Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 31. marec 2020, utorok
 

Klientske centrum

 

MINISTERSTVO VNÚTRA SLOVENSKEJ REPUBLIKY

Okresný úrad Snina

KLIENTSKE CENTRUM SNINA

 

Do klientskych centier len s rúškami !
V záujme ochrany zdravia všetkých občanov, ako aj pracovníkov klientskych centier a okresných úradov upozorňujeme občanov, že na tieto pracoviská budú vpustení len s rúškom, šálom alebo obdobnou ochranou tváre. 
Tieto opatrenia robíme v záujme zachovania zdravia vás, vašich blízkych a pracovníkov úradov.

Od 16. marca 2020  fungujú pracoviská MV SR v obmedzenom režime - dôležité info pre občanov a podnikateľov

Úradné hodiny klientskych centier sa od 16. marca 2020  skracujú na čas od 8. h do 11. h každý pracovný deň.

Od 1. apríla dôjde k zmene úradných hodín v stredu, keď budú pracoviská MV SR k dispozícii od 13. do 16. hodiny.

 
Všeobecne

Úradné hodiny klientskych centier od 1. 4. 2020 : 

  • Pondelok 8:00 – 11:00
  • Utorok     8:00 – 11:00
  • Streda    13:00 – 16:00  
  • Štvrtok    8:00 – 11:00
  • Piatok      8:00 – 11:00

Do budovy klientskeho centra, okresného úradu, Policajného zboru, kde sú poskytované služby evidencie vozidiel alebo dokladov, bude umožnený vstup len osobám s dohodnutým termínom na konkrétny úkon. Iní klienti do priestorov klientskeho centra ani okresného úradu vpustení nebudú. V prípade dohodnutého termínu na dopravnom inšpektoráte bude vstup do klientskeho centra umožnený maximálne 5 minút pred termínom. Počas úradných hodín okresného úradu bude pre občanov k dispozícii len podateľňa okresného úradu.

Na úseku dokladov a dopravných evidencií

1/ Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí budú objednaní online prostredníctvom elektronickej služby prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami. Občania, ktorí sa už v minulosti objednali mimo nových úradných hodín, sa budú musieť znovu objednať na čas Po-Pi od 8.00 do 11.00 h, nakoľko ich objednávky boli zrušené. Zároveň žiadame občanov, aby si vybavovali len úkony nevyhnutne potrebné najmä pre ich pracovnú činnosť, zabezpečovanie životných potrieb a úkony ako napr. vydane duplikátu tabuľky s evidenčným číslom na nosič na bicykle, zápis ťažného zariadenia, zmena farby vozidla a pod. nechali na neskoršie obdobie. Za nedodržanie lehôt občania nebudú sankcionovaní.

2/ Zamestnanci oddelení dokladov odborov poriadkovej polície okresných riaditeľstiev Policajného zboru (ďalej len „zamestnanec oddelenia dokladov“) budú zabezpečovať len prijímanie žiadostí o vydanie:
- občianskych preukazov pri skončení platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila, pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu. Žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre deti do 15 rokov nebudú prijímané vôbec.
- vodičských preukazov po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu.
- cestovných pasov len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní za príslušný správny poplatok

3/ Vyhotovené doklady budú zasielané občanom prostredníctvom pošty bez zvýšenia správneho poplatku, ak to programové vybavenie umožní.

4/ Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej;

5/ Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie  zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené.


Na úseku okresných úradov a štátnych archívov

6/ Pre komunikáciu s úradmi využívajte elektronické podania prostredníctvom slovensko.sk - sú podľa § 6 ods. 2 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch sa správne poplatky pri využití elektronických služieb znižujú o polovicu, najviac o 70 eur.

7/ Na úhradu správnych poplatkov využívajte mobilnú aplikáciu (https://www.posta.sk/subory/38936/prirucka-pre-mobilnu-aplikaciu-ekolok.pdf) alebo virtuálny eKolkomat (m.ekolky.gov.sk/Login.aspx) 

8/ Odbory okresných úradov budú dočasne akceptovať aj podania realizované prostredníctvom e-mailovej komunikácie bez zaručeného elektronického podpisu, tieto, ale musia byť čo najskôr doplnené aj v papierovej forme alebo prostredníctvom elektronickej služby so zaručeným elektronickým podpisom. Prílohy e-mailových podaní je potrebné naskenovať spolu s potvrdením o zaplatení správneho poplatku (QR kód). E-mailové schránky odborov sú zverejnené.

9/ V prípade, že občan nevyužíva elektronické služby štátu a nemá zriadenú ani e-mailovú schránku, svoje podania môže realizovať prostredníctvom Slovenskej pošty, bez potreby návštevy úradu.

10/ Konzultácie sa vykonávajú spravidla telefonicky alebo prostredníctvom zverejnených e-mailových schránok odborov okresných úradov

11/ V prípade nevyhnutnosti osobnej konzultácie alebo úkonu je možné dohodnúť si presný čas s konkrétnym úradníkom prostredníctvom zverejnených kontaktov na www.minv.sk

12/ Pri návšteve klientskeho centra striktne dodržuje pokyny supervízora, resp. povereného zamestnanca.

13/ Zakazuje sa vstup rodičov s deťmi do všetkých klientskych pracovísk okrem nevyhnutných úkonov.

14/ Zmeškanie zákonnej lehoty v dôsledku zavedených mimoriadnych opatrení sa nebude považovať za porušenie zákona, občan ani podnikateľ nebude za nedodržanie lehoty sankcionovaný. Lehoty pre podávanie opravných prostriedkov zostávajú v platnosti a ich dodržiavanie sa naďalej vyžaduje.

15/ Nedostavenie sa klienta v stanovenom termíne počas trvania mimoriadnej situácie sa nebude považovať za porušenie povinnosti; náhradný termín je okresný úrad povinný určiť písomne, a to listom, e-mailom alebo zaslaním do elektronickej schránky klienta.

16/ Zatvárajú sa všetky bádateľne štátnych archívov.

 

______________________________

 

 

Kontakty

Pracovisko č. 1

Supervízor, podateľňa, osvedčovanie listín a overovanie podpisov

057/31 00 410

Pracovisko č. 3

Katastrálny odbor, podateľňa

057/31 00 416

Pracovisko č. 4 a 5

Katastrálny odbor, poskytovanie informácií z katastra nehnuteľností

057/31 00 417

Pracovisko č. 6 a 7

Oddelenie dopravných evidencií

057/31 00 418
057/31 00 419

Pracovisko č. 8, 9 a 10

Oddelenie dokladov

057/31 00 420
057/31 00 421
057/31 00 422

Pracovisko č. 11

Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií

057/31 00 412

Pracovisko č. 12

Pozemkový a lesný odbor

057/31 00 413

Pracovisko č. 13

Odbor starostlivosti o životné prostredie

057/31 00 414

Pracovisko č. 14

Príručný archív ODI

057/31 00 415

Pracovisko č. 15

Odbor živnostenského podnikania

057/31 00 411

                             

 

 Informačné kanály komunikácie občana so štátnou správou:

 Bezplatná telefonická linka MV SR: 0800 222 222

 www.eso-portal.sk – Vaše pripomienky a námety

 www.minv.sk

  

  Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:

Pracovisko č. 1 - Supervízor, odbor všeobecnej vnútornej správy, všeobecná podateľňa pre jednotlivé odbory okresného úradu:

  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách,
  • výpis z ústrednej evidencie priestupkov,
  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach.

 

Pracovisko č. 3, č. 4 a č. 5 – Katastrálny odbor:

  • príjem katastrálnych podaní,
  • vydanie výpisu z katastra nehnuteľností, údajov o bonitovaných pôdno-ekologických jednotkách, písomnej identifikácie parciel, kópie z katastrálnej mapy alebo mapy bývalého pozemkového katastra alebo z pozemkovoknižnej mapy alebo mapy určeného operátu,
  • vydanie kópie originálu listu vlastníctva, kópie pozemkovoknižnej vložky alebo bývalého pozemkového katastra,
  • poskytnutie katastrálneho operátu alebo iného operátu preukazujúceho vlastnícke právo k nehnuteľnosti na nahliadnutie žiadateľovi s možnosťou vyhotovenia výpisu náčrtu alebo poskytnutie informácie z katastra nehnuteľností,
  • vydanie grafickej identifikácie parciel, vydanie kópie geometrického plánu.

 

Pracovisko č. 6 a č. 7 – Okresné riaditeľstvo PZ  Humenné, Okresný dopravný inšpektorát Snina, Evidencia vozidiel:

  • prihlásenie vozidla, prepis vozidla na iného držiteľa v rámci okresu, odhlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu,
  • prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OU – odbor dopravy a pozemných komunikácií,
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom ( mimo objednania voliteľného čísla),
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie, trvalé vyradenie vozidla z evidencie.

 

Pracovisko č. 8, č. 9 a č. 10 – Okresné riaditeľstvo PZ Humenné, odbor poriadkovej polície, oddelenie dokladov – pracovisko Snina:

  • príjem žiadostí o vydanie občianskej preukazu (OP), vodičského preukazu (VP), medzinárodného vodičského preukazu (MVP), cestovného pasu (CP)
  • výmena zahraničných vodičských preukazov
  • vydávanie hotových dokladov – OP, VP, MVP, CP,
  • výpis z evidenčnej karty vodiča,
  • vydávanie osvedčení o evidencii časť I – na vedenie motorových vozidiel (nedoručených na adresu),
  • vydávanie potvrdení o údajoch, ktoré sú vedené v agende registra obyvateľov (REGISTER) o občanovi, evidencia a zmeny trvalého pobytu (za ohlasovne obcí, ktoré nie sú pripojené do REGISTRA).

 

Pracovisko č. 11 – Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií: 

  • prijímanie žiadostí  o:
    • uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla, zápis alternatívneho pohonu LPG, schválenie prestavby vozidla, schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
    • vykonanie zmeny v osvedčení  evidencii,
    • zápis identifikačného čísla vozidla – VIN,
    • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla,
    • povolenie prestavby vozidla,
    • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla.



Pracovisko č. 12 – Pozemkový a lesný odbor:

  • ochrana poľnohospodárskeho pôdneho fondu (stanoviská v zastavanom území obce, rozhodnutia o vyňatí pôdy mimo zastavaného územia, záväzné stanoviská k zmene druhu pozemkov, podnety k riešeniu zaburinenosti pozemkov),
  • pozemkové úpravy (konzultačná činnosť),
  • doplnenie podaní v rámci konaní o záhradkových osadách,
  • ochrana lesného pôdneho fondu (rozhodnutia o vyňatí lesnej pôdy, záväzné stanoviská na ochranné pásmo lesa, konzultačná činnosť),
  • poradenská činnosť v oblasti poľovníctva v zmysle zákona,
  • pozemkové spoločenstvá (konzultačná činnosť),
  • reštitúcie (podateľňa).

 

Pracovisko č. 13 – Odbor starostlivosti o životné prostredie:

  • podateľňa, prijímanie žiadosti a podanie informácií na úsekoch:
    • ochrany prírody a krajiny
    • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
    • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
    • verejných vodovodov a kanalizácií
    • rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
    • ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
    • odpadového hospodárstva
    • prevencie závažných priemyselných havárií
    • posudzovania vplyvov na životné prostredie
    • obalov a odpadov z obalov.

 

Pracovisko č. 15  -  Odbor živnostenského podnikania:

  • ohlásenie živnosti a podanie  žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení,
  • podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského  zákona,
  • podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia),
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný), potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je, prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
  • ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri  o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania,
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
  • obstaráva na osobitné požiadanie zasielanie povinne ustanovených dokladov aj do zbierky listín,
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,  
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu,
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia,
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona,
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania.