Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 17. október 2019, štvrtok
 

KLIENTSKE CENTRUM

MINISTERSTVO VNÚTRA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Okresný úrad Púchov

V súlade s vládnym programom  ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ  A OTVORENÁ  štátna správa zahajuje Okresný úrad Púchov (ďalej OU) poskytovanie služieb pre občanov, klientov  v novovytvorených priestoroch klientskeho centra v budove OU.
Naším cieľom je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Sledujeme tým zníženie a optimalizáciu nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.

Úradné hodiny: 

     Pondelok  

8:00 - 15:00

     Utorok   

8:00 - 15:00

     Streda   

8:00 - 17:00

     Štvrtok    

8:00 - 15:00

     Piatok   

8:00 - 14:00

 Administratívne úkony na pracoviskách klientskeho centra:

Pracovisko č. 1 – supervízor, podateľňa, EKS – Elektronický kontraktačný systém:

  • poradenstvo  (obsluha vyvolávacieho systému ) , informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam,
  • podateľňa katastrálneho odboru - prijímanie návrhov na vklad práva k nehnuteľnosti, prijímanie návrhov na zápis záznamov do katastra nehnuteľností, prijímanie návrhov na zápis poznámky do katastra nehnuteľností,
  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách,
  • poskytovanie služby elektronické trhovisko na OÚ Púchov, informácie a podpora registrácie (každý utorok v týždni).

Pracovisko č. 2,3 - odbor živnostenského podnikania, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií:

  • ohlásenie živnosti a podanie  žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení,
  • podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského  zákona,
  • podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia),
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný),
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
  • ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri  o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania,
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
  • prvozápis do obchodného registra,
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,  
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu,
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia,
  • pridelenie identifikačného čísla organizácie,
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona,
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou,
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania,
  • inteligentná podateľňa pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie.

Pracovisko č. 5 – katastrálny odbor:

  • poskytovanie informácií z katastra nehnuteľností
  • výpis alebo kópia zo súboru popisných informácií (listy vlastníctva), kópie pozemkovoknižnej vložky alebo bývalého pozemkového katastra,
  • vydanie výpisu z katastra nehnuteľností, údajov o bonitovaných pôdno-ekologických jednotkách, písomnej identifikácie parciel, kópie z katastrálnej mapy alebo mapy bývalého pozemkového katastra alebo z pozemkovoknižnej mapy alebo mapy určeného operátu,
  • poskytnutie katastrálneho operátu alebo iného operátu preukazujúceho vlastnícke právo k nehnuteľnosti na nahliadnutie žiadateľovi s možnosťou vyhotovenia výpisu náčrtu alebo poskytnutie informácie z katastra nehnuteľností,
  • vydanie grafickej identifikácie parciel, vydanie kópie geometrického plánu
  • kópia z pozemkovej knihy
  • identifikácia parciel,
  • výpis alebo kópia zo súboru geodetických informácií (kópie máp, geom. plánov),

Pracovisko č. 7, 8 – pozemkový a lesný odbor:

  • podateľňa  a prijímanie žiadosti, vydávanie rozhodnutí, vyjadrení a stanoviská, podanie informácií na úsekoch:
    • ochrana poľnohospodárskeho pôdneho fondu (stanoviská v zastavanom území obce, rozhodnutia o vyňatí pôdy mimo zastavaného územia, záväzné stanoviská k zmene druhu pozemkov, podnety k riešeniu zaburinenosti pozemkov),
    • pozemkové úpravy (konzultačná činnosť),
    • doplnenie podaní v rámci konaní o záhradkových osadách,
    • ochrana lesného pôdneho fondu (rozhodnutia o vyňatí lesnej pôdy, záväzné stanoviská na ochranné pásmo lesa),
    • poradenská činnosť v oblasti poľovníctva v zmysle zákona,
    • pozemkové spoločenstvá (konzultačná činnosť),
    • reštitúcie (podateľňa). .

Pracovisko č. 9 – odbor starostlivosti o životné prostredie:

  • podateľňa, prijímanie žiadosti, vydávanie rozhodnutí, vyjadrení a stanoviská, podanie informácií na úsekoch:
    • ochrany prírody a krajiny
    • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
    • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
    • verejných vodovodov a kanalizácií
    • rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
    • odpadového hospodárstva
    • prevencie závažných priemyselných havárií
    • obalov a odpadov z obalov
    • súhlas na zber a spracovanie starých vozidiel
    • prevencia a náprava enviromentálnych škôd,
    • štátna správa ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
    • posudzovania vplyvov na životné prostredie.