Prejdi na hlavný obsah Prejdi na hlavnú ponuku

Miestna štátna správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 4. marec 2021, štvrtok
 

Okresné úrady / Klientske centrá

Klientske centrum Levoča
Námestie Majstra Pavla 59,
054 01 Levoča

Prednosta
Ing. Marián Smorada
e-mail: Pošli správu

ÚRADNÉ HODINY:
Pondelok: 08:00 - 15:00
Utorok: 08:00 - 15:00
Streda: 08:00 - 17:00
Štvrtok: 08:00 - 15:00
Piatok: 08:00 - 14:00

bezplatná infolinka - Call Centrum MV SR:
0800/222 222


Úprava úradných hodín od 4. januára 2021

O úrade

UPOZORNENIE:

Aktuálny režim pracovísk MV SR  Celá tlačová správa

 

Úradné hodiny a agendu na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev PZ ministerstvo vnútra prispôsobuje vývoju pandemickej situácie a hygienickým opatreniam.

  • Pracoviská dokladov a evidencií Policajného zboru budú od pondelka 22. februára 2021 verejnosti k dispozícii dlhšie o dve hodiny denne: od 8. do 14. hodiny. K rozhodnutiu predĺžiť úradné hodiny došlo po posúdení situácie s nárastom žiadostí, a to  najmä na úseku evidencie vozidiel.  

  • Úradné hodiny pracovísk okresných úradov zostávajú nezmenené - služby poskytujú od 8. do 12. hodiny.

 

Od 8. februára 2021 je účinná vyhláška  Úradu verejného zdravotníctva č. 47/2021, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k režimu vstupu osôb do priestorov prevádzok a priestorov zamestnávateľa (PDF, 758 kB) (PDF, 758 kB).

Vstup umožnia pracoviská len návštevníkom, na ktorých sa vzťahujú výnimky podľa vyhlášky, alebo ktorí sa preukážu niektorým z nasledovných dokladov:

  • potvrdením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu na ochorenie COVID-19 nie starším ako 7 dní,
  • potvrdením o prekonaní ochorenia nie starším ako 3 mesiace,
  • dokladom o diagnostike ochorenia COVID-19 v období nie dávnejšom ako 3 mesiace od okamihu vstupu,
  • dokladom o zaočkovaní proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny, pričom od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní.

Okresné úrady a klientske centrá

Pracoviská okresných úradov zabezpečujú všetky agendy v čase od 8. do 12. hodiny.

Pred osobnou návštevou sa však naďalej uprednostňuje telefonická a elektronická, prípadne písomná komunikácia s úradmi. Podania bez autorizácie je v takom prípade potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.

Všetky ústne pojednávania a osobné konzultácie sú  možné až po predchádzajúcej dohode. V osobitných prípadoch rozhodne o požiadavke klienta prednosta okresného úradu

Doklady a evidencie

Oddelenia dokladov a evidencií poskytujú služby od 8. do 14. hodiny.

Evidencia vozidiel vybavuje žiadosti len online objednaných klientov, ktorí sa preukážu SMS-správou o online rezervácii. Po novom  je však možné  sa objednať až 28 dní dopredu.

Vykonávajú sa všetky druhy evidenčných úkonov, okrem hromadných podaní, pri ktorých sa automaticky predlžujú lehoty v zmysle pandemických opatrení.

Oddelenia dokladovvybavujú všetky úkony s výnimkou nahrávania certifikátov pre elektronický podpis na občianske preukazy, keďže na tento účel je zriadená e-služba.

Vyhotovené občianske preukazy sa budú doručovať na adresu žiadateľa, len výnimočne a v odôvodnených prípadoch na oddelenie dokladov.

Pracoviská evidencie zbraní a streliva neposkytujú služby vo štvrtok.

Neprijímajú žiadosti a nerobia žiadne úkony u osôb, ktoré sa nepreukážu niektorým z hore uvedených dokladov oprávňujúcich na vstup. Výnimkou sú úkony, v ktorých zákon striktne určuje povinnosť odovzdať zbrane do úschovy policajného útvaru, a teda si vyžadujú fyzickú prítomnosť držiteľa na policajnom útvare.

