Okresné úrady / Klientske centrá
O úrade | Úradná tabuľa | Dokumenty na stiahnutie | Životné prostredie | Kataster | Organizačný odbor | Krízové riadenie
Klientske centrum Sabinov
Námestie slobody 85,
083 01 Sabinov
Prednosta
Mgr. Jaroslav Markuš
telefón: 051 4880 301
e-mail: Pošli správu
ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 12:00
Utorok: 08:00 - 12:00
Streda: 08:00 - 12:00
Štvrtok: 08:00 - 12:00
Piatok: 08:00 - 12:00
bezplatná infolinka -
Call Centrum MV SR:
0800/222 222

O úrade
UPOZORNENIE:
Aktuálny režim pracovísk MV SR Celá tlačová správa
Úradné hodiny a agendu na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ ministerstvo vnútra prispôsobuje vývoju pandemickej situácie a hygienickým opatreniam.
- Pracoviská dokladov a evidencií Policajného zboru budú od pondelka 22. februára 2021 verejnosti k dispozícii dlhšie o dve hodiny denne: od 8. do 14. hodiny. K rozhodnutiu predĺžiť úradné hodiny došlo po posúdení situácie s nárastom žiadostí, a to najmä na úseku evidencie vozidiel.
- Úradné hodiny pracovísk okresných úradov zostávajú nezmenené - služby poskytujú od 8. do 12. hodiny.
Od 8. februára 2021 je účinná vyhláška Úradu verejného zdravotníctva č. 47/2021, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k režimu vstupu osôb do priestorov prevádzok a priestorov zamestnávateľa (PDF, 758 kB) (PDF, 758 kB).
Vstup umožnia pracoviská len návštevníkom, na ktorých sa vzťahujú výnimky podľa vyhlášky, alebo ktorí sa preukážu niektorým z nasledovných dokladov:
- potvrdením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu na ochorenie COVID-19 nie starším ako 7 dní,
- potvrdením o prekonaní ochorenia nie starším ako 3 mesiace,
- dokladom o diagnostike ochorenia COVID-19 v období nie dávnejšom ako 3 mesiace od okamihu vstupu,
- dokladom o zaočkovaní proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny, pričom od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní.
Upozorňujeme, že počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje.
Doklady a evidencie
Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov v čase od 8.00 hod - 14.00 hod.
Oddelenia dokladov a evidencia zbraní a streliva budú v prevádzke v čase od 8.00 hod - 14.00 hod.
Prijímajú sa iba:
- žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu po jeho strate/odcudzení,
- žiadosti o výmenu starého typu občianskeho preukazu za elektronický,
- žiadosti o odblokovanie či zmenu bezpečnostného osobného kódu na vydaných OP,
- žiadosti o aktiváciu certifikátov pre KEP po ich zablokovaní/strate prístupového kódu,
- žiadosti o vydanie vodičského preukazu po jeho strate, odcudzení a tiež po získaní vodičského oprávnenia,
- žiadosti o vydanie cestovného pasu len v prípade urýchleného vydania do 2 a 10 pracovných dní za príslušný správny poplatok,
- v agende zbraní a streliva sa nerobia žiadne úkony s výnimkou úkonov, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú predĺžené správne lehoty.
Okresné úrady a klientske centrá
Klientske centrá, okresné úrady a vybrané útvary okresných riaditeľstiev PZ budú občanom k dispozícii počas pracovných dní v čase od 8.00 hod - 12.00 hod.
Na okresných úradoch budú občania môcť podať svoje žiadosti len prostredníctvom podateľne.
Osobne konzultovať svoje požiadavky budú môcť len na základe predchádzajúceho telefonického dohovoru s vedúcim príslušného odboru.
Rešpektujte hygienické opatrenia a pokyny zamestnancov
Vstup občanov na pracoviská koordinujú poverení zamestnanci a supervízori. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.
Za neuposlúchnutie dodržiavania protiepidemiologických opatrení, ako aj za porušenie nariadenej izolácie môže príslušník Policajného zboru na mieste uložiť pokutu v blokovom konaní až do výšky 1000 €.
Keďže od 1. novembra začína ďalšie kolo zbraňovej amnestie, každý občan môže za dodržania prísnych hygienických opatrení odovzdať do úschovy zbraň na ktoromkoľvek útvare PZ.
Tieto pracoviská budú akceptovať aj podania zaslané elektronickou poštou, do troch dní je však potrebné podania doplniť listinnou podobou alebo autorizovať elektronickým podpisom.
Ministerstvo vnútra občanov vyzýva, aby prednostne využívali telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu.
Centrálna úradná elektronická tabuľa - dokumenty zverejnené Okresným úradom Sabinov.
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:
1. Podateľňa, supervízor
- príjem podaní pre odbory okresného úradu
- osvedčovanie listín a podpisov na listinách
- supervízor
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), usmernenie k žiadostiam
- podateľňa katastrálneho odboru
- návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
- návrhy na záznam,
- návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
- návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
- návrhy na zápis poznámky,
- návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
- písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
- písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra
2. Okresné riaditeľstvo policajného zboru Prešov
Oddelenie dokladov (2 pracoviská)
- príjem, vyhotovenie a výdaj dokladov – občianskych preukazov, pasov, vodičských preukazov
- výdaj osvedčení o evidencií vozidiel
Okresný dopravný inšpektorát (1 pracovisko)
- prihlásenie vozidla
- prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OÚ –odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií
- prepis vozidla na iného držiteľa v rámci okresu
- odhlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu
- výmena tabuliek s evidenčným číslom
- dočasné vyradenie vozidla z evidencie
- trvalé vyradenie vozidla z evidencie
- zmena farby vozidla
- ukončenie leasingu
3. Odbor starostlivosti o životné prostredie
- ochrany prírody a krajiny
- ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
- vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
- verejných vodovodov a kanalizácií
- rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
- ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
- odpadového hospodárstva
- prevencie závažných priemyselných havárií
- posudzovania vplyvov na životné prostredie
- obalov a odpadov z obalov
5. Pozemkový a lesný odbor
- vybavovanie agendy pozemkového a lesného odboru
- podateľňa pozemkového a lesného odboru
6. Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
- uznanie typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
- zápis alternatívneho pohonu LPG
- schválenie prestavby vozidla
- vykonanie zmeny v osvedčení evidencii
- schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
- zápis identifikačného čísla vozidla –VIN
- vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
- povolenie prestavby vozidla
- pridelenie zvláštneho evidenčného čísla
- vyjadrenie k projektovej dokumentácii stavieb z hľadiska ochrany cestnej siete-cesty II. a III. triedy
- povolenie zvláštneho užívania ciest –rozkopávky, kultúrne a športové podujatia
- povolenie na pripojenie ciest II. a III. triedy
- povolenie výnimiek z ochranného pásma ciest II. a III .triedy
- určenie osadenia dopravného značenia –dočasné a trvalé
- stavebné povolenie pre cesty II. a III. triedy
- povolenie na odklony a uzávierky ciest II. a III. Triedy
7. Odbor živnostenského podnikania
-
ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
- výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
- potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
- oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
- oznámenie o ukončení podnikania
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
- vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
- prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
- prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
- prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
- vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preuzkázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
- vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
- povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzakrni
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
- vydáva výstup z informačného systému verejnej správy - obchodný register
8. Katastrálny odbor (2 pracoviská)
Overovanie geometrických plánov
- preberanie a vydávanie geometrických plánov na úradné overenie,
- preberanie vytyčovacích náčrtov a výsledkov iných geodetických činností,
- poskytovanie podkladov k vyhotoveniu geometrických plánov, vytyčovacích náčrtov a iných geodetických prác,
Poskytovanie informácií
- výpisy z listu vlastníctva,
- informácie o BPEJ (bonitné, pôdno-ekologické jednotky),
- kópie z katastrálnej mapy,
- kópie z mapy určeného operátu,
- identifikácia parciel,
- kópia listín zo zbierky listín katastrálneho operátu,
- poskytovanie iných informácií z katastra nehnuteľností,
- poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
- údaje z pozemkovej knihy,
- poskytovanie iných údajov z pozemkovej knihy
Centrálna úradná elektronická tabuľa - Úradné dokumenty zverejnené Okresným úradom Sabinov
Štátnu správu pre okres Sabinov vykonáva Okresný úrad Prešov týmito odbormi:
- odbor živnostenského podnikania,
- odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
- odbor pozemkový a lesný,
- odbor všeobecnej vnútornej správy.