Klientske centrum

MINISTERSTVO  VNÚTRA  SLOVENSKEJ REPUBLIKY

Okresný úrad Medzilaborce                                                                                  
KLIENTSKE CENTRUM Medzilaborce

 

 

             V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ  A OTVORENÁ ŠTÁTNA SPRÁVA 8.februárom 2016 zahajil Okresný úrad Medzilaborce poskytovanie služieb pre občanov - klientov v novovytvorených priestoroch klientskeho centra v sídle okresného úradu (budova mestského úradu) na Mierovej ulici.

Cieľom vybudovania klientskeho centra je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Jeho vybudovaním sa sleduje zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.      

                                                                                                                Ing. Michal   Sopko

                                                                                                           prednosta okresného úradu                

 

Kontakty

Pracovisko č. 1

Supervízor,podateľna

 0961 805718

Pracovisko č. 2

Odbor všeobecnej vnútornej správy /utorok
Odbor živnostenského podnikania /štvrtok
Pozemkový a lesný odbor /piatok

 0961 805719

Pracovisko č. 3, 4

Okresné riaditeľstvo PZ  Humenné

 0961 805730

 

Odbor poriadkovej polície

 0961 805731

 

oddelenie dokladov

 

 

miesto výkonu služby Medzilaborce

 

Pracovisko č. 5

Odbor starostlivosti o životné prostredie

 0961 805720

Pracovisko č. 6

Odbor starostlivosti o životné prostredie

 0961 805721

Pracovisko č. 7

Odbor starostlivosti o životné prostredie

 0961 805722

Pracovisko č. 8

Odbor starostlivosti o životné prostredie

 0961 805723

Pracovisko č. 9

Katastrálny  odbor

 0961 805724

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:

Pracovisko č. 1 - Supervízor 

  • Poradenstvo  (obsluha vyvolávacieho systému), informácie a poradenstvo, usmernenie  k žiadostiam
  • Podateľňa katastrálneho odboru

-       návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
-       návrhy na záznam,
-       návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
-       návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
-       návrhy na zápis poznámky,
-       návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
-       písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
-       písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra

          Podateľňa okresného úradu

  • Osvedčovanie listín a overovanie podpisov

 

 Pracovisko č. 2 - Odbor  živnostenského podnikania (štvrtok)

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení ( prijímanie údajov potrebných na registráciu a oznámenia daňovníka podľa 
    osobitného predpisu, prijímanie údajov potrebných na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely
    zdravotného poistenia, pridelenie identifikačného čísla organizácie),
  • podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný),
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
  • ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri  o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
  • oznámenie o ukončení podnikania, oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,  
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona,
  • podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia),
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný), potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je, prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania,
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
  • obstaráva na osobitné požiadanie zasielanie povinne ustanovených dokladov aj do zbierky listín,
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,  
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu,
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia,
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania.

 

Pracovisko č. 2 – Pozemkový a lesný odbor  (piatok)

  • ochrana poľnohospodárskeho pôdneho fondu (stanoviská v zastávanom území obce,
  • rozhodnutia o vyňatí pôdy mimo zastavaného územia, záväzné stanovisko k zmene druhu pozemkov, podnety k riešeniu zaburinenosti pozemkov),
  • pozemkové úpravy (konzultačná činnosť),
  • doplnenie podaní v rámci konaní o záhradkových osadách,
  • ochrana lesného pôdneho fondu (rozhodnutia o vyňatí lesnej pôdy, záväzné stanoviská na ochranné pásmo lesa, konzultačná činnosť),
  • poradenská činnosť v oblasti poľovníctva v zmysle zákona,
  • pozemkové spoločenstvá (konzultačná činnosť),
  • reštitúcia (podateľňa).

Podateľňa odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií

     Prijímanie žiadostí  o: 

  • uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla, zápis alternatívneho pohonu LPG, schválenie prestavby vozidla, schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
  • vykonanie zmeny v osvedčení  evidencii,
  • zápis identifikačného čísla vozidla – VIN,
  • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla,
  • povolenie prestavby vozidla,
  • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla.


Pracovisko č. 3, 4 – Okresné riaditeľstvo PZ Humenné, odbor poriadkovej polície, oddelenie dokladov – pracovisko Medzilaborce: 

  • príjem žiadostí o vydanie občianskej preukazu (OP), vodičského preukazu (VP), medzinárodného vodičského preukazu (MVP), cestovného pasu (CP)
  • vyhotovenie a vydaj OP, VP, MVP a CP
  • výmena zahraničných vodičských preukazov
  • výpis z evidenčnej karty vodiča,
  • vydávanie osvedčení o evidencii časť I – na vedenie motorových vozidiel (nedoručených na adresu),
  • vydávanie potvrdení o údajoch, ktoré sú vedené v agende registra obyvateľov  (REGISTER) o občanovi, evidencia a zmeny trvalého pobytu (za ohlasovne obcí, ktoré
    nie sú pripojené do REGISTRA).


 

Pracovisko č. 5 – Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku posudzovania vplyvov na životné prostredie

Pracovisko č. 6 – Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku ochrany prírody, ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku ochrany krajiny a na  úseku ochrany ovzdušia i ozónovej vrstvy Zeme.

 Pracovisko č. 7 – Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku štátnej vodnej správy (ochrana akosti a množstva vôd, racionálne využívanie verejných vodovodov a kanalizácií, rybárstvo výnimkou hospodárskeho chovu rýb)
  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku  prevencie a nápravy environmentálnych škôd,
  • prevencia závažných priemyselných havárii.

Pracovisko č. 8 – Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku odpadového hospodárstva
  • prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku ochrany krajiny a na úseku ochrany ovzdušia i ozónovej vrstvy Zeme.


 

Pracovisko č. 9 – Katastrálny odbor

  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
  • príjem katastrálnych podaní,
  • vydanie výpisu z katastra nehnuteľností, údajov o bonitovaných pôdno-ekologických jednotkách, písomnej identifikácie parciel, kópie z katastrálnej mapy alebo mapy bývalého pozemkového katastra alebo z pozemkovoknižnej mapy alebo mapy určeného operátu,
  • vydanie kópie originálu listu vlastníctva, kópie pozemkovoknižnej vložky alebo bývalého pozemkového katastra,
  • poskytnutie katastrálneho operátu alebo iného operátu preukazujúceho vlastnícke právo k nehnuteľnosti na nahliadnutie žiadateľovi s možnosťou vyhotovenia výpisu náčrtu alebo poskytnutie informácie z katastra nehnuteľností,
  • vydanie grafickej identifikácie parciel, vydanie kópie geometrického plánu
  • poskytovanie podkladov k vyhotoveniu geometrických plánov, vytyčovacích náčrtov a iných geodetických prác,
  • kópie z katastrálnej mapy,
  • kópie z mapy určeného operátu,
  • identifikácia parciel,
  • kópia listín zo zbierky katastrálneho operátu,
  • poskytovanie iných informácií z katastra nehnuteľností,
  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností,
  • údaje z pozemkovej knihy,
  • poskytovanie iných údajov z pozemkovej knihy.

 

Odbor všeobecnej vnútornej správy,  Oddelenie priestupkov  - utorok

 

Informačné kanály komunikácie občana so štátnou správou:

-  Bezplatná telefonická linka MV SR: 0800 222 222

 www.eso-portal.sk – Vaše pripomienky a námety

 www.minv.sk