Okresné úrady / Klientske centrá / Stará Ľubovňa
O úrade | Úradná tabuľa | Dokumenty na stiahnutie | Slobodný prístup k informáciám | Všeobecná vnútorná správa | Živnostenské podnikanie | Životné prostredie | Pozemky a lesy | Kataster | Doprava a pozemné komunikácie | Organizačný odbor | Krízové riadenie | Oddelenie dokladov | Evidencia vozidiel | Zamestnanci | Agenda NRO
Klientske centrum Stará Ľubovňa
Nám. gen. Štefánika 1,
064 01 Stará Ľubovňa
Prednosta
Mgr. Richard Malý
e-mail: Pošli správu
ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00
bezplatná infolinka -
Call Centrum MV SR:
0800/222 222

O úrade
Pomoc obetiam trestných činov
Dňa 08.06.2021 bolo v klientskom centre Okresného úradu Poprad otvorené detašované pracovisko Informačnej kancelárie pre obete trestných činov Prešov (PDF, 896 kB), ktoré je spádovo pripravené poskytovať bezplatné služby podľa zákona o obetiach trestných činov aj pre obyvateľov okresu Stará Ľubovňa, a to každý utorok v čase od 8:30 hod. do 15:00 hod..
Podľa uvedeného zákona každá osoba, ktorá tvrdí, že je obeťou, sa považuje za obeť, kým sa nepreukáže opak, alebo ak nejde o zjavné zneužitie postavenia obete podľa tohto zákona, a to bez ohľadu na to, či bol páchateľ trestného činu zistený, trestne stíhaný alebo odsúdený.
Každej obeti patria určité práva, a to najmä právo na informácie v zrozumiteľnej forme, právo na poskytnutie odbornej pomoci (sociálne poradenstvo, psychologické poradenstvo, právne usmernenie a podpora), právo, aby sa s obeťou resp. s príbuzným obete zaobchádzalo s úctou, rešpektom a citlivo, právo na odškodnenie a podobne.
Služby Informačnej kancelárie sú zastrešované pracovníkmi odboru prevencie kriminality kancelárie ministra vnútra SR v spolupráci s ostatnými subjektami poskytujúcimi pomoc obetiam, pričom je vždy zachovaná diskrétnosť, to znamená, že služby sú poskytované po dohode s obeťou resp. s príbuzným obete buď priamo v klientskom centre alebo na inom vhodnom mieste po telefonickom dohovore so zamestnancom informačnej kancelárie.
- 08:00 do 10:00 sa budú môcť vyvavovať len klienti, ktorí neboli vopred objednaní a vybrali si poradové číslo z kiosku vyvolávacieho systému,
- od 10:00 budú vybavovaní prednostne vopred objednaní klienti a ak to kapacitné možnosti pracoviska umožnia, tak budú vybavení aj klienti, ktorí si vybrali poradové číslo z kiosku vyvolávacieho systému.
- nebude zabezpečovať štandardné vydávanie certifikátov pre vytvorenie KEP, nakoľko je možné využiť elek. službu
- bude vykonávať všetky druhy evidenčných úkonov
Žiadame o využitie:
- telefonickej
- elektronickej
- písomnej komunikácie.
Kontakty na zamestnancov sú dostupné na našej webovej stránke.
Pre podania na katastrálny odbor využite elektronickú komunikáciu na https://kataster.skgeodesy.sk/ alebo www.slovensko.sk .
Informácie Vám poskytne supervízor resp. informátor. ( +421 52 43 239 31 )
Toto usmernenie platí od 06.07.2021
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
budova Okresného úradu Stará Ľubovňa, Nám. Gen Štefánika č. 1 - prízemie:
1. Supervízor a informátor:
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, prevzatie podania, usmernenie k žiadostiam, príjem podnetov od klientov
- elektronický kontraktačný systém.
