Klientske centrum
MINISTERSTVO VNÚTRA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Okresný úrad Poprad
KLIENTSKE CENTRUM POPRAD
V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ A OTVORENÁ štátna správa zahajuje Okresný úrad Poprad (ďalej OU) poskytovanie služieb pre občanov, klientov v novovytvorených priestoroch klientskeho centra v budove OU.
Naším cieľom je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Sledujeme tým zníženie a optimalizáciu nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
Pracovisko č. 1 – supervízor
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam
Pracovisko č. 2 – odbor všeobecnej vnútornej správy:
- osvedčovanie listín a podpisov na listinách
- žiadosť o zmenu mena alebo priezviska - podanie
- apostille, superlegalizácia
Pracovisko č. 3, 4 – odbor živnostenského podnikania:
- ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
- podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona
- podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia)
- výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
- potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri
- oznámenie o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
- oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
- oznámenie o ukončení podnikania
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
- prvozápis do obchodného registra
- vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
- prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
- prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
- prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
- vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
- vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
- povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
- vydáva výstup z informačného systému verejnej správy – obchodný register
- vydáva kópiu dokumentu alebo časti dokumentu z registra účtovných závierok v postavení osvedčujúcej osoby
Pracovisko č. 5 – odbor starostlivosti o životné prostredie:
- podateľňa
Pracovisko č. 6 – pozemkový a lesný odbor:
- podateľňa
Pracovisko č. 9, 11, 12, 13, 14 – odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií:
- podateľňa
Pracovisko č. 16 – všeobecná podateľňa pre jednotlivé odbory okresného úradu:
Pracovisko č. 17 – katastrálny odbor:
- podateľňa
Pracovisko č. 18, 19 – katastrálny odbor:
- poskytovanie informácií z KN
- vydávanie listov vlastníctva, kópií z katastrálnych máp
Pracovisko č. 20, 21 – katastrálny odbor:
- geodeti
Pracovisko č. 22, 23 – odbor všeobecnej vnútornej správy:
- pojednávacie miestnosti
KLIENTSKE CENTRUM POPRAD
Úradné hodiny:
Pondelok |
08.00 – 15.00 |
Utorok |
08.00 – 15.00 |
Streda |
08.00 – 17.00 |
Štvrtok |
08.00 – 15.00 |
Piatok |
08.00 – 14.00 |
Klientske centrum - telefónny zoznam (PDF, 423 kB)
Brožúra klientskeho centra (PDF, 359 kB)