Okresné úrady / Klientske centrá / Stropkov
O úrade | Úradná tabuľa | Dokumenty na stiahnutie | Klientske centrum | Všeobecná vnútorná správa | Živnostenské podnikanie | Životné prostredie | Pozemky a lesy | Kataster | Doprava a pozemné komunikácie | Organizačný odbor | Krízové riadenie | Úradná tabuľa - archív 30.9.2020 | Plán rozvoja okresu Stropkov | Slobodný prístup k informáciam | Mestá a obce
Klientske centrum Stropkov
Hlavná 71/40,
091 01 Stropkov
Prednosta
Mgr. Alfonz Veselý
telefón: Podateľna 0961578965, Sekretariát 0961578961
e-mail: TA.13G4@DA.SKAF3PYLD@
ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00
bezplatná infolinka -
Call Centrum MV SR:
0800/222 222
O úrade
Centrálna úradná elektronická tabuľa - dokumenty zverejnené Okresným úradom Stropkov
Aktuálny režim pracovísk MV SR
OZNAM
Informácie Vám poskytne supervízor ( +421 961 578 965 )
! ! ! Vzor žiadosti - jednorazová finančná výpomoc - zemetrasenie (DOC, 42 kB)
_______________________________________________________________________________________
Jednorazová finančná výpomoc
V znení ustanovenia § 28a Zákon č. 42/1994 Z.z. o civilnej ochrane obyvateľstva:
§ 28a
(1) Jednorazovú finančnú výpomoc (ďalej len „výpomoc“) možno poskytnúť fyzickej osobe, ak v dôsledku mimoriadnej udalosti došlo k poškodeniu alebo zničeniu rodinného domu, bytu alebo iného obydlia vrátane jeho zariadenia (ďalej len „obydlie“), ktoré užívala v čase vzniku mimoriadnej udalosti.
(2) Výpomoc možno poskytnúť na základe písomnej žiadosti. Žiadateľom o poskytnutie výpomoci je osoba uvedená v odseku 1. Prílohou žiadosti sú údaje podľa osobitného predpisu potrebné na účel overenia vlastníckeho práva k obydliu; ak žiadateľom o poskytnutie výpomoci nie je vlastník obydlia, prílohou žiadosti je kópia nájomnej zmluvy alebo iný doklad, ktorým sa preukazuje užívacie právo k obydliu. Žiadosť spolu s prílohou sa predkladá obci, na ktorej území sa obydlie nachádza, do 30 dní od odvolania mimoriadnej situácie.
(3) Obec na základe žiadosti posúdi v súčinnosti s
a) okresným úradom rozsah poškodenia obydlia,
b) úradom práce, sociálnych vecí a rodiny sociálnu situáciu žiadateľa.
(4) Sociálna situácia žiadateľa sa posudzuje podľa toho, či žiadateľ je
a) v hmotnej núdzi a poberá dávku v hmotnej núdzi a príspevky k dávke v hmotnej núdzi,
b) osoba s ťažkým zdravotným postihnutím,
c) osamelý rodič, ktorý sa stará o nezaopatrené dieťa,
d) osoba, ktorá dovŕšila vek potrebný na nárok na starobný dôchodok.
(5) Obec predloží zoznam žiadostí okresnému úradu. Zoznam obsahuje najmä
a) meno, priezvisko a adresu trvalého pobytu žiadateľa,
b) popis rozsahu poškodenia obydlia,
c) popis sociálnej situácie žiadateľa.
(6) Okresný úrad vypracuje zoznam žiadostí, ktoré predložili obce v jeho územnom obvode, ktorý predloží so svojím stanoviskom ministerstvu vnútra. Ministerstvo vnútra vypracuje návrh na poskytnutie výpomoci, ktorý predloží na schválenie vláde; ak sa výpomoc má poskytnúť z rozpočtovej rezervy vlády, Ministerstvu financií Slovenskej republiky na zabezpečenie postupu podľa osobitného zákona.
(7) Na poskytnutie výpomoci nie je právny nárok.
(8) Výpomoc je nenávratná a poskytuje sa zo štátneho rozpočtu.
(10) Obec zverejní na úradnej tabuli a na webovom sídle, ak ho má zriadené, na účel informovania verejnosti zoznam osôb s údajmi podľa odseku 5 písm. a), ktorým bola poskytnutá výpomoc.
Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách Klientského centra :
Supervízor: Pracovisko č. 1 tel. 0961 578 965
- poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), informácie o telefónnych číslach, usmernenie k žiadostiam, príjem podnetov od klientov,
- elektronický kontraktačný systém.
- osvedčovanie listín a podpisov, podateľna
- príjem finančných prostriedkov za trovy konania
- príjem správnych poplatkov
Odbor živnostenského podnikania:
Pracovisko č. 2, 3 tel. 0961 578 968, 0961 578 967
- ohlásenie živnosti a príjem žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení,
- príjem žiadosti o oprávnenie na podnikanie na základe iného ako živnostenského zákona,
- výpis zo živnostenského registra,
- výdaj potvrdenia o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je,
- prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri,
- ohlásenie o zriadení/zrušení prevádzkarne,
- oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri a oznámenie o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení,
- oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti,
- oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti,
- oznámenie o ukončení podnikania,
- oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti,
- prvozápis do obchodného registra,
- výdaj potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané,
- príjem oznámení o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR,
- výdaj osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou,
- povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzkarni,
- poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania, ktorá nemá charakter právneho poradenstva,
Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií :
Pracovisko č. 5 tel. 0961 578 973, 0961 578 974
príjem žiadosti
- o uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu, iného zmluvného štátu alebo tretieho štátu,
- o schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla,
- o schválenie jednotlivo dovezeného systému, komponentu, samostatnej technickej jednotky,
- o povolenie prestavby jednotlivého vozidla / výroby jednotlivého vozidla,
- o schválenie prestavby jednotlivého vozidla / jednotlivo vyrobeného vozidla,
- o zápis zmeny do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla (alternatívne pneumatiky, odstránenie priečkového systému,...),
- o vydanie duplikátu osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
- o zápis náhradného identifikačného čísla vozidla VIN do osvedčenia o evidencii časť II alebo technického osvedčenia vozidla,
- o dočasné vyradenie vozidla, predĺženie dočasného vyradenia vozidla alebo opätovné uvedenie do prevádzky (iba vozidlá, ktoré nepodliehajú evidencii),
- o pridelenie tabuliek so zvláštnym evidenčným číslom,
- o udelenie povolenia na zriadenie STK, pracoviska EK, kontroly originality,
- o udelenie oprávnenia na vykonávanie technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality a na montáž plynových zariadení.
Okresné riaditeľstvo policajného zboru Svidník , oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície
Pracovisko č. 6, 7 tel. 0961 578 975, 0961 578 976
- príjem žiadostí o vydanie občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a medzinárodného vodičského preukazu,
- snímanie osoby v súvislosti s vydávaním občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu,
- príjem oznámení o strate, krádeži a poškodení občianskeho preukazu,
- výpis karty vodiča,
- poskytovanie informácií z príslušných evidencií.
- výdaj občianskeho preukazu, vodičského preukazu, cestovného pasu a osvedčenia o evidencii vozidla,
- výdaj potvrdení o pobyte,
- výdaj potvrdení o občianskom preukaze.
Okresné riaditeľstvo Policajného zboru Svidník, Okresný dopravný inšpektorát, odbor bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií vo Svidníku :
Pracovisko č. 4, 8 tel. 0961 578 978, 0961 578 977
- prihlásenie doposiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel
- prihlásenie vozidla vyradeného zo špeciálnych evidencií do evidencie vozidiel,
- prihlásenie jednotlivo dovezeného vozidla do evidencie vozidiel,
- prevod držby vozidla na inú osobu,
- zápis držiteľa vozidla pôvodným orgánom Policajného zboru,
- zápis držiteľa vozidla ďalším orgánom Policajného zboru,
- zápis zmeny vlastníka vozidla,
- výmena tabuliek s evidenčným číslom,
- prideľovanie voliteľného čísla,
- duplikáty tabuliek s evidenčným číslom,
- výdaj tabuliek s evidenčným číslom na nosič bicyklov,
- evidencia zmien vykonaných na vozidle a zmien údajov o držiteľovi vozidla,
- evidencia spájacieho zariadenia,
- odhlásenie vozidla do cudziny,
- vyradenie vozidla z evidencie,
- dočasné vyradenie vozidla z evidencie,
- zápis oznámenia odcudzenia vozidla, nájdenia a vrátenia vozidla,
- zrušenie avíza prevodu držby vozidla.
Odbory umiestnené mimo sídla úradu a klientského centra, na adrese:
- Športová 832/2, 091 01 Stropkov
Pozemkový a lesný odbor, Odbor starostlivosti o životné prostredie
Katastrálny odbor
Organizačný odbor - koordinátor pre regionálny rozvoj, povinné zmluvné poistenie,
Odbor cestnej dopravy a pozem. komunikácií - vedúci
- Šarišská 148/171, 091 01 Stropkov
Odbor všeobecnej vnútornej správy