Prejdi na hlavný obsah Prejdi na hlavnú ponuku

Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 15. apríl 2021, štvrtok
 

Okresné úrady / Klientske centrá

Okresný úrad Prešov
Oddelenie dokladov
Námestie mieru 3,
080 01 Prešov

vedúci / riaditeľ odboru
Mgr. Matúš Klobušovský
telefón: 0961 80 3420
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 12:00
Utorok: 08:00 - 12:00
Streda: 08:00 - 12:00
Štvrtok: 08:00 - 12:00
Piatok: 08:00 - 12:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222


Zmena úradných hodín: Okresný úrad: 8:00-12:00 hod., Oddelenie dokladov: 8:00-14:00; Oddelenie evidencie vozidiel: 8:00-14:00 - len objednaní klienti

Oddelenie dokladov

UPOZORNENIE:

Aktuálny režim pracovísk MV SR 

Celá tlačová správa

Úradné hodiny a agendu na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ ministerstvo vnútra prispôsobuje vývoju pandemickej situácie a hygienickým opatreniam.

 

Od 8. februára 2021 je účinná vyhláška  Úradu verejného zdravotníctva č. 47/2021, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k režimu vstupu osôb do priestorov prevádzok a priestorov zamestnávateľa (PDF, 758 kB) (PDF, 758 kB). 

 

Vstup umožnia pracoviská len návštevníkom, na ktorých sa vzťahujú výnimky podľa vyhlášky, alebo ktorí sa preukážu niektorým z nasledovných dokladov:

  • potvrdením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu na ochorenie COVID-19,
  • potvrdením o prekonaní ochorenia nie starším ako 3 mesiace,
  • dokladom o diagnostike ochorenia COVID-19 v období nie dávnejšom ako 3 mesiace od okamihu vstupu, 
  • dokladom o zaočkovaní proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny, pričom od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní.

Okresné úrady a klientske centrá

Pracoviská okresných úradov zabezpečujú všetky agendy v čase od 8. do 12. hodiny. 

Na základe aktuálnych rozhodnutí vlády z dôvodu pandemickej situácie v Slovenskej republike klientske centrá a ostatné pracoviská okresných úradov od stredy 3. marca 2021 prechádzajú na sprísnený režim. Zámerom je čo najnižšia koncentrácia osôb v uzavretých priestoroch pracovísk.

Všetky požiadavky na odbory okresného úradu je preto možné podávať len v podateľni, ktorá ich doručí kompetentnému pracovisku. Návštevníkov budú usmerňovať supervízori a poverené osoby.

Pred osobnou návštevou sa však naďalej uprednostňuje telefonická a elektronická, prípadne písomná komunikácia s úradmi. Podania bez autorizácie je v takom prípade potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.

V odôvodnených prípadoch zostáva zachovaná možnosť vopred telefonicky dohodnutej osobnej konzultácie s úradníkmi, o nevyhnutnosti ktorej vždy rozhoduje vedúci pracovník odboru, prípadne  prednosta okresného úradu.

Doklady a evidencie 

Oddelenia dokladov a evidencií poskytujú služby od 8. do 14. hodiny.

Evidencia vozidiel vybavuje žiadosti len online objednaných klientov, ktorí sa preukážu SMS-správou o online rezervácii. Po novom  je však možné  sa objednať až 28 dní dopredu.

Vykonávajú sa všetky druhy evidenčných úkonov, okrem hromadných podaní, pri ktorých sa automaticky predlžujú lehoty v zmysle pandemických opatrení. 

Oddelenia dokladov  vybavujú všetky úkony s výnimkou nahrávania certifikátov pre elektronický podpis na občianske preukazy, keďže na tento účel je zriadená e-služba.

Vyhotovené občianske preukazy sa budú doručovať na adresu žiadateľa, len výnimočne a v odôvodnených prípadoch na oddelenie dokladov.

Pracoviská evidencie zbraní a streliva neposkytujú služby vo štvrtok.

Neprijímajú žiadosti a nerobia žiadne úkony u osôb, ktoré sa nepreukážu niektorým z hore uvedených dokladov oprávňujúcich na vstup. Výnimkou sú úkony, v ktorých zákon striktne určuje povinnosť odovzdať zbrane do úschovy policajného útvaru, a teda si vyžadujú fyzickú prítomnosť držiteľa na policajnom útvare.

Pri úkonoch, ktoré podliehajú zákonným lehotám, postačí telefonické či elektronické oznámenie.

Rešpektujte hygienické opatrenia

Vstup občanov na pracoviská budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori.

Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.

 

UPOZORNENIE: počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť  mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 

 

Klientske centrum Prešov, Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Prešove, oddelenie dokladov, Námestie mieru 3, pracoviská č. 7 - 12 (príjem a vyhotovenie dokladov), pracovisko č. 3 (výdaj hotových dokladov)

  • vyhotovenie občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a medzinárodného vodičského preukazu
  • zavádzanie bezpečnostného kódu a zaručenie elektronického podpisu
  • vydanie potvrdení k strate občianskeho preukazu, vodičského preukazu a cestovného pasu
  • vyhotovenie fotokópie, výpisu alebo písomnej informácie z evidencie
  • výpis karty vodiča
  • žiadosť o alternatívny autentifikátor
  • kontakty - príjem a vyhotovenie dokladov : 051/7082463, 051/7082464, 051/7082465, 051/7082466, 051/7082467, 051/7082468
  • - výdaj hotových dokladov : 051/7082479

Viac informácii k agende nájdete na webovej stránke polície

 

 

© 2021 Ministerstvo vnútra SR. Web dizajn a redakčný systém SwiftSite od spoločnosti ELET systems. Vyhlásenie o prístupnosti | Vyhlásenie o cookies (PDF, 398 kB)