Klientske centrum
Klienske centrum Detva
V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ A OTVORENÁ štátna správa zahajuje Okresný úrad Detva (ďalej OÚ) od 8.12.2014 poskytovanie služieb pre občanov, klientov v novovytvorených priestoroch v budove Daňového úradu na Tajovského 1462/9 , pri Mestskom úrade mesta Detva.
Sídlo
Okresný úrad Detva | |
---|---|
Klientske centrum J.G.Tajovského 1462/9 962 12 Detva |
Našim cieľom je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Sledujeme tým zníženie a optimalizáciu nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženie sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
Pracovisko č. 1 Daňový úrad - podateľňa
- prijímanie podaní smerovaných na FS SR
Pracovisko č. 2 Daňový úrad - register
- prijímanie žiadostí k registrácii a k ukončeniu registrácie FO a PO, DPH
- pridelenie DIČ a IČ DPH
- pridelenie DKP elektronických registračných pokladníc
- vydávanie potvrdení o daňovej rezidencii
- oznámenie všetkých zmien súvisiacich s registráciou
Pracovisko č. 3, 4, 5 Odbor starostlivosti o životné prostredie:
- Úsek štátnej správy ochrany prírody a krajiny v zmysle zákona NR SR č. 543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov
- Úsek štátnej správy v odpadovom hospodárstve v zmysle zákona NR SR č. 223/2001 Z.z. o odpadoch a o zmene s doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
- Úsek štátnej vodnej správy v zmysle zákona č. 364/2004 Z.z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon)
- verejné vodovody a verejná kanalizácia
- ochrana pred povodňami
- rybárstvo
- Úsek štátnej správy ochrany ovzdušia v zmysle zákona č. 137/2010 Z.z. o ochrane ovzdušia v znení neskorších predpisov
- Úsek štátnej správy posudzovania vplyvov na životné prostredie v zmysle zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých predpisov v znení neskorších predpisov
- Úsek štátnej správy závažných priemyselných havárií v zmyslezákona č. 261/2002 Z.z. o prevencii závažných priemyselných havárií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Pracovisko č. 6 Katastrálny odbor – poskytovanie informácií z KN:
- vydanie výpisov listov vlastníctva
- vydanie údajov o bonitovaných pôdno-ekologických jednotkách
- vydanie grafickej a písomnej identifikácie parciel
- vydanie kópie z katastrálnej mapy alebo mapy bývalého pozemkového katastra alebo z pozemkovoknižnej mapy alebo mapy určeného operátu
- vydanie kópie originálu listu vlastníctva, kópie pozemkovoknižnej vložky alebo bývalého pozemkového katastra
- vydanie druhého a ďalšieho rovnopisu verejných listín
- poskytnutie katastrálneho operátu alebo iného operátu preukazujúceho vlastnícke právo k nehnuteľnosti na nahliadnutie žiadateľovi s možnosťou vyhotovenia výpisu náčrtu alebo poskytnutie informácie z katastra nehnuteľností
- poskytnutie informácií zo súboru popisných informácií a zo súboru geodetických informácií katastra nehnuteľností pre geodetické činnosti
Pracovisko č. 7 Odbor živnostenského podnikania:
- ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
- výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
- potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
- ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
- prvozápis do obchodného registra
- prijímanie oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
- prijímanie údajov potrebných na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
- prijímanie údajov potrebných na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia (ZP) a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely ZP
- vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
- povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
- výpis z obchodného registra
- vyhotovenie výstupu z registra účtovných závierok
Pracovisko č. 8 – Katastrálny odbor - podateľňa:
- príjem katastrálnych podaní
- vyznačenie plomby o zmene práva k nehnuteľnostiam,
- poskytnutie informácie o stave katastrálnych podaní fyzickým a právnickým osobám,
- prijímanie a evidovanie, zabezpečenie vybavenia elektronickej pošty právnických a fyzických osôb
- zabezpečenie administratívnych prác, obeh spisov a príprava právnych podkladov k rozhodnutiam
- zabezpečenie úschovy spisov a manipuláciu s nimi v zmysle spravovacieho poriadku a registratúrneho poriadku
- zabezpečenie odovzdania vybavených spisov vedených podľa spravovacieho poriadku do Centrálneho elektronického registratúrneho strediska
Pracovisko č. 9 – Supervízor, všeobecná podateľňa OÚ:
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému ) , informácie o telefónnych číslach
- osvedčovanie listín a overovanie podpisov na listinách
- elektronický kontraktačný systém
Pracovisko č. 9 – Pozemkový a lesný odbor (každá streda):
- podateľňa
Informačné kanály komunikácie občana so štátnou správou:
Bezplatná telefonická linka Call centrum MV SR:
pondelok - piatok 8.00-18.00
0800 222 222