
Začiatkom novembra bolo na komunikáciu so štátom pripravených len 17 percent štatutárov právnických osôb
07. 11. 2016Elektronický občiansky preukaz alebo elektronický doklad o pobyte s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom /BOK/ má momentálne iba 17 percent z 224 037 domácich i zahraničných štatutárov právnických osôb.
Od januára budúceho roka bude štát so zástupcami právnických osôb zapísaných v obchodnom registri komunikovať elektronickou formou – prostredníctvom úradných elