zbrane
  • ohlásenie prevodu zbrane kategórie C
  • vydanie nákupného povolenia na nadobudnutie zbrane kategórie A alebo B
  • európsky zbrojný pas – vydanie, predĺženie platnosti
  • zbrojná licencia vydanie ZSL (Zbrojný sprievodný list)
  • oznámenie o vývoze a opätovnom dovoze zbraní kategórie A,B,C alebo streliva
  • spoluvlastníctvo zbrane
  • povolenie na strelnicu

Pracovisko č. 28, 29, 30: OR PZ Topoľčany, Okresný dopravný inšpektorát - oddelenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a dopravných evidencií: 

  • prihlasovanie dosiaľ neevidovaného vozidla do evidencie (nové vozidlo)
  • prihlasovanie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel (dovoz)
  • prevod držby vozidla na inú osobu
  • zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru
  • zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru
  • zapisovanie zmeny vlastníka vozidla (ukončenie leasingu, zápis leasingu)
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom
  • evidovanie zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla (spájacie zariadenia, zápis pneumatík, zmena farby, zmena adresy držiteľa vozidla)
  • vyradenie vozidla z evidencie
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie vozidiel
  • odhlásenie vozidla do cudziny