Prejdi na hlavný obsah Prejdi na hlavnú ponuku

Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 18. máj 2021, utorok
 

Okresné úrady / Klientske centrá

Klientske centrum Sabinov
Námestie slobody 85,
083 01 Sabinov

Prednosta
Mgr. Jaroslav Markuš
telefón: Sekretariát - 051 4880301, Supervízor - 0961 80 5700
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222


O úrade

UPOZORNENIE:

Aktuálny režim pracovísk MV SR     Celá tlačová správa

 

Na základe aktuálnych rozhodnutí vlády z dôvodu pandemickej situácie v Slovenskej republike klientske centrá a ostatné pracoviská okresných úradov a polície od utorka 20. apríla 2021 prechádzajú na nový režim s obmedzeniami, vyplývajúcimi z aktuálnej vyhlášky ÚVZ SR upravujúcej vstup osôb do priestorov prevádzok a zamestnávateľov (PDF, 250 kB) (PDF, 250 kB).

 

 

Pracoviská sú verejnosti prístupné v štandardných úradných hodinách:

  • Pondelok, utorok, štvrtok – od 8. do 15. hodiny
  • Streda – od 8. do 17. hodiny
  • Piatok  - od 8. do 14. hodiny  

/pracoviská evidencie zbraní a streliva nemajú úradné hodiny v utorok po 12.00  a vo štvrtok/.

  • Oddelenia  Policajného zboru na úseku dokladov, dopravných evidencií a zbraní a streliva vybavia všetky požiadavky s výnimkou vydávania certifikátov pre kvalifikovaný e-podpis, keďže na to existuje bezplatná elektronická služba.


  • Pracoviská odborov okresných úradov poskytujú služby bez obmedzenia.

 

Dodržiavajte pokyny a hygienické nariadenia

Podmienkou vstupu na pracovisko je negatívny test nie starší ako  7 dní, doklad o zaočkovaní či potvrdenie o prekonaní alebo diagnostike ochorenia COVID-19. Podrobnosti a ďalšie výnimky definuje vyhláška.

V interiéroch može byť len obmedzený počet osôb /1 osoba na 15 metrov štvorcových/, preto vstup na pracoviská budú usmerňovať supervízori a poverené osoby. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny a hygienické nariadenia /ROR/.

Na základe vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva SR č. 187/2021 zo dňa 16. 04. 2021 sa vydávajú nasledovné opatrenia:
Vstup občana do priestorov klientskeho centra OÚ sa umožní ak:

1.     sa preukáže negatívnym výsledkom RT-PCR testu alebo antigénového testu vykonaného nie starším ako 7 dní alebo

2.     sa preukáže dokladom o prekonaní ochorenia COVID-19 nie starším ako 180 dní

3.     táto osoba bola zaočkovaná proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou  mRNA vakcíny (Moderna, Pfizer/BioNTech) a preukáže sa dokladom, že od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní

4.     táto osoba bola zaočkovaná proti ochoreniu COVID -19 prvou dávkou vektorovej vakcíny (AstraZeneca) a preukáže sa dokladom, že od tohto očkovania uplynulo viac ako 4 týždne

5.     táto osoba bola zaočkovaná proti ochoreniu COVID -19 prvou dávkou vakcíny proti ochoreniu COVID -19 a preukáže sa dokladom, že od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní, ak bola táto dávka očkovania podaná v intervale do 180 dní od prekonania ochorenia COVID-19

Vstupujte do objektu okresného úradu a klientskeho centra len s respirátorom FFP2!

Evidencia vozidiel

  • bude vybavovať len občanov, ktorí boli objednaní on-line

Oddelenie dokladov

  • nebude zabezpečovať štandardné vydávanie certifikátov pre vytvorenie KEP, nakoľko je možné využiť elek. službu

Žiadame o využitie výlučne:

  • telefonickej
  • elektronickej
  • písomnej komunikácie.


Kontakty na zamestnancov sú dostupné na
našej webovej stránke.

Pre podania na katastrálny odbor využite elektronickú komunikáciu na https://kataster.skgeodesy.sk/ alebo www.slovensko.sk .


