Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 30. júl 2021, piatok
 

Okresné úrady / Klientske centrá / Sabinov

Klientske centrum Sabinov
Námestie slobody 85,
083 01 Sabinov

Prednosta
Mgr. Jaroslav Markuš
telefón: Sekretariát - 051 4880301, Supervízor - 0961 80 5700
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222


O úrade

UPOZORNENIE:

Aktuálny režim pracovísk MV SR     Celá tlačová správa

 Na základe aktuálnych rozhodnutí vlády z dôvodu pandemickej situácie v Slovenskej republike klientske centrá a ostatné pracoviská okresných úradov a polície fungujú v režime s obmedzenami, vyplývajúcimi z  aktuálnej vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva SR č. 206/2021, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k povinnosti prekrytia horných dýchacích ciest (PDF, 235 kB) (PDF, 235 kB).

Stránkové hodiny:

  • pondelok, utorok, štvrtok – od 8. do 15. hodiny
  • streda – od 8. do 17. hodiny
  • piatok  - od 8. do 14. hodiny  

/pracoviská evidencie zbraní a streliva nemajú úradné hodiny v utorok po 12.00  a vo štvrtok/.

NOVINKA: Čas návštevy si môžete zarezervovať online už aj na oddelení dokladov či katastri

Rezervačný systém MV SR

 

Oddelenia  Policajného zboru

Na úseku dokladov, dopravných evidencií a zbraní a streliva vybavia všetky požiadavky.

UPOZORNENIE: Dopravné inšpektoráty po novom

  • od 8. do 10. hodiny vybavujú klientov podľa poradia, 
  • od 10.  hodiny do konca pracovnej doby funguje kombinovaný režim, počas ktorého sa  prednostne vybavujú online objednaní klienti.

Nový systém zatiaľ funguje na 41 dopravných inšpektorátoch, ktoré sú vybavené vyvolávacím systémom novšej generácie (PDF, 416 kB) (PDF, 416 kB).
Ostatné dopravné inšpektoráty zatiaľ vybavujú občanov pôvodným spôsobom, t. j. prioritne vopred objednaných a podľa kapacitných možností ostatných.

Pracoviská odborov okresných úradov poskytujú služby bez obmedzenia

 V interiéroch može byť len obmedzený počet osôb /1 osoba na 15 metrov štvorcových/, preto vstup na pracoviská budú usmerňovať supervízori a poverené osoby. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny a hygienické nariadenia /ROR/.


Kontakty na zamestnancov sú dostupné na
našej webovej stránke.

Pre podania na katastrálny odbor využite elektronickú komunikáciu na https://kataster.skgeodesy.sk/ alebo www.slovensko.sk .


Informácie Vám poskytne supervízor resp. informátor. ( 0961 80 5700 )

 UPOZORNENIE: počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť  mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 

Centrálna úradná elektronická tabuľa - dokumenty zverejnené Okresným úradom Sabinov. 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:  

1.     Podateľňa, supervízor 

  • príjem podaní pre odbory okresného úradu
  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách
  • supervízor
  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), usmernenie k žiadostiam     
  • podateľňa katastrálneho odboru
  • návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
  • návrhy na záznam,
  • návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
  • návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
  • návrhy na zápis poznámky,
  • návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
  • písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
  • písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra 

2.     Okresné riaditeľstvo policajného zboru Prešov  

Oddelenie dokladov (2 pracoviská)

  • príjem, vyhotovenie a výdaj dokladov – občianskych preukazov, pasov, vodičských preukazov
  • výdaj osvedčení o evidencií vozidiel 

Okresný dopravný inšpektorát (1 pracovisko)

  • prihlásenie vozidla
  • prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OÚ –odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií
  • prepis vozidla na iného držiteľa v rámci okresu
  • odhlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie
  • trvalé vyradenie vozidla z evidencie
  • zmena farby vozidla
  • ukončenie leasingu 

3.     Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • ochrany prírody a krajiny
  • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
  • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
  • verejných vodovodov a kanalizácií
  •  rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
  • ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
  • odpadového hospodárstva
  • prevencie závažných priemyselných havárií
  • posudzovania vplyvov na životné prostredie
  • obalov a odpadov z obalov

5.     Pozemkový a lesný odbor

  • vybavovanie agendy pozemkového a lesného odboru
  • podateľňa  pozemkového a lesného odboru 

6.     Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,

  • uznanie typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
  • zápis alternatívneho pohonu LPG
  • schválenie prestavby vozidla
  • vykonanie zmeny v osvedčení evidencii
  • schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
  • zápis identifikačného čísla vozidla –VIN
  • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
  • povolenie prestavby vozidla
  • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla
  • vyjadrenie k projektovej dokumentácii stavieb z hľadiska ochrany cestnej siete-cesty II. a III. triedy
  • povolenie zvláštneho užívania ciest –rozkopávky, kultúrne a športové podujatia
  • povolenie na pripojenie ciest II. a III. triedy
  • povolenie výnimiek z ochranného pásma ciest II. a III .triedy
  • určenie osadenia dopravného značenia –dočasné a trvalé
  • stavebné povolenie pre cesty II. a III. triedy
  • povolenie na odklony a uzávierky ciest II. a III. Triedy 

7.     Odbor živnostenského podnikania

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preuzkázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzakrni
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
  • vydáva výstup z informačného systému verejnej správy - obchodný register

8.     Katastrálny odbor (2 pracoviská)

Overovanie geometrických plánov

  • preberanie a vydávanie geometrických plánov na úradné overenie,
  • preberanie vytyčovacích náčrtov a výsledkov iných geodetických činností,
  • poskytovanie podkladov k vyhotoveniu geometrických plánov, vytyčovacích náčrtov a iných geodetických prác,

Poskytovanie informácií

  • výpisy z listu vlastníctva,
  • informácie o BPEJ (bonitné, pôdno-ekologické jednotky),
  • kópie z katastrálnej mapy,
  • kópie z mapy určeného operátu,
  •  identifikácia parciel,
  • kópia listín zo zbierky listín katastrálneho operátu,
  • poskytovanie iných informácií z katastra nehnuteľností,
  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
  • údaje z pozemkovej knihy,
  • poskytovanie iných údajov z pozemkovej knihy

 

Centrálna úradná elektronická tabuľa - Úradné dokumenty zverejnené Okresným úradom Sabinov

 

Štátnu správu pre okres Sabinov vykonáva Okresný úrad Prešov  týmito odbormi: 

  • odbor živnostenského podnikania,
  • odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
  • odbor pozemkový a lesný,
  • odbor všeobecnej vnútornej správy.