Pri úkonoch, ktoré podliehajú zákonným lehotám, postačí telefonické či elektronické oznámenie.  

Oddelenia cudzineckej polície 

Stránkové pracoviská všetkých oddelení cudzineckej polície PZ vybavujú len online objednaných klientov.

Stránkové hodiny:

  • pondelok: 7:45 – 15:00 hod.
  • streda:  7:45 – 17:00 hod.
  • piatok:  7:45 – 12:00  hod. (OCP PZ BA 7:45 - 14:00 hod.)  

Na pracovisko je potrebné dostaviť sa aspoň 15 minút pred dohodnutým termínom.

Zároveň informujeme, že podľa § 131i ods. 2 zákona č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov cudzinec, ktorý vstúpil na územie Slovenskej republiky legálne, je oprávnený zotrvať na jej území počas trvania mimoriadnej situácie až mesiac od jej skončenia. Mimoriadna situácia na Slovensku stále trvá.

Rešpektujte hygienické opatrenia

Vstup občanov na pracoviská budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori.

Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.


UPOZORNENIE: počas vyhlásenej mimoriadnej situácie, ktorá v Slovenskej republike stále trvá, sa platnosť  mnohých dokladov, osvedčení či lehôt predlžuje. 

 

    

Štátnu správu pre okres Levoča vykonáva Okresný úrad Poprad  týmito odbormi: 

  • odbor živnostenského podnikania,
  • odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
  • odbor pozemkový a lesný,
  • odbor všeobecnej vnútornej správy.

 

Administratívne úkony na jednotlivých pracoviskách:  

1.     Podateľňa, supervízor 

  • príjem podaní pre odbory okresného úradu
  • osvedčovanie listín a podpisov na listinách
  • supervízor
  • poradenstvo (obsluha vyvolávacieho systému), usmernenie k žiadostiam     
  • podateľňa katastrálneho odboru
  • návrhy na vklad vlastníckeho a iného práva k nehnuteľnostiam,
  • návrhy na záznam,
  • návrhy na zápis nájomného práva k pozemku,
  • návrhy na opravu chýb v katastrálnom operáte,
  • návrhy na zápis poznámky,
  • návrhy na zmenu údajov katastra nehnuteľností,
  • písomné podania adresované katastrálnemu odboru,
  • písomné objednávky na poskytovanie údajov katastra 

2.     Okresné riaditeľstvo policajného zboru Poprad  

Oddelenie dokladov (3 pracoviská)

  • príjem, vyhotovenie a výdaj dokladov – občianskych preukazov, pasov, vodičských preukazov
  • výdaj osvedčení o evidencií vozidiel 

Okresný dopravný inšpektorát (2 pracoviská

  • prihlásenie vozidla
  • prihlásenie vozidla z dovozu po schválení OÚ –odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií
  • prepis vozidla na iného držiteľa v rámci okresu
  • odhlásenie vozidla na iného držiteľa mimo okresu
  • výmena tabuliek s evidenčným číslom
  • dočasné vyradenie vozidla z evidencie
  • trvalé vyradenie vozidla z evidencie
  • zmena farby vozidla
  • ukončenie leasingu 

3.     Pokladňa

  • príjem finančných prostriedkov za trovy konania
  • príjem správnych poplatkov 

4.     Odbor starostlivosti o životné prostredie

  • ochrany prírody a krajiny
  • ochrany a regulácie obchodu s ohrozenými druhmi voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín
  • vodného hospodárstva, ochrany akosti a množstva vôd a ich racionálneho využívania
  • verejných vodovodov a kanalizácií
  •  rybárstva s výnimkou hospodárskeho chovu rýb
  • ochrany ovzdušia a ozónovej vrstvy Zeme
  • odpadového hospodárstva
  • prevencie závažných priemyselných havárií
  • posudzovania vplyvov na životné prostredie
  • obalov a odpadov z obalov

5.     Pozemkový a lesný odbor

  • vybavovanie agendy pozemkového a lesného odboru
  • podateľňa  pozemkového a lesného odboru 

