Okresné úrady / Klientske centrá
O úrade | Úradná tabuľa | Dokumenty na stiahnutie | Klientske centrum | Všeobecná vnútorná správa | Živnostenské podnikanie | Životné prostredie | Pozemky a lesy | Kataster | Doprava a pozemné komunikácie | Organizačný odbor | Krízové riadenie | Obrana štátu | Majetkovoprávny odbor | Školstvo | Výstavba a bytová politika | Opravné prostriedky | Evidencia vozidiel | Oddelenie dokladov
Okresný úrad Prešov
Námestie mieru 3,
080 01 Prešov
Prednosta
ThLic. PaedDr. František Höger
telefón: 051/7082201
fax: 051/7082227
e-mail: Pošli správu
ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 12:00
Utorok: 08:00 - 12:00
Streda: 08:00 - 12:00
Štvrtok: 08:00 - 12:00
Piatok: 08:00 - 12:00
bezplatná infolinka -
Call Centrum MV SR:
0800/222 222

Všeobecná vnútorná správa

Živnostenské podnikanie

Životné prostredie

Pozemky a lesy

Kataster

Doprava a pozemné komunikácie

O úrade
UPOZORNENIE:
Aktuálny režim pracovísk MV SR Celá tlačová správa
Vzhľadom na vývoj epidemiologickej situácie ministerstvo vnútra upravilo úradné hodiny a možnosti vybavovania agendy na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ. Pracoviská sú verejnosti k dispozícii len dopoludnia.
Upozorňujeme, že počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje.
Klientske centrá, okresné úrady a útvary okresných riaditeľstiev PZ sú občanom k dispozícii v pracovných dňoch v čase od 08.00 - 12.00 hod.
Doklady a evidencie
Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov.
Vykonávajú sa len nevyhnutné evidenčné úkony ako je prihlasovanie vozidiel do evidencie, vrátane vozidiel jednotlivo dovezených, priama zmena držby vozidla v rámci okresu, prevod držby vozidla na inú osobu a vydávanie duplikátov dokladov a tabuliek pri ich strate či odcudzení.
Oddelenia dokladov prijímajú iba:
- žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu po jeho strate/odcudzení,
- žiadosti o vydanie vodičského preukazu po jeho strate/odcudzení, platí aj pre vodičské preukazy vydané v zahraničí,
- žiadosti o vydanie cestovného pasu len v zrýchlenej lehote do 2 a 10 pracovných dní za príslušný správny poplatok,
Výnimočne možno prijať aj žiadosť o vydanie dokladu z iných dôvodov, súvisiacich so zabezpečením nevyhnutných životných potrieb.
Okresné úrady a klientske centrá
Osobné podania sa umožňujú len za účelom výkonu podnikateľskej alebo inej obdobnej činnosti, a to výlučne v podateľni.
V ostatných prípadoch je potrebné využívať telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Podania bez autorizácie je potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či podpísané elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.
Osobne konzultovať požiadavky možno len v odôvodnených prípadoch na základe rozhodnutia prednostu okresného úradu.
Zrušené sú všetky pojednávania o priestupkoch a správnych deliktoch, rovnako je zastavený výkon kontrol.
O všetkých zmenách budeme včas informovať.
Vstup občanov na pracoviská koordinujú poverení zamestnanci a supervízori. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.
Okresný úrad Prešov - podateľňa
Námestie mieru 3, 080 01 Prešov, prízemie, č.dv. 28

E-mail : podatelna.po@minv.sk
Okresný úrad Prešov vykonáva štátnu správu tiež pre okres Sabinov týmito odbormi:.
- odbor živnostenského podnikania,
- odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
- odbor pozemkový a lesný,
- odbor všeobecnej vnútornej správy.
Centrálna úradná elektronická tabuľa - dokumenty zverejnené Okresným úradom Prešov.
Klientske centrum Okresného úradu Prešov, Námestie mieru 3, Prešov
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách
Pracovisko č. 1 – supervízor - organizačný odbor :
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému) , informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam
Pracovisko č. 4 – zmluvné poistenie motorových vozidiel - organizačný odbor :
- zmluvné poistenie motorových vozidiel
Pracovisko č. 5 – pokladňa klientskeho centra :
- príjem finančných prostriedkov za trovy konania
- príjem správnych poplatkov
Pracovisko č. 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 – Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Prešove, oddelenie dokladov :
- príjem a realizácia žiadosti o vydanie občianskych preukazov, vodičských preukazov, cestovných dokladov
- zadávanie bezpečnostného osobného kódu (BOK) a zaručeného elektronického podpisu (ZEP) PIN k elektronickej identifikačnej karte (eID karta)
- príjem žiadosti, vyhotovenie a výdaj medzinárodných vodičských preukazov
- výmena vodičských preukazov vydaných v cudzine
- výdaj vyhotovených občianskych preukazov, vodičských preukazov, cestovných dokladov, osvedčení o evidencii vozidiel časť 1
- vyhotovenie výpisov z evidenčnej karty vodiča (na žiadosť občanov)
- evidovanie a odovzdanie nálezov rôznych dokladov
- spracovanie hlásení a evidovanie pobytu občanov (zmeny v REGOB – narodenia, úmrtia, sobáše, trvalé a prechodné pobyty, rozvody, zapísanie titulov)
- poskytovanie inštruktážno-metodickej pomoci pre ohlasovne obecných a mestských úradov
- realizácia výjazdov s mobilným pracoviskom na základe žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre imobilné osoby – osoby pripútané na lôžko
Pracovisko č. 13, 14, 15, 16 – odbor živnostenského podnikania :
- ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
- oznámenie o zriadení/zrušení prevádzkarne
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri
- oznámenie o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
- oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
- oznámenie o ukončení podnikania
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
- prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území Slovenskej republiky
- prijíma žiadosti o povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni
- prijíma žiadosti o vydanie dokladu (osvedčenia) o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
- prijíma údaje a doklady, vrátane súdnych poplatkov, vyžadované podľa osobitného zákona na účely zápisu údajov (prvozápis) do obchodného registra
- prijíma doklady a údaje, vrátane správnych poplatkov, ktoré sú vyžadované podľa osobitných zákonov na účely predloženia žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského oprávnenia podľa osobitných zákonov
- prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
- prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
- prijíma údaje na vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preukázania bezúhonnosti
- vydáva výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
- vydáva potvrdenie o tom, že v živnostenskom registri zápis nie je
- vydáva prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
- vydáva potvrdenie o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
- vydáva výpisy z obchodného registra
- vydáva kópiu uloženého dokumentu alebo časti dokumentu podľa § 23 ods.2 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve uloženého v registri účtovných závierok alebo potvrdenie o tom, že určitý dokument alebo časť dokumentu nie je v registri uložený
- prideľuje identifikačné číslo organizácie (IČO)
- poskytuje informácie o všeobecných a osobitných podmienkach podnikania a o podmienkach poskytovania služieb na území Slovenskej republiky
Pracovisko č. 17, 18, 19 – odbor starostlivosti o životné prostredie :
- prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku odpadového hospodárstva
- prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku ochrany prírody
- prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku vodného hospodárstva
- prijímanie podaní a poradenská činnosť na úseku ochrany ovzdušia
Pracovisko č. 20 – pozemkový a lesný odbor :
- podateľňa
- vyňatie z poľnohospodárskeho pôdneho fondu za účelom výstavby
- pozemkové úpravy – príjem návrhov a podnetov
- poradenská činnosť na úseku lesného hospodárstva a poľovníctva
Pracovisko č. 21 – odbor všeobecnej vnútornej správy :
- osvedčovanie listín a podpisov na listinách
- žiadosť o zmenu mena alebo priezviska – podanie
- apostille
Klientske centrum Prešov II., Vajanského 32, Prešov
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách
1. Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Prešove, Okresný dopravný inšpektorát, oddelenie bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií (8 pracovísk) :
- prihlásenie doposiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel,
- prihlásenie vozidla vyradeného zo špeciálnych evidencií do evidencie vozidiel,
- prihlásenie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel,
- prevod držby vozidla na inú osobu,
- zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru,
- zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru,
- zápis zmeny vlastníka vozidla,
- výmena tabuliek s evidenčným číslom,
- prideľovanie voliteľného čísla,
- duplikáty tabuliek s evidenčným číslom,
- výdaj tabuliek s evidenčným číslom na nosič bicyklov,
- evidencia zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla,
- evidencia spájacieho zariadenia,
- odhlásenie vozidla do cudziny,
- vyradenie vozidla z evidencie,
- dočasné vyradenie vozidla z evidencie,
- zápis oznámenia odcudzenia vozidla, nájdenia a vrátenia vozidla,
- zrušenie avíza prevodu držby vozidla.
Telefonický kontakt na jednotlivé pracoviská:
Pracoviská č. 11, 12 - 0961803550
Pracoviská č. 13, 14 - 0961803551
Pracoviská č. 15, 16 - 0961803552
2. Okresný úrad Prešov, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií (2 pracoviská) :
Príjem žiadostí:
- o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
- o schválenie jednotlivo dovezeného systému plynového zariadenia, komponentu, samostatnej technickej jednotky,
- o schválenie prestavby jednotlivého vozidla/schválenie prestavby jednotlivého vozidla montážou plynového zariadenia,
- o povolenie prestavby jednotlivého vozidla/výroby jednotlivého vozidla,
- o povolenie prestavby jednotlivého vozidla montážou plynového zariadenia,
- o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (odstránenie priečkového systému, zrušenie zápisu druhu paliva/zdroja energie ... ),
- o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
- o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom obsahujúcim v prvom riadku písmeno C,
- o vydanie osvedčenia o evidencii časť II, pri výmene technického osvedčenia vozidla.
Telefonický kontakt na jednotlivé pracoviská:
Pracovisko č. 19 - 0961803414, 0961803415
Pracovisko č. 20 - 0961803413