Klientske centrum
MINISTERSTVO VNÚTRA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Okresný úrad Medzilaborce
KLIENTSKE CENTRUM Medzilaborce
V súlade s vládnym programom ESO - EFEKTÍVNA, SPOĽAHLIVÁ A OTVORENÁ ŠTÁTNA SPRÁVA 8.februárom 2016 zahajil Okresný úrad Medzilaborce poskytovanie služieb pre občanov - klientov v novovytvorených priestoroch klientskeho centra v sídle okresného úradu (budova mestského úradu) na Mierovej ulici.
Cieľom vybudovania klientskeho centra je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Jeho vybudovaním sa sleduje zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy na jednom mieste.
Ing. Michal Sopko
prednosta okresného úradu
Kontakty |
||
Pracovisko č. 1 |
Supervízor,podateľna |
0961 805718 |
Pracovisko č. 2 |
Odbor všeobecnej vnútornej správy /utorok |
0961 805719 |
Pracovisko č. 3, 4 |
Okresné riaditeľstvo PZ Humenné |
0961 805730 |
|
Odbor poriadkovej polície |
0961 805731 |
oddelenie dokladov |
||
|
miesto výkonu služby Medzilaborce |
|
Pracovisko č. 5 |
Odbor starostlivosti o životné prostredie |
0961 805720 |
Pracovisko č. 6 |
Odbor starostlivosti o životné prostredie |
0961 805721 |
Pracovisko č. 7 |
Odbor starostlivosti o životné prostredie |
0961 805722 |
Pracovisko č. 8 |
Odbor starostlivosti o životné prostredie |
0961 805723 |
Pracovisko č. 9 |
Katastrálny odbor |
0961 805724 |
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
Pracovisko č. 1 - Supervízor
- Poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie a poradenstvo, usmernenie k žiadostiam
- Podateľňa katastrálneho odboru
- návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
- návrhy na záznam,
- návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
- návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
- návrhy na zápis poznámky,
- návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
- písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
- písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra
Podateľňa okresného úradu
- Osvedčovanie listín a overovanie podpisov
Pracovisko č. 2 - Odbor živnostenského podnikania (štvrtok)
- ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení ( prijímanie údajov potrebných na registráciu a oznámenia daňovníka podľa
osobitného predpisu, prijímanie údajov potrebných na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely
zdravotného poistenia, pridelenie identifikačného čísla organizácie), - podanie žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona
- výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný),
- potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
- ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
- oznámenie o ukončení podnikania, oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
- vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,
- vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona,
- podanie žiadosti o oprávnenie na vykonávanie vybraných služieb, ktoré podľa zákona nemajú charakter podnikateľskej činnosti (znalci, tlmočníci, prekladatelia),
- výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný), potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je, prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti, oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti, oznámenie o ukončení podnikania,
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
- obstaráva na osobitné požiadanie zasielanie povinne ustanovených dokladov aj do zbierky listín,
- vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,
- prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
- prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu,
- prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia,
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania.
Pracovisko č. 2 – Pozemkový a lesný odbor (piatok)
- ochrana poľnohospodárskeho pôdneho fondu (stanoviská v zastávanom území obce,
- rozhodnutia o vyňatí pôdy mimo zastavaného územia, záväzné stanovisko k zmene druhu pozemkov, podnety k riešeniu zaburinenosti pozemkov),
- pozemkové úpravy (konzultačná činnosť),
- doplnenie podaní v rámci konaní o záhradkových osadách,
- ochrana lesného pôdneho fondu (rozhodnutia o vyňatí lesnej pôdy, záväzné stanoviská na ochranné pásmo lesa, konzultačná činnosť),
- poradenská činnosť v oblasti poľovníctva v zmysle zákona,
- pozemkové spoločenstvá (konzultačná činnosť),
- reštitúcia (podateľňa).
Podateľňa odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií
Prijímanie žiadostí o:
- uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla, zápis alternatívneho pohonu LPG, schválenie prestavby vozidla, schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
- vykonanie zmeny v osvedčení evidencii,
- zápis identifikačného čísla vozidla – VIN,
- vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla,
- povolenie prestavby vozidla,
- pridelenie zvláštneho evidenčného čísla.
Pracovisko č. 3, 4 – Okresné riaditeľstvo PZ Humenné, odbor poriadkovej polície, oddelenie dokladov – pracovisko Medzilaborce:
- príjem žiadostí o vydanie občianskej preukazu (OP), vodičského preukazu (VP), medzinárodného vodičského preukazu (MVP), cestovného pasu (CP)
- vyhotovenie a vydaj OP, VP, MVP a CP
- výmena zahraničných vodičských preukazov
- výpis z evidenčnej karty vodiča,
- vydávanie osvedčení o evidencii časť I – na vedenie motorových vozidiel (nedoručených na adresu),
- vydávanie potvrdení o údajoch, ktoré sú vedené v agende registra obyvateľov (REGISTER) o občanovi, evidencia a zmeny trvalého pobytu (za ohlasovne obcí, ktoré
nie sú pripojené do REGISTRA).
Pracovisko č. 5 – Odbor starostlivosti o životné prostredie
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku posudzovania vplyvov na životné prostredie
Pracovisko č. 6 – Odbor starostlivosti o životné prostredie
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku ochrany prírody, ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku ochrany krajiny a na úseku ochrany ovzdušia i ozónovej vrstvy Zeme.
Pracovisko č. 7 – Odbor starostlivosti o životné prostredie
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku štátnej vodnej správy (ochrana akosti a množstva vôd, racionálne využívanie verejných vodovodov a kanalizácií, rybárstvo výnimkou hospodárskeho chovu rýb)
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku prevencie a nápravy environmentálnych škôd,
- prevencia závažných priemyselných havárii.
Pracovisko č. 8 – Odbor starostlivosti o životné prostredie
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku odpadového hospodárstva
- prijímanie a vybavovanie žiadostí a podanie informácií na úseku ochrany krajiny a na úseku ochrany ovzdušia i ozónovej vrstvy Zeme.
Pracovisko č. 9 – Katastrálny odbor
|
Odbor všeobecnej vnútornej správy, Oddelenie priestupkov - utorok
Informačné kanály komunikácie občana so štátnou správou:
- Bezplatná telefonická linka MV SR: 0800 222 222
- www.eso-portal.sk – Vaše pripomienky a námety