6.     Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií,

  • uznanie typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla
  • zápis alternatívneho pohonu LPG
  • schválenie prestavby vozidla
  • vykonanie zmeny v osvedčení evidencii
  • schválenie jednotlivo dokončovaného vozidla
  • zápis identifikačného čísla vozidla –VIN
  • vydanie osvedčenia o evidencii časť II. pri výmene technického osvedčenia vozidla
  • povolenie prestavby vozidla
  • pridelenie zvláštneho evidenčného čísla
  • vyjadrenie k projektovej dokumentácii stavieb z hľadiska ochrany cestnej siete-cesty II. a III. triedy
  • povolenie zvláštneho užívania ciest –rozkopávky, kultúrne a športové podujatia
  • povolenie na pripojenie ciest II. a III. triedy
  • povolenie výnimiek z ochranného pásma ciest II. a III .triedy
  • určenie osadenia dopravného značenia –dočasné a trvalé
  • stavebné povolenie pre cesty II. a III. triedy
  • povolenie na odklony a uzávierky ciest II. a III. Triedy 

7.     Odbor živnostenského podnikania

  • ohlásenie živnosti a podanie žiadosti o vydanie osvedčenia o živnostenskom oprávnení
  • výpis zo živnostenského registra (verejný, neverejný)
  • potvrdenie o tom, že zápis v živnostenskom registri nie je
  • prehľad údajov zapísaných v živnostenskom registri
  • oznámenie o zmene údajov zapísaných v živnostenskom registri o zmene údajov uvádzaných na dokladoch o živnostenskom oprávnení
  • oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o zmene obdobia pozastavenia prevádzkovania živnosti
  • oznámenie o ukončení podnikania
  • oznámenie o zániku osvedčeného živnostenského oprávnenia s neskorším dňom začatia živnosti
  • vydanie potvrdenia o tom, že poskytovanie služby nie je na základe živnostenského zákona obmedzené alebo zakázané
  • prijíma oznámenia o cezhraničnom poskytovaní služieb na území SR
  • prijíma údaje potrebné na registráciu a oznámenia daňovníka podľa osobitného predpisu
  • prijíma údaje potrebné na prihlásenie sa do systému povinného zdravotného poistenia a oznámenie, zmeny platiteľa poistného na účely zdravotného poistenia
  • vyžiadanie výpisu z registra trestov na účely preuzkázania bezúhonnosti podľa živnostenského zákona
  • vydanie osvedčenia o povahe a dĺžke praxe v činnostiach, ktoré sú živnosťou
  • povolenie výnimky na vykonávanie funkcie zodpovedného zástupcu vo viac ako jednej prevádzakrni
  • poradenská a informačná činnosť na úseku živnostenského podnikania
  • vydáva výstup z informačného systému verejnej správy - obchodný register

8.     Katastrálny odbor (2 pracoviská)

Overovanie geometrických plánov

  • preberanie a vydávanie geometrických plánov na úradné overenie,
  • preberanie vytyčovacích náčrtov a výsledkov iných geodetických činností,
  • poskytovanie podkladov k vyhotoveniu geometrických plánov, vytyčovacích náčrtov a iných geodetických prác,

Poskytovanie informácií

  • výpisy z listu vlastníctva,
  • informácie o BPEJ (bonitné, pôdno-ekologické jednotky),
  • kópie z katastrálnej mapy,
  • kópie z mapy určeného operátu,
  •  identifikácia parciel,
  • kópia listín zo zbierky listín katastrálneho operátu,
  • poskytovanie iných informácií z katastra nehnuteľností,
  • poskytovanie údajov z katastra nehnuteľností
  • údaje z pozemkovej knihy,
  • poskytovanie iných údajov z pozemkovej knihy

 

Centrálna úradná elektronická tabuľa - Úradné dokumenty zverejnené Okresným úradom Levoča

 

 

© 2021 Ministerstvo vnútra SR. Web dizajn a redakčný systém SwiftSite od spoločnosti ELET systems. Vyhlásenie o prístupnosti | Vyhlásenie o cookies (PDF, 398 kB)