Okresné úrady / Klientske centrá
O úrade | Úradná tabuľa | Dokumenty na stiahnutie | Klientske centrum | Všeobecná vnútorná správa | Živnostenské podnikanie | Životné prostredie | Pozemky a lesy | Kataster | Doprava a pozemné komunikácie | Organizačný odbor | Krízové riadenie | Úradná tabuľa - archív 30.9.2020 | Mestá a obce | Slobodný prístup k informáciám
Klientske centrum Poprad
Nábrežie Jána Pavla II. 16,
058 44 Poprad
Prednosta
Dr. Jozef Bednár
telefón: 052/7721704
fax: 052/7725020
e-mail: Pošli správu
ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00
bezplatná infolinka -
Call Centrum MV SR:
0800/222 222

O úrade
Vážení občania
od pondelka 11. januára 2021 predbežne do 24. januára 2021 sa vzhľadom na trvajúci nepriaznivý vývoj epidemiologickej situácie upravujú úradné hodiny a možnosti vybavovania agendy na všetkých klientskych centrách okresných úradov.
Klientske centrum Okresného úradu Poprad bude klientom k dispozícii počas pracovných dní
v čase od 08.00 - 12.00 hod.
Občania môžu podať svoje žiadosti
len prostredníctvom podateľne.
Osobné podania sa umožňujú len za účelom výkonu podnikateľskej alebo inej obchodnej činnosti, a to výlučne v podateľni.
V ostatných prípadoch je potrebné využívať telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Podania bez autorizácie je potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či podpísané elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.
Osobne konzultovať požiadavky možno len v odôvodnených prípadoch na základe rozhodnutia prednostu okresného úradu.
Zrušené sú všetky pojednávania o priestupkoch a správnych deliktoch, rovnako je zastavený výkon kontrol.
Vstup občanov na pracoviská koordinuje poverený zamestnanec a supervízori. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.
RÚVZ VYZÝVA VEREJNOSŤ
Epidemiologická situácia v pandémii ochorenia COVID-19 sa vyvíja nepriaznivo, všetky okresy na Slovensku zaznamenávajú stúpajúci nárast počtu prípadov tohto ochorenia, sú výrazné obmedzenia funkčnosti maloobchodných prevádzok, zariadení cestovného ruchu a prevádzok poskytujúcich služby, vrátane obmedzenia prevádzok školských zariadení.
Aj RÚVZ so sídlom v Poprade vo svojom územnom obvode eviduje výrazný nárast počtu osôb, ktorým laboratórnymi testami RT-PCR a antigénovými testami bola potvrdená prítomnosť koronavírusu SARS CoV-2.
Nemocnice a zdravotnícki pracovníci zažívajú najväčší nápor za celé trvanie pandémie, mnohé nemocnice už v týchto chvíľach smerujú ku kolapsu.
Preto dôrazne žiadame širokú verejnosť, aby čo najviac obmedzila svoju mobilitu mimo svojho bydliska, rešpektovala obmedzenia slobody pohybu v zmysle uznesenia vlády a opatrenia orgánov verejného zdravotníctva, pri nevyhnutnom pobyte vo vonkajších priestoroch dodržiavala opatrenia (prekrytie horných dýchacích ciest, dodržiavanie odstupov), vyhýbala sa miestam, kde sa združuje vyšší počet ľudí a ľudí bez rúšok. Zároveň apelujeme na občanov, aby osoby s pozitívnym ochorením Covid-19 a osoby, ktoré prišli do kontaktu s pozitívnou osobou na ochorenie Covid-19 dôsledne dodržiavali izoláciu v domácom prostredí.
Iba osobnou zodpovednosťou každého z nás a dodržiavaním preventívnych opatrení vydaných Úradom verejného zdravotníctva SR v záujme ochrany verejného zdravia prispejeme k zlepšeniu epidemiologickej situácii vo výskyte ochorenia COVID-19 na Slovensku.
RÚVZ Poprad
Okresný úrad Poprad - podateľňa
Nábrežie Jána Pavla II. 16, 058 44 Poprad, prízemie, č. dv. 16

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
budova Okresného úradu Poprad, Nábrežie Jána Pavla II. č. 16 - prízemie:
1. Supervízor a informátor (pracovisko č. 1):
-
poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, prevzatie podania, usmernenie k žiadostiam, príjem podnetov od klientov,
-
elektronický kontraktačný systém.
- všeobecná podateľňa pre jednotlivé odbory okresného úradu.
3. Odbor všeobecnej vnútornej správy (pracoviská č. 2, 22, 23):
-
osvedčovanie listín a podpisov na listinách,
-
žiadosť o povolenie verejnej zbierky – podanie,
-
žiadosť o zmenu mena alebo priezviska – podanie,
-
apostille, superlegalizácia,
-
priestupky (pojednávacie miestnosti č. 22 a 23).
4. Odbor živnostenského podnikania (pracoviská č. 3, 4, 5):
-
ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení,
-
podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona,
-
podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú, charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia),
-
výpis zo živnostenského registra,
-
výdaj potvrdenia o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
-
prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
-
ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
-
oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri a oznámenie o zmene údajov, uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
-
oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti,
-
oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti,
-
oznámenie o ukončení podnikania,
-
oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
-
prvozápis do obchodného registra,
-
výdaj potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,
-
príjem oznámení o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
-
príjem údajov potrebných na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu,
-
príjem údajov potrebných na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
-
výdaj osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou,
-
povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
-
poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania, ktorá nemá charakter právneho poradenstva,
-
vydáva výstup z informačného systému verejnej správy – obchodný register,
-
vydáva kópiu dokumentu alebo časti dokumentu z registra účtovných závierok v postavení osvedčujúcej osoby.
5. pozemkový a lesný odbor (pracovisko č. 6):
-
podateľňa pre pozemkový a lesný odbor,
-
poradenská a informačná činnosť v oblasti pôdy, pozemkov a lesného hospodárstva,
-
reštitúcie.
6. odbor starostlivosti o životné prostredie (pracovisko č. 9):
-
podateľňa pre odbor starostlivosti o životné prostredie,
-
poradenská a informačná činnosť na úseku vodného hospodárstva, štátnej vodnej správy, ochrany prírody a krajiny, ochrany ovzdušia a posudzovania vplyvov na životné prostredie.
7. Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií (pracoviská č. 11, 12, 13, 14):
Cestná doprava - konania týkajúce sa ciest II. III. triedy v okresoch Poprad a Levoča, mýto a diaľničná známka
Pozemné komunikácie - konania týkajúce sa dovozov, prestavby, zápisov a pokút – TK a EK
Príjem žiadostí:
-
o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
-
o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
-
o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
-
o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
-
o schválenie jednotlivo dovezeného systému, komponentu, samostatnej technickej jednotky,
-
o povolenie prestavby jednotlivého vozidla / výroby jednotlivého vozidla,
-
o schválenie prestavby jednotlivého vozidla / jednotlivo vyrobeného vozidla,
-
o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (alternatívne pneumatiky, odstránenie priečkového systému,...),
-
o vydanie duplikátu osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
-
o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
-
o dočasné vyradenie vozidla, predĺženie dočasného vyradenia vozidla alebo opätovné uvedenie do prevádzky (iba vozidlá, ktoré nepodliehajú evidencii),
-
o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom.
8. Katastrálny odbor (pracoviská č. 17, 18, 19, 20, 21) :
-
podateľňa katastrálneho odboru – pracovisko č. 17,
-
poskytovanie podkladov a podaní pre geodetické činnosti,
-
prijem návrhov na vklad vlastníckeho práva alebo iného práva do katastra,
-
výdaj výpisu z katastra nehnuteľností, výpisu z listu vlastníctva.
Okresný úrad Poprad vykonáva štátnu správu pre okres Levoča týmito odbormi:
- odbor živnostenského podnikania,
- odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
- odbor pozemkový a lesný,
- odbor všeobecnej vnútornej správy.
Centrálna úradná elektronická tabuľa - úradné dokumenty zverejnené Okresným úradom Poprad