Okresné úrady / Klientske centrá / Bratislava
O úrade | Úradná tabuľa | Dokumenty na stiahnutie | Všeobecná vnútorná správa | Živnostenské podnikanie | Životné prostredie | Pozemky a lesy | Kataster | Doprava a pozemné komunikácie | Organizačný odbor | Krízové riadenie | Obrana štátu | Majetkovoprávny odbor | Bytová politika | Opravné prostriedky | Evidencia vozidiel | Úradná tabuľa - archív 30.9.2020 | Slobodný prístup k informáciam
Klientske centrum Bratislava
Tomášikova 46,
832 05 Bratislava
Prednosta
Mgr. Rastislav Gajarský
telefón: sekretariát: 09610/46 002
e-mail: TA.13G4@S2.SKAF3PYLD@
ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00
bezplatná infolinka -
Call Centrum MV SR:
0800/222 222
Všeobecná vnútorná správa
Živnostenské podnikanie
Životné prostredie
Pozemky a lesy
Kataster
Doprava a pozemné komunikácie
O úrade
OZNAM
od 01. 04. 2024 sa agenda územného plánovania a štátnej stavebnej správy Okresného úradu Bratislavy presúva na Úrad pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky, so sídlom Tomášikova 14366/64A, 831 04 Bratislava.
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
prízemie:
Supervízor:
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam, príjem podnetov od klientov,
- elektronický kontraktačný systém.
1. Všeobecná podateľňa pre jednotlivé odbory OÚ (2 pracoviská),
- Odbor živnostenského podnikania - výdaj živnostenských oprávnení (2 pracoviská)
- Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Bratislave (1 pracovisko).
2. Katastrálny odbor - podateľňa (4 pracoviská):
- podateľňa,
- prijem návrhov na vklad vlastníckeho práva alebo iného práva do katastra,
- výdaj výpisu z katastra nehnuteľností, výpisu z listu vlastníctva.
3. Okresné riaditeľstvo policajného zboru Bratislava I. a III., oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície (príjem žiadostí – 14 pracovísk):
- príjem žiadostí o vydanie občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a medzinárodného vodičského preukazu,
- snímanie osoby v súvislosti s vydávaním občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu,
- príjem oznámení o strate, krádeži a poškodení občianskeho preukazu,
- výpis karty vodiča,
- poskytovanie informácií z príslušných evidencií.
4. Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií (10 pracovísk):
príjem žiadostí:
- o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
- o schválenie jednotlivo dovezeného systému, komponentu, samostatnej technickej jednotky,
- o povolenie prestavby jednotlivého vozidla / výroby jednotlivého vozidla,
- o schválenie prestavby jednotlivého vozidla / jednotlivo vyrobeného vozidla,
- o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (alternatívne pneumatiky, odstránenie priečkového systému,...),
- o vydanie duplikátu osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
- o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
- o dočasné vyradenie vozidla, predĺženie dočasného vyradenia vozidla alebo opätovné uvedenie do prevádzky (iba vozidlá, ktoré nepodliehajú evidencii),
- o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom,
- o udelenie povolenia na zriadenie STK, pracoviska EK, kontroly originality,
- o udelenie oprávnenia na vykonávanie technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality a na montáž plynových zariadení.
5. Krajské riaditeľstvo Policajného zboru Bratislava, Krajský dopravný inšpektorát, odbor bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií v Bratislave (18 pracovísk):
- prihlásenie doposiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel,
- prihlásenie vozidla vyradeného zo špeciálnych evidencií do evidencie vozidiel,
- prihlásenie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel,
- prevod držby vozidla na inú osobu,
- zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru,
- zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru,
- zápis zmeny vlastníka vozidla,
- výmena tabuliek s evidenčným číslom,
- prideľovanie voliteľného čísla,
- duplikáty tabuliek s evidenčným číslom,
- výdaj tabuliek s evidenčným číslom na nosič bicyklov,
- evidencia zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla,
- evidencia spájacieho zariadenia,
- odhlásenie vozidla do cudziny,
- vyradenie vozidla z evidencie,
- dočasné vyradenie vozidla z evidencie,
- zápis oznámenia odcudzenia vozidla, nájdenia a vrátenia vozidla,
- zrušenie avíza prevodu držby vozidla.
6. Odbor všeobecnej vnútornej správy (4 pracoviská):
- osvedčovanie listín a podpisov na listinách,
- žiadosť o zmenu mena alebo priezviska - podanie,
- žiadosť o udelenie štátneho občianstva SR,
- žiadosť o vydanie potvrdenia a osvedčenia o štátnom občianstve SR,
- žiadosť o registráciu SVB, NO, NF, ZZPO,
- žiadosť o povolenie verejnej zbierky.
7. Odbor živnostenského podnikania; integrované obslužné miesto občana – IOMO (8 pracovísk):
- ohlásenie živnosti a príjem žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení,
- príjem žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona,
- výpis zo živnostenského registra,
- výdaj potvrdenia o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
- ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri a oznámenie o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti,
- oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti,
- oznámenie o ukončení podnikania,
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
- prvozápis do obchodného registra,
- výdaj potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,
- príjem oznámení o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
- výdaj osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou,
- povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania, ktorá nemá charakter právneho poradenstva,
- integrované obslužné miesto občana - IOMO.
8. Okresné riaditeľstvo policajného zboru Bratislava I. a III., oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície (výdaj – 5 pracovísk):
- výdaj občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a osvedčenia o evidencii vozidla,
- výdaj potvrdení o pobyte,
- výdaj potvrdení o občianskom preukaze.
1. poschodie:
9. Odbor starostlivosti o životné prostredie (5 pracovísk):
- výdaj stavebného povolenia na vodné stavby,
- výdaj povolenia na vypúšťanie odpadových vôd,
- výdaj povolenia na osobitné užívanie vôd,
- schválenie povodňového plánu,
- súhlas na vydanie súboru technicko-prevádzkových parametrov a technicko-organizačných opatrení,
- súhlas na vydanie rozhodnutia o povolení stavby spaľovne odpadov,
- vyjadrenie k vydaniu stavebného povolenia na stavbu alebo zmenu stavby,
- súhlasy na činnosti v chránených územiach,
- súhlas na prevádzkovanie zariadenia na zneškodňovanie, zhodnocovanie odpadov.
10. Pozemkový a lesný odbor (2 pracoviská):
- poradenská a informačná činnosť na úsekoch: vydávania a navrátenia vlastníctva k pozemkom v zmysle reštitučných zákonov, pozemkových úprav, obnovy evidencie pozemkov, ostatných činností v pozemkovej oblasti, ochrany poľnohospodárskej pôdy, lesného hospodárstva, lesného reprodukčného materiálu, pozemkových spoločenstiev poľovníctva.