KLIENTSKE CENTRUM SOBRANCE
V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ A OTVORENÁ štátna správa zahajuje Okresný úrad Sobrance (ďalej OÚ) poskytovanie služieb pre občanov, klientov v novovytvorených priestoroch klientskeho centra v budove OÚ. Naším cieľom je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Sledujeme tým zníženie a optimalizáciu nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
Pracovisko č. 1 - supervízor
- podateľňa
- overovanie listín
- osvedčovanie podpisov
Pracovisko č. 2 - odbor živnostenského podnikania + podateľňa odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií:
- prijem ohlásenia živnosti a žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenských oprávnení,
- prijem oznámenia o zriadení/zrušení prevádzkarne,
- prijem oznámenia o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri, údajov uvádzaných v dokladoch o živnostenskom oprávnení,
- príjem oznámení o pozastavení prevádzkovania živnosti, o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti,
- prijem oznámenia o ukončení podnikania,
- prijem oznámenia o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
- prijem oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
- prijem žiadosti o povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
- Služba JKM:
- prijem údajov potrebných na registráciu a oznámenie daňovníka podľa osobitného predpisu,
- prijem údajov potrebných na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia,
- príjem údajov potrebných na vyžiadanie výpisu z registra trestov,
- výdaj výpisov zo živnostenského registra (verejný, neverejný),
- výdaj prehľadu údajov zapísaných v živnostenskom registri,
- výdaj potvrdenia o tom, že v živnostenskom registri určitý zápis nie je,
- výdaj výpisu z obchodného registra (výstup z informačného systému obchodný register v postavení osvedčujúcej osoby),
- poskytnutie informácií o všeobecných a osobitných podmienkach podnikania,
- poskytnutie poradenskej a informačnej činnosti na úseku živnostenského podnikania
- prijímanie žiadostí v zmysle zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- prijímanie žiadostí v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon
Pracovisko č. 3 – pozemkový a lesný odbor:
Činnosti v rozsahu prijímanie žiadostí, podnetov, sťažností a iných podaní a poskytovanie informácií:
- na úseku vydávania a navrátenia vlastníctva k pozemkom
- na úseku pozemkových úprav
- na úseku obnovy evidencie pozemkov
- na úseku ochrany poľhohospodárskej pôdy
- na úseku ostatných činností v pozemkovej oblasti
- na úseku lesného hospodárstva
- na úseku lesného reprodukčného materiálu
- na úseku pozemkových spoločenstiev
-
na úseku poľovníctva
Pracovisko č. 4, 5, 6 – odbor starostlivosti o životné prostredie
Prijímanie žiadostí a podaní na úseku:
- ochrany prírody a krajiny
- ochrany ovzdušia
- odpadového hospodárstva
- vodného hospodárstva
Pracovisko č. 7, 8 – Okresné riaditeľstvo policajného zboru v Michalovciach , Okresný dopravný inšpektorát Sobrance:
- prihlásenie nových vozidiel,
- prihlásenie vozidiel dovezených zo zahraničia,
- prihlásenie vozidiel z iného okresu,
- prevod držby majiteľa vozidla v rámci okresu,
- prisťahovanie držiteľa vozidla z iného okresu,
- odhlásenie vozidla do iného okresu,
- odhlásenie vozidla do cudziny,
- zmena vlastníka vozidla,
- pridelenie zvláštnych TEČ vozidlu,
- pridelenie zvláštnych TEČ subjektu,
- výmena dokladov
- dočasné vyradenie vozidla z cestnej premávky,
- trvalé vyradenie vozidla z evidencie
Pracovisko č. 9, 10 – Okresné riaditeľstvo policajného zboru v Michalovciach, oddelenie dokladov Sobrance:
- príjem a výdaj občianskych preukazov,
- príjem a výdaj cestovných pasov,
- príjem a výdaj vodičských preukazov, medzinárodných vodičských preukazov,
- výmena zahraničných vodičských preukazov,
- výdaj osvedčení o evidencií vozidiel,
- výpis z evidenčnej karty vodiča,
- hlásenie o strate, odcudzení, zničení OP, CP,VP,
- hlásenie o ukončení pobytu na území Slovenskej republiky,
- vystavenie potvrdenia o trvalom pobyte na iné admin. úkony,
- výdaj certifikátov k elektronickej identifikačnej karte a k zaručenému elektronickému podpisu,
- vystavenie zaručeného elektronického podpisu
KONTAKTY NA PRACOVISKÁ
Pracovisko č. 1Supervízor, podateľňa, osvedčovanie listín a overovanie podpisov 0961 76 5725 |
Pracovisko č. 2Odbor živnostenského podnikania, Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácii 0961 76 5726 |
Pracovisko č. 3Pozemkový a lesný odbor 0961 76 5727 |
Pracovisko č. 4Odbor starostlivosti o životné prostredie – odpadové hospodárstvo 0961 76 5728 |
Pracovisko č. 5Odbor starostlivosti o životné prostredie – ochrana prírody a krajiny, ochrana ovzdušia 0961 76 5730 |
Pracovisko č. 6Odbor starostlivosti o životné prostredie – vodné hospodárstvo 0961 76 5731 |
Pracovisko č. 7Evidencia vozidiel 0961 76 5721 0961 76 5729 |
Pracovisko č. 8Evidencia vozidiel 0961 76 5722 |
Pracovisko č. 9Oddelenie dokladov 0961 76 5723 |
Pracovisko č. 10Oddelenie dokladov 0961 76 5724 |