Verejná správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 8. apríl 2020, streda
 

Klientske centrum

 

MINISTERSTVO VNÚTRA SLOVENSKEJ REPUBLIKY

OKRESNÝ ÚRAD HUMENNÉ

KLIENTSKE CENTRUM 

 

Okresný úrad Humenné týmto oznamuje, že v dňoch 8.apríla a 9.apríla 2020 sa rušia stránkové hodiny na klientskych centrách a zakazuje sa vstup verejnosti do týchto priestorov.

Do klientskych centier len s rúškami !
V záujme ochrany zdravia všetkých občanov, ako aj pracovníkov klientskych centier a okresných úradov upozorňujeme občanov, že na tieto pracoviská budú vpustení len s rúškom, šálom alebo obdobnou ochranou tváre. 
Tieto opatrenia robíme v záujme zachovania zdravia vás, vašich blízkych a pracovníkov úradov.

Od 16. marca 2020  fungujú pracoviská MV SR v obmedzenom režime - dôležité info pre občanov a podnikateľov

Úradné hodiny klientskych centier sa od 16. marca 2020  skracujú na čas od 8. h do 11. h každý pracovný deň.

Od 1. apríla dôjde k zmene úradných hodín v stredu, keď budú pracoviská MV SR k dispozícii od 13. do 16. hodiny.

 
Všeobecne

Úradné hodiny klientskych centier od 1. 4. 2020 : 

  • Pondelok 8:00 – 11:00
  • Utorok     8:00 – 11:00
  • Streda    13:00 – 16:00  
  • Štvrtok    8:00 – 11:00
  • Piatok      8:00 – 11:00

Do budovy klientskeho centra, okresného úradu, Policajného zboru, kde sú poskytované služby evidencie vozidiel alebo dokladov, bude umožnený vstup len osobám s dohodnutým termínom na konkrétny úkon. Iní klienti do priestorov klientskeho centra ani okresného úradu vpustení nebudú. V prípade dohodnutého termínu na dopravnom inšpektoráte bude vstup do klientskeho centra umožnený maximálne 5 minút pred termínom. Počas úradných hodín okresného úradu bude pre občanov k dispozícii len podateľňa okresného úradu.

Na úseku dokladov a dopravných evidencií

1/ Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí budú objednaní online prostredníctvom elektronickej služby prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami. Občania, ktorí sa už v minulosti objednali mimo nových úradných hodín, sa budú musieť znovu objednať na čas Po-Pi od 8.00 do 11.00 h, nakoľko ich objednávky boli zrušené. Zároveň žiadame občanov, aby si vybavovali len úkony nevyhnutne potrebné najmä pre ich pracovnú činnosť, zabezpečovanie životných potrieb a úkony ako napr. vydane duplikátu tabuľky s evidenčným číslom na nosič na bicykle, zápis ťažného zariadenia, zmena farby vozidla a pod. nechali na neskoršie obdobie. Za nedodržanie lehôt občania nebudú sankcionovaní.

2/ Zamestnanci oddelení dokladov odborov poriadkovej polície okresných riaditeľstiev Policajného zboru (ďalej len „zamestnanec oddelenia dokladov“) budú zabezpečovať len prijímanie žiadostí o vydanie:
- občianskych preukazov pri skončení platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila, pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu. Žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre deti do 15 rokov nebudú prijímané vôbec.
- vodičských preukazov po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu.
- cestovných pasov len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní za príslušný správny poplatok

3/ Vyhotovené doklady budú zasielané občanom prostredníctvom pošty bez zvýšenia správneho poplatku, ak to programové vybavenie umožní.

4/ Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej;

5/ Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie  zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené.


Na úseku okresných úradov a štátnych archívov

6/ Pre komunikáciu s úradmi využívajte elektronické podania prostredníctvom slovensko.sk - sú podľa § 6 ods. 2 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch sa správne poplatky pri využití elektronických služieb znižujú o polovicu, najviac o 70 eur.

7/ Na úhradu správnych poplatkov využívajte mobilnú aplikáciu (https://www.posta.sk/subory/38936/prirucka-pre-mobilnu-aplikaciu-ekolok.pdf) alebo virtuálny eKolkomat (m.ekolky.gov.sk/Login.aspx) 

8/ Odbory okresných úradov budú dočasne akceptovať aj podania realizované prostredníctvom e-mailovej komunikácie bez zaručeného elektronického podpisu, tieto, ale musia byť čo najskôr doplnené aj v papierovej forme alebo prostredníctvom elektronickej služby so zaručeným elektronickým podpisom. Prílohy e-mailových podaní je potrebné naskenovať spolu s potvrdením o zaplatení správneho poplatku (QR kód). E-mailové schránky odborov sú zverejnené.

9/ V prípade, že občan nevyužíva elektronické služby štátu a nemá zriadenú ani e-mailovú schránku, svoje podania môže realizovať prostredníctvom Slovenskej pošty, bez potreby návštevy úradu.

10/ Konzultácie sa vykonávajú spravidla telefonicky alebo prostredníctvom zverejnených e-mailových schránok odborov okresných úradov

11/ V prípade nevyhnutnosti osobnej konzultácie alebo úkonu je možné dohodnúť si presný čas s konkrétnym úradníkom prostredníctvom zverejnených kontaktov na www.minv.sk

12/ Pri návšteve klientskeho centra striktne dodržuje pokyny supervízora, resp. povereného zamestnanca.

13/ Zakazuje sa vstup rodičov s deťmi do všetkých klientskych pracovísk okrem nevyhnutných úkonov.

14/ Zmeškanie zákonnej lehoty v dôsledku zavedených mimoriadnych opatrení sa nebude považovať za porušenie zákona, občan ani podnikateľ nebude za nedodržanie lehoty sankcionovaný. Lehoty pre podávanie opravných prostriedkov zostávajú v platnosti a ich dodržiavanie sa naďalej vyžaduje.

15/ Nedostavenie sa klienta v stanovenom termíne počas trvania mimoriadnej situácie sa nebude považovať za porušenie povinnosti; náhradný termín je okresný úrad povinný určiť písomne, a to listom, e-mailom alebo zaslaním do elektronickej schránky klienta.

16/ Zatvárajú sa všetky bádateľne štátnych archívov.

 

__________________


     V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ A OTVORENÁ  štátna správa zahajuje Okresný úrad Humenné (ďalej OÚ) poskytovanie služieb pre občanov, klientov v novovytvorených priestoroch Klientskeho centra na I. poschodí  (budova patrí Úradu práce sociálnych vecí a rodiny).

     Cieľom zriadenia klientskeho centra je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Sleduje sa  tým zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženie sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.

 

Kontakty:

Pracovisko č. 1

Osvedčovanie listín a overovanie podpisov

057/31 00 430

Pracovisko č. 2

Supervízor, podateľňa/podateľňa katastrálneho odboru

057/31 00 431

Pracovisko č. 3

Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií

057/31 00 432

Pracovisko č. 4

OR PZ, Okresný dopravný inšpektorát

057/31 00 433

Pracovisko č. 5

Pozemkový a lesný odbor

057/31 00 434

Pracovisko č. 6 a 7

Odbor živnostenského podnikania

057/31 00 435
057/31 00 436

Pracovisko č. 8

Odbor starostlivosti o životné prostredie

057/31 00 437

Pracovisko č. 9

 

057/31 00 438

                             

Úradné hodiny:

Pondelok

08.00 – 15.00

Utorok

08.00 – 15.00

Streda

08.00 – 17.00

Štvrtok

08.00 – 15.00

Piatok

08.00 – 14.00

 

 Informačné kanály komunikácie občana so štátnou správou:

 Bezplatná telefonická linka MV SR: 0800 222 222

 www.eso-portal.sk – Vaše pripomienky a námety

 www.minv.sk

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:


Pracovisko č. 1 – osvedčovanie listín, overovanie podpisov

  • osvedčovanie listín a overovanie podpisov

 

Pracovisko č. 2 – supervízor, podateľňa/podateľňa katastrálneho odboru

  • poradenstvo  (obsluha vyvolávacieho systému),  usmernenie k žiadostiam
  • centrálny príjem podaní

 

Pracovisko č. 3 – odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií 

  • uznanie typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
  • zápis alternatívneho pohonu LPG
  • schválenie prestavby vozidla
  • vykonanie zmeny v osvedčení  evidencii
  • schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
  • zápis identifikačného čísla vozidla – VIN
  • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
  • povolenie prestavby vozidla
  • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla
  • vyjadrenie k projektovej dokumentácii stavieb z hľadiska ochrany cestnej siete- cesty II. a  III. triedy
  • povolenie zvláštneho užívania ciest – rozkopávky, kultúrne  a športové podujatia
  • povolenie na pripojenie ciest II. a  III. triedy
  • povolenie výnimiek z ochranného pásma ciest II. a III .triedy
  • určenie osadenia dopravného značenia – dočasné a trvalé
  • stavebné povolenie pre cesty II. a  III. triedy
  • povolenie na odklony a uzávierky ciest II. a III. triedy

 

Pracovisko č. 4 – Okresné riaditeľstvo policajného zboru  Humenné, Okresný dopravný inšpektorát 

  • prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OÚ – odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií
  • ohlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie
  • trvalé vyradenie vozidla z evidencie
  • zmena farby vozidla
  • ukončenie leasingu

 

Pracovisko č. 5 – pozemkový a lesný odbor

podanie informácií na úsekoch:

  • vydávania a navrátenia vlastníctva k pozemkom
  • pozemkových úprav
  • obnovy evidencie pozemkov
  • ochrany poľnohospodárskej pôdy
  • ostatných činností v pozemkovej oblasti
  • lesného hospodárstva
  • lesného reprodukčného materiálu
  • pozemkových spoločenstiev
  • poľovníctva
  • podateľňa

 



Pracovisko č. 6 a 7  odbor živnostenského podnikania
 

  • ohlásenie živnosti a podanie  žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského  zákona
  • podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia)
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri  o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • prvozápis do obchodného registra
  • obstaráva na osobitné požiadanie zasielanie povinne ustanovených dokladov
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie,  zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania

 

Pracovisko č. 8 – odbor starostlivosti o životné prostredie

podanie informácií na úsekoch:

  • ochrany prírody a krajiny
  • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín   
  • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
  • verejných vodovodov a kanalizácií
  • rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
  • ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
  • odpadového hospodárstva
  • prevencie závažných priemyselných havárií
  • posudzovania vplyvov na životné prostredie
  • obalov a odpadov z obalov