Informácie Vám poskytne supervízor resp. informátor. ( 0961 80 5700 )

Toto usmernenie platí od 20.4.2021

 UPOZORNENIE: počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť  mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 

Centrálna úradná elektronická tabuľa - dokumenty zverejnené Okresným úradom Sabinov. 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:  

1.     Podateľňa, supervízor 

  • príjem podaní pre odbory okresného úradu
  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách
  • supervízor
  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), usmernenie k žiadostiam     
  • podateľňa katastrálneho odboru
  • návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
  • návrhy na záznam,
  • návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
  • návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
  • návrhy na zápis poznámky,
  • návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
  • písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
  • písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra 

2.     Okresné riaditeľstvo policajného zboru Prešov  

Oddelenie dokladov (2 pracoviská)

  • príjem, vyhotovenie a výdaj dokladov – občianskych preukazov, pasov, vodičských preukazov
  • výdaj osvedčení o evidencií vozidiel 

Okresný dopravný inšpektorát (1 pracovisko)

  • prihlásenie vozidla
  • prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OÚ –odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií
  • prepis vozidla na iného držiteľa v rámci okresu
  • odhlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie
  • trvalé vyradenie vozidla z evidencie
  • zmena farby vozidla
  • ukončenie leasingu 

3.     Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • ochrany prírody a krajiny
  • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
  • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
  • verejných vodovodov a kanalizácií
  •  rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
  • ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
  • odpadového hospodárstva
  • prevencie závažných priemyselných havárií
  • posudzovania vplyvov na životné prostredie
  • obalov a odpadov z obalov

5.     Pozemkový a lesný odbor

  • vybavovanie agendy pozemkového a lesného odboru
  • podateľňa  pozemkového a lesného odboru 

6.     Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,

  • uznanie typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
  • zápis alternatívneho pohonu LPG
  • schválenie prestavby vozidla
  • vykonanie zmeny v osvedčení evidencii
  • schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
  • zápis identifikačného čísla vozidla –VIN
  • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
  • povolenie prestavby vozidla
  • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla
  • vyjadrenie k projektovej dokumentácii stavieb z hľadiska ochrany cestnej siete-cesty II. a III. triedy
  • povolenie zvláštneho užívania ciest –rozkopávky, kultúrne a športové podujatia
  • povolenie na pripojenie ciest II. a III. triedy
  • povolenie výnimiek z ochranného pásma ciest II. a III .triedy
  • určenie osadenia dopravného značenia –dočasné a trvalé
  • stavebné povolenie pre cesty II. a III. triedy
  • povolenie na odklony a uzávierky ciest II. a III. Triedy 

7.     Odbor živnostenského podnikania

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preuzkázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzakrni
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
  • vydáva výstup z informačného systému verejnej správy - obchodný register

8.     Katastrálny odbor (2 pracoviská)

Overovanie geometrických plánov

  • preberanie a vydávanie geometrických plánov na úradné overenie,
  • preberanie vytyčovacích náčrtov a výsledkov iných geodetických činností,
  • poskytovanie podkladov k vyhotoveniu geometrických plánov, vytyčovacích náčrtov a iných geodetických prác,

Poskytovanie informácií

  • výpisy z listu vlastníctva,
  • informácie o BPEJ (bonitné, pôdno-ekologické jednotky),
  • kópie z katastrálnej mapy,
  • kópie z mapy určeného operátu,
  •  identifikácia parciel,
  • kópia listín zo zbierky listín katastrálneho operátu,
  • poskytovanie iných informácií z katastra nehnuteľností,
  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
  • údaje z pozemkovej knihy,
  • poskytovanie iných údajov z pozemkovej knihy

 

Centrálna úradná elektronická tabuľa - Úradné dokumenty zverejnené Okresným úradom Sabinov

 

Štátnu správu pre okres Sabinov vykonáva Okresný úrad Prešov  týmito odbormi: 

  • odbor živnostenského podnikania,
  • odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
  • odbor pozemkový a lesný,
  • odbor všeobecnej vnútornej správy.

 

 

© 2021 Ministerstvo vnútra SR. Web dizajn a redakčný systém SwiftSite od spoločnosti ELET systems. Vyhlásenie o prístupnosti | Vyhlásenie o cookies (PDF, 398 kB)