2. Okresné riaditeľstvo policajného zboru Stará Ľubovňa., oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície (príjem a výdaj žiadostí – pracoviská č. 8, 9, 10, 11 a zbrane a strelivo – pracovisko č. 4):
- príjem žiadostí o vydanie občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a medzinárodného vodičského preukazu
- snímanie osoby v súvislosti s vydávaním občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu
- príjem oznámení o strate, krádeži a poškodení občianskeho preukazu
- kvalifikovaný elektronický podpis – vyhotovenie, výmena
- výpis karty vodiča
- poskytovanie informácií z príslušných evidencií
- zbrane a strelivo.
3. Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií (pracoviská č. 15, 16):
príjem žiadostí:
- o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu
- o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu
- o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu
- o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
- o schválenie jednotlivo dovezeného systému, komponentu, samostatnej technickej jednotky
- o povolenie prestavby jednotlivého vozidla / výroby jednotlivého vozidla
- o schválenie prestavby jednotlivého vozidla / jednotlivo vyrobeného vozidla
- o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (alternatívne pneumatiky, odstránenie priečkového systému,...)
- o vydanie duplikátu osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla
- o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla
- o dočasné vyradenie vozidla, predĺženie dočasného vyradenia vozidla alebo opätovné uvedenie do prevádzky (iba vozidlá, ktoré nepodliehajú evidencii)
- o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom
- o udelenie povolenia na zriadenie STK, pracoviska EK, kontroly originality
- o udelenie oprávnenia na vykonávanie technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality a na montáž plynových zariadení.
4. Okresné riaditeľstvo Policajného zboru Stará Ľubovňa, Okresný dopravný inšpektorát, odbor bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií v Starej Ľubovni (pracoviská č. 5, 6, 7):
- prihlásenie doposiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel
- prihlásenie vozidla vyradeného zo špeciálnych evidencií do evidencie vozidiel
- prihlásenie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel
- prevod držby vozidla na inú osobu
- zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru
- zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru
- zápis zmeny vlastníka vozidla
- výmena tabuliek s evidenčným číslom
- prideľovanie voliteľného čísla
- duplikáty tabuliek s evidenčným číslom
- výdaj tabuliek s evidenčným číslom na nosič bicyklov
- evidencia zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla
- evidencia spájacieho zariadenia
- odhlásenie vozidla do cudziny
- vyradenie vozidla z evidencie
- dočasné vyradenie vozidla z evidencie
- zápis oznámenia odcudzenia vozidla, nájdenia a vrátenia vozidla
- zrušenie avíza prevodu držby vozidla.
5. Odbor všeobecnej vnútornej správy (pracovisko č. 3):
- osvedčovanie listín a podpisov na listinách
- žiadosť o zmenu mena alebo priezviska - podanie
- žiadosť o udelenie štátneho občianstva SR,
- žiadosť o vydanie potvrdenia a osvedčenia o štátnom občianstve SR
- žiadosť o registráciu SVB, NO, NF, ZZPO
- žiadosť o povolenie verejnej zbierky.
6. Odbor živnostenského podnikania; jednotné kontaktné miesto (pracoviská č. 17, 18):
- ohlásenie živnosti a príjem žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
- príjem žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona
- výpis zo živnostenského registra
- výdaj potvrdenia o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
- ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri a oznámenie o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
- oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
- oznámenie o ukončení podnikania
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
- prvozápis do obchodného registra
- výdaj potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
- príjem oznámení o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
- výdaj osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
- povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania, ktorá nemá charakter právneho poradenstva.
7. odbor starostlivosti o životné prostredie (pracovisko č. 20)
podanie informácií na úsekoch:
- ochrany prírody a krajiny
- ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
- vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
- verejných vodovodov a kanalizácií
- rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
- ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
- odpadového hospodárstva
- prevencie závažných priemyselných havárií
- posudzovania vplyvov na životné prostredie
- obalov a odpadov z obalov.
8. pozemkový a lesný odbor (pracovisko č. 13):
- podateľňa pre pozemkový a lesný odbor.
budova Okresného úradu Stará Ľubovňa, Nám. Gen. Štefánika č. 6 – 1. poschodie:
1. Katastrálny odbor - podateľňa :
- podateľňa
- prijem návrhov na vklad vlastníckeho práva alebo iného práva do katastra
- výdaj výpisu z katastra nehnuteľností, výpisu z listu vlastníctva.