Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 5. august 2021, štvrtok
 

Okresné úrady / Klientske centrá / Prešov

Okresný úrad Prešov
Námestie mieru 3,
080 01 Prešov

Prednosta
ThLic. PaedDr. František Höger
telefón: Sekretariát - 051/7082201
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222


O úrade

UPOZORNENIE:

Aktuálny režim pracovísk MV SR 

Úradné hodiny a agendu na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ ministerstvo vnútra prispôsobuje vývoju pandemickej situácie a hygienickým opatreniam.  

Rešpektujte hygienické opatrenia

Vstup občanov na pracoviská budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori.

Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.

UPOZORNENIE: počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť  mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 


Okresný úrad Prešov - podateľňa
Námestie mieru 3, 080 01 Prešov, prízemie, č.dv. 28

Telefón 051/7082301
E-mail : TA.13G4@FD.S3RYKSPFD@

 
Okresný úrad Prešov vykonáva štátnu správu tiež pre okres Sabinov týmito odbormi:.
  • odbor živnostenského podnikania,
  • odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
  • odbor pozemkový a lesný,
  • odbor všeobecnej vnútornej správy.

Centrálna úradná elektronická tabuľa - dokumenty zverejnené Okresným úradom Prešov. 
 

 

Klientske centrum Okresného úradu Prešov, Námestie mieru 3, Prešov

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách 

 

Pracovisko č. 1 – supervízor - organizačný odbor :

  • poradenstvo  (obsluha vyvolávacieho systému) , informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam

Pracovisko č. 4 – zmluvné poistenie motorových vozidiel - organizačný odbor :

  • zmluvné poistenie motorových vozidiel

                        – odbor všeobecnej vnútornej správy :

  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách
  • žiadosť o zmenu mena alebo priezviska – podanie
  • apostille

Pracovisko č. 5 – pokladňa klientskeho centra :

  • príjem finančných prostriedkov za trovy konania
  • príjem správnych poplatkov

Pracovisko č. 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 – Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Prešove, oddelenie dokladov :

  • príjem a realizácia žiadosti o vydanie občianskych preukazov, vodičských preukazov, cestovných dokladov
  • zadávanie bezpečnostného osobného kódu (BOK) a zaručeného elektronického podpisu (ZEP) PIN k elektronickej identifikačnej karte (eID karta)
  • príjem žiadosti, vyhotovenie a výdaj medzinárodných vodičských preukazov
  • výmena vodičských preukazov vydaných v cudzine
  • výdaj vyhotovených občianskych preukazov, vodičských preukazov, cestovných  dokladov, osvedčení o evidencii vozidiel časť 1
  • vyhotovenie výpisov z evidenčnej karty vodiča (na žiadosť občanov)
  • evidovanie a odovzdanie nálezov rôznych dokladov
  • spracovanie hlásení a evidovanie pobytu občanov (zmeny v REGOB – narodenia, úmrtia, sobáše, trvalé a prechodné pobyty, rozvody, zapísanie titulov)
  • poskytovanie inštruktážno-metodickej pomoci pre ohlasovne obecných a mestských úradov
  • realizácia výjazdov s mobilným pracoviskom na základe žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre imobilné osoby – osoby pripútané na lôžko

Pracovisko č. 13, 14, 15, 16 – odbor živnostenského podnikania :

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o zriadení/zrušení prevádzkarne
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • oznámenie o zmene údajov uvádzaných  na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území Slovenskej republiky
  • prijíma žiadosti o povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac  ako jednej prevádzkarni
  • prijíma žiadosti o vydanie dokladu (osvedčenia) o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • prijíma údaje a doklady, vrátane súdnych poplatkov, vyžadované podľa osobitného zákona na účely zápisu údajov (prvozápis) do obchodného registra
  • prijíma doklady a údaje, vrátane správnych poplatkov, ktoré sú vyžadované podľa osobitných zákonov na účely predloženia žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe  iného ako živnostenského  oprávnenia podľa osobitných zákonov
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • prijíma údaje na vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti
  • vydáva výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • vydáva potvrdenie o tom, že v živnostenskom registri zápis nie je
  • vydáva prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • vydáva potvrdenie o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • vydáva výpisy z obchodného registra
  • vydáva kópiu uloženého dokumentu alebo časti dokumentu podľa § 23 ods.2 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve uloženého v registri účtovných závierok alebo potvrdenie o tom, že určitý dokument alebo časť dokumentu nie je v registri uložený
  • prideľuje identifikačné číslo organizácie (IČO)
  • poskytuje informácie o všeobecných a osobitných podmienkach podnikania a o podmienkach poskytovania služieb na území Slovenskej republiky

Pracovisko č. 17, 18, 19 – odbor starostlivosti o životné prostredie :

  • prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku odpadového hospodárstva
  • prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku ochrany prírody
  • prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku vodného  hospodárstva
  • prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku ochrany ovzdušia

Pracovisko č. 20 – pozemkový a lesný odbor :

  • podateľňa
  • vyňatie z poľnohospodárskeho pôdneho fondu za účelom výstavby
  • pozemkové úpravy – príjem návrhov a podnetov
  • poradenská činnosť na úseku lesného hospodárstva a poľovníctva

 

Klientske centrum Okresného úradu Prešov, katastrálneho odboru, Levočská 3, Prešov

Katastrálny odbor 
Levočská 3
2. poschodie

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách 

 

Pracovisko č. 1 :

 

  • podateľňa (príjem katastrálnych podaní)

Pracovisko č. 2:

  • poskytovanie informácií o údajoch katastra podľa § 69 katastrálneho zákona

Pracovisko č. 3 :

  • poskytovanie informácií o údajoch katastra pre geodetov, príjem a výdaj GP

Telefonický kontakt na jednotlivé pracoviská:
Pracovisko č. 1    -    051/281 8725     
Pracovisko č. 2    -    051/281 8730     
Pracovisko č. 3    -    051/281 8743   

 

Klientske centrum Prešov II., Vajanského 32, Prešov

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách 

 

1.    Okresné  riaditeľstvo  Policajného zboru v Prešove,  Okresný dopravný inšpektorát, oddelenie bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií (8 pracovísk) :

  • prihlásenie doposiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel,
  • prihlásenie vozidla vyradeného zo špeciálnych evidencií do evidencie vozidiel,
  • prihlásenie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel,
  • prevod držby vozidla na inú osobu,
  • zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru,
  • zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru,
  • zápis zmeny vlastníka vozidla,
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom,
  • prideľovanie voliteľného čísla,
  • duplikáty tabuliek s evidenčným číslom,
  • výdaj tabuliek s evidenčným číslom na nosič bicyklov,
  • evidencia zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla,
  • evidencia spájacieho zariadenia,
  • odhlásenie vozidla do cudziny,
  • vyradenie vozidla z evidencie,
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie,
  • zápis oznámenia odcudzenia vozidla, nájdenia a vrátenia vozidla,
  • zrušenie avíza prevodu držby vozidla.

Telefonický kontakt na jednotlivé pracoviská: 

Pracoviská č. 11, 12    -           0961803550
Pracoviská č. 13, 14    -           0961803551
Pracoviská č. 15, 16    -           0961803552

 

2.    Okresný úrad Prešov,  odbor cestnej  dopravy a pozemných komunikácií  (2 pracoviská) :

Príjem žiadostí: 

  • o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
  • o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
  • o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
  • o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
  • o schválenie jednotlivo dovezeného systému plynového zariadenia, komponentu, samostatnej technickej jednotky,
  • o schválenie prestavby jednotlivého vozidla/schválenie prestavby jednotlivého vozidla montážou plynového zariadenia,
  • o povolenie prestavby jednotlivého vozidla/výroby jednotlivého vozidla,
  • o povolenie prestavby jednotlivého vozidla montážou plynového zariadenia,
  • o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (odstránenie priečkového systému, zrušenie zápisu druhu paliva/zdroja energie ... ),
  • o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
  • o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom obsahujúcim v prvom riadku písmeno C,
  • o vydanie osvedčenia o evidencii časť II, pri výmene technického osvedčenia vozidla.

Telefonický kontakt na jednotlivé pracoviská:

Pracovisko č. 19         -           0961803414, 0961803415
Pracovisko č. 20         -           0961803413