Náplň činnosti odboru

Náplň činnosti odboru (PDF, 199 kB)

Náplň činnosti organizačného odboru:

a)      na úseku organizačnom

  1. zabezpečuje úlohy sekretariátu prednostu okresného úradu; pripravuje porady prednostu s  vedúcimi jednotlivých odborov;
  2. vypracúva záznamy a závery z porád prednostu a kontroluje plnenie prijatých úloh;
  3. zabezpečuje odborné a administratívne práce pre prednostu, pritom úzko spolupracuje s  jednotlivými odbormi;
  4. na základe podkladov z odborov spracúva ročný plán okresného úradu a plán kontrolnej činnosti okresného úradu, sleduje jeho plnenie a plnenie opatrení prijatých na odstránenie kontrolou zistených nedostatkov;
  5. plní v spolupráci s jednotlivými odbormi úlohy súvisiace so sprístupňovaním informácií podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 211/2000 Z. z.“);
  6. koordinuje odbory vo veciach sprístupňovania informácií, vedie centrálnu evidenciu poskytnutých informácií podľa zákona č. 211/2000 Z. z. ;
  7. prijíma, eviduje, zabezpečuje prešetrovanie a vybavovanie sťažností podľa § 9 až 12 zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach (ďalej len „zákon č. 9/2010 Z. z.“);
  8. vedie centrálnu evidenciu podaných sťažností oddelene od evidencie ostatných písomností (§  10 zákona č. 9/2010 Z. z.);
  9. zabezpečuje podklady z odborov a pripravuje ročnú správu o vybavovaní sťažností, ktorú prednosta okresného  predkladá na požiadanie Úradu vlády Slovenskej republiky alebo ministerstvu (§ 10 ods. 3 zákona č. 9/2010 Z. z.);

10.  kontroluje prijímanie, evidenciu, prešetrovanie, vybavovanie sťažností a plnenie opatrení prijatých na odstránenie nedostatkov, ak prednosta touto kontrolou poveril organizačný odbor (kontrolu vykonáva vedúci odboru) (§ 23 ods. 1 a 2 zákona č. 9/2010 Z. z.);

11.  prijíma, eviduje a vedie centrálnu evidenciu, zabezpečuje prešetrenie a kontroluje vybavovanie petícií (§ 5 ods. 6 a § 7 ods. 2 zákona č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 85/1990 Zb.“);

12.  vedie evidenciu interných predpisov upravujúcich činnosť okresného úradu, evidenciu zriaďovacích listín poradných orgánov prednostu okresného úradu a zodpovedá za ich aktualizáciu;

13.  vydáva preukazy na výkon kontroly štátnym zamestnancom odboru starostlivosti o životné prostredie, pozemkového a lesného odboru a vedie ich evidenciu;

14.  vedie evidenciu poverení na výkon kontroly a poverení na zastupovanie v súdnom konaní a exekučnom konaní;

15.  zabezpečuje úlohy súvisiace s riešením škôd, podklady súvisiace s riešením škodovej udalosti a podklady na zúčtovanie pohľadávky za škodu spôsobenú zamestnancom okresného úradu;

 

 

b)      na úseku administratívno-ekonomických činností

  1. predkladá centru podpory požiadavky na úpravu rozpočtu okresného úradu a sleduje výstupy o čerpaní rozpočtu okresného úradu;
  2. spracúva a predkladá požiadavky na materiálno-technické vybavenie okresného úradu a na  údržbu a prevádzku majetku v užívaní okresného úradu;
  3. vedie operatívnu evidenciu majetku v užívaní okresného úradu;
  4. zodpovedá za vecnú správnosť objednaných a dodaných tovarov, prác a služieb;
  5. žiada, eviduje a vydáva stravné lístky a stravovacie poukážky, hmotne zodpovedá za ich adresný výdaj a spracúva podklady pre likvidáciu úhrad za stravovanie;
  6. eviduje žiadanky na prepravu a oznamuje pridelenie vozidla; zabezpečuje autoprevádzku služobným motorovým vozidlom;
  7. vypracúva podklady na poskytnutie dotácie na prenesený výkon štátnej správy na úseku matričnej činnosti obciam a mestským častiam a zodpovedá za vecnú správnosť zúčtovania poskytnutých dotácií so štátnym rozpočtom;
  8. vypracúva podklady na poskytnutie dotácie na prenesený výkon štátnej správy na úseku hlásenia pobytu občanov a registra obyvateľov Slovenskej republiky a zodpovedá za vecnú správnosť zúčtovania poskytnutých dotácií so štátnym rozpočtom;
  9. vypracúva podklady na poskytnutie dotácie na prenesený výkon štátnej správy na úseku registra adries obciam a mestským častiam a zodpovedá za vecnú správnosť zúčtovania poskytnutých dotácií so štátnym rozpočtom;
  10. zabezpečuje materiálne a technické prostriedky potrebné na činnosť okresnej volebnej komisie a okresnej komisie pre referendum počas prípravy a vykonania volieb a referenda
  11. vypracúva podklady na poskytnutie finančných prostriedkov na prípravu, vykonanie a zabezpečenie volieb a referenda obciam a mestským častiam a zodpovedá za vecnú správnosť zúčtovania poskytnutých finančných prostriedkov so štátnym rozpočtom;
  12. predkladá ministerstvu vyúčtovanie prostriedkov štátneho rozpočtu na úhradu výdavkov spojených s voľbami a referendom;

 

c)      na úseku  povinného zmluvného poistenia

 

  1. eviduje oznámenia príslušného orgánu o osobách, ktoré neuzavreli povinné zmluvné poistenie podľa zákona č. 381/2001 Z. z.;
  2. spracúva a zasiela povinným osobám výzvu na predloženie dokladov preukazujúcich existenciu povinného zmluvného poistenia a upovedomuje ich o začatí správneho konania podľa správneho poriadku vo veci uloženia pokuty podľa zákona č. 381/2001 Z. z.;
  3. vydáva rozhodnutie o uložení pokuty alebo zastavení konania vo veciach povinného zmluvného poistenia, spracúva a zasiela odvolaciemu orgánu svoje stanovisko spolu s odvolaním; uložené pokuty zadáva do informačného systému;
  4. spolupracuje s príslušnými útvarmi Policajného zboru, Slovenskou kanceláriou poisťovateľov a komerčnými poisťovňami;

 

d)      na úseku správy registratúry a podateľne

  1. zabezpečuje odbornú správu registratúry pochádzajúcu z činnosti okresného úradu a z činnosti územne príslušných právnych predchodcov podľa zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 395/2002 Z. z.“);
  2. stará sa o riadnu evidenciu záznamov a spisov, zodpovedá za ich účelné a bezpečné uloženie;
  3. stará sa o riadne vyraďovanie registratúry okresného úradu a jeho pracovísk a o vyraďovanie registratúry územne príslušných právnych predchodcov;
  4. odovzdáva archívne dokumenty na trvalé uloženie do príslušného štátneho archívu a Elektronického archívu Ministerstva vnútra Slovenskej republiky;
  5. plní úlohy vyplývajúce zo správcovských rolí v rámci IS Fabasoft vo vzťahu k správe registratúry okresného úradu;
  6. v spolupráci s ministerstvom zabezpečuje metodicko-kontrolné usmerňovanie správy registratúry vykonávanej organizačnými útvarmi okresného úradu a jeho pracoviskami;
  7. zabezpečuje odborné práce pri preberaní, evidovaní, ukladaní, označovaní, ochrane, využívaní a vyraďovaní registratúry pochádzajúcej z činnosti okresného úradu a z činnosti územne príslušných právnych predchodcov;
  8. plní úlohy podateľne a zabezpečuje služby v styku s poštovým úradom;
  9. zabezpečuje centrálnu evidenciu doručených záznamov v informačnom systéme;
  10. zabezpečuje vyhotovovanie prehľadových zostáv podľa registratúrneho poriadku k  zaevidovaným záznamom;

 

e)      na úseku regionálneho rozvoja

Podľa zákona č. 336/2015 Z. z. o podpore najmenej rozvinutých okresov v znení neskorších predpisov

1. podieľa sa na tvorbe regionálnej politiky,

2. pripravuje návrh akčného plánu a návrh ročných priorít a predkladá ich Rade pre rozvoj najmenej rozvinutých okresov,

3. plní úlohy súvisiace s realizáciou akčného plánu,

4. spolupracuje

  • s Úradom vlády Slovenskej republiky pri vypracúvaní akčného plánu a ročných priorít a pri  vyhodnocovaní a kontrole ich plnenia,
  • s Radou pre rozvoj najmenej rozvinutých okresov pri vykonávaní úloh uvedených v § 5 ods. 3 zákona č. 336/2015 Z. z.,
  • s vyšším územným celkom, v ktorého územnom obvode má sídlo a s obcami, ktoré sa nachádzajú v jeho územnom obvode, ako aj s ďalšími subjektmi územnej spolupráce pri  príprave návrhu akčného plánu a návrhu ročných priorít a pri realizácii akčného plánu,

5. vedie agendu súvisiacu s realizáciou akčného plánu.