Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 23. január 2021, sobota
 

Okresné úrady / Klientske centrá

Klientske centrum Levoča
Námestie Majstra Pavla 59,
054 01 Levoča

Prednosta
Ing. Marián Smorada
telefón: 053/4462162
fax: 053/4471430
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222

Úprava úradných hodín od 4. januára 2021

O úrade

UPOZORNENIE:

Aktuálny režim pracovísk MV SR  Celá tlačová správa

 

Vzhľadom na vývoj epidemiologickej situácie ministerstvo vnútra upravilo úradné hodiny a možnosti vybavovania agendy na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ. Pracoviská sú verejnosti k dispozícii len dopoludnia.

Upozorňujeme, že počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť  mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 

 

Klientske centrá, okresné úrady a útvary okresných riaditeľstiev PZ sú občanom k dispozícii  v pracovných dňoch  v čase od 08.00 - 12.00 hod.

 

Okresné úrady a klientske centrá

Osobné podania sa umožňujú len za účelom výkonu podnikateľskej alebo inej obdobnej činnosti, a to výlučne v podateľni.

V ostatných prípadoch je potrebné využívať telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Podania bez autorizácie je potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či podpísané elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.

Osobne konzultovať požiadavky možno len v odôvodnených prípadoch na základe rozhodnutia prednostu okresného úradu.

Zrušené sú všetky pojednávania o priestupkoch a správnych deliktoch, rovnako je zastavený výkon kontrol.

Vzhľadom na epidemickú situáciu v Nitre na pracoviská OÚ Nitra bude umožnený vstup len osobám, ktoré sa preukážu negatívnym výsledkom RT-PCR testu alebo antigénového testu certifikovaného na území EÚ nie starším ako 7 dní, alebo osobám, ktoré prekonali ochorenie  COVID-19 a majú o tom doklad nie starší ako tri mesiace.

Doklady a evidencie

Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov.

Vykonávajú sa len nevyhnutné evidenčné úkony ako je prihlasovanie vozidiel do evidencie, vrátane vozidiel jednotlivo dovezených, priama zmena držby vozidla v rámci okresu, prevod držby vozidla na inú osobu a vydávanie duplikátov dokladov a tabuliek pri ich strate či odcudzení.

Oddelenia dokladov  prijímajú iba:

  • žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu po jeho strate/odcudzení,
  • žiadosti o vydanie vodičského preukazu po jeho strate/odcudzení, platí aj pre vodičské preukazy vydané v zahraničí, 
  • žiadosti o vydanie cestovného pasu len v zrýchlenej lehote do 2 a 10 pracovných dní za príslušný správny poplatok.

Výnimočné možno prijať aj žiadosť o vydanie dokladu z iných dôvodov, súvisiacich so zabezpečením nevyhnutných životných potrieb.

Pracoviská evidencie zbraní a streliva /neposkytujú služby vo štvrtok/:

  • v agende zbraní a streliva sa nerobia žiadne úkony s výnimkou úkonov, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú predĺžené správne lehoty.

Cudzinecká polícia zrušila stránkové hodiny , treba sa preobjednať

V súvislosti s uznesením vlády SR č. 804/2020 a obmedzením slobody pohybu a pobytu a zákazom vychádzania (PDF, 603 kB) (PDF, 603 kB) stránkové pracoviská všetkých oddelení cudzineckej polície PZ až do odvolania nebudú vybavovať žiadnych klientov. Klienti objednaní na konkrétny termín sa budú musieť znova objednať cez elektronický objednávací systém na najbližší voľný termín.  

Mrzí nás toto opatrenie, je však nevyhnutné, keďže príslušníci cudzineckej polície sú nasadení na plnenie úloh Policajného zboru súvisiacich s riešením pandemickej situácie COVID-19 na území SR.

Ďalší vývoj bude závisieť od vývoja pandemickej situácie.

O všetkých zmenách budeme včas informovať.

Vstup občanov na pracoviská koordinujú poverení zamestnanci a supervízori. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup. 

 

 

  

Štátnu správu pre okres Levoča vykonáva Okresný úrad Poprad  týmito odbormi: 

 

  • odbor živnostenského podnikania,
  • odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
  • odbor pozemkový a lesný,
  • odbor všeobecnej vnútornej správy.

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:  

1.     Podateľňa, supervízor 

  • príjem podaní pre odbory okresného úradu
  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách
  • supervízor
  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), usmernenie k žiadostiam     
  • podateľňa katastrálneho odboru
  • návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
  • návrhy na záznam,
  • návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
  • návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
  • návrhy na zápis poznámky,
  • návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
  • písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
  • písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra 

2.     Okresné riaditeľstvo policajného zboru Poprad  

Oddelenie dokladov (3 pracoviská)

  • príjem, vyhotovenie a výdaj dokladov – občianskych preukazov, pasov, vodičských preukazov
  • výdaj osvedčení o evidencií vozidiel 

Okresný dopravný inšpektorát (2 pracoviská

  • prihlásenie vozidla
  • prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OÚ –odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií
  • prepis vozidla na iného držiteľa v rámci okresu
  • odhlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie
  • trvalé vyradenie vozidla z evidencie
  • zmena farby vozidla
  • ukončenie leasingu 

3.     Pokladňa

  • príjem finančných prostriedkov za trovy konania
  • príjem správnych poplatkov 

4.     Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • ochrany prírody a krajiny
  • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
  • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
  • verejných vodovodov a kanalizácií
  •  rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
  • ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
  • odpadového hospodárstva
  • prevencie závažných priemyselných havárií
  • posudzovania vplyvov na životné prostredie
  • obalov a odpadov z obalov

5.     Pozemkový a lesný odbor

  • vybavovanie agendy pozemkového a lesného odboru
  • podateľňa  pozemkového a lesného odboru 

6.     Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,

  • uznanie typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
  • zápis alternatívneho pohonu LPG
  • schválenie prestavby vozidla
  • vykonanie zmeny v osvedčení evidencii
  • schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
  • zápis identifikačného čísla vozidla –VIN
  • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
  • povolenie prestavby vozidla
  • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla
  • vyjadrenie k projektovej dokumentácii stavieb z hľadiska ochrany cestnej siete-cesty II. a III. triedy
  • povolenie zvláštneho užívania ciest –rozkopávky, kultúrne a športové podujatia
  • povolenie na pripojenie ciest II. a III. triedy
  • povolenie výnimiek z ochranného pásma ciest II. a III .triedy
  • určenie osadenia dopravného značenia –dočasné a trvalé
  • stavebné povolenie pre cesty II. a III. triedy
  • povolenie na odklony a uzávierky ciest II. a III. Triedy 

7.     Odbor živnostenského podnikania

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preuzkázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzakrni
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
  • vydáva výstup z informačného systému verejnej správy - obchodný register

8.     Katastrálny odbor (2 pracoviská)

Overovanie geometrických plánov

  • preberanie a vydávanie geometrických plánov na úradné overenie,
  • preberanie vytyčovacích náčrtov a výsledkov iných geodetických činností,
  • poskytovanie podkladov k vyhotoveniu geometrických plánov, vytyčovacích náčrtov a iných geodetických prác,

Poskytovanie informácií

  • výpisy z listu vlastníctva,
  • informácie o BPEJ (bonitné, pôdno-ekologické jednotky),
  • kópie z katastrálnej mapy,
  • kópie z mapy určeného operátu,
  •  identifikácia parciel,
  • kópia listín zo zbierky listín katastrálneho operátu,
  • poskytovanie iných informácií z katastra nehnuteľností,
  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
  • údaje z pozemkovej knihy,
  • poskytovanie iných údajov z pozemkovej knihy

 

Centrálna úradná elektronická tabuľa - Úradné dokumenty zverejnené Okresným úradom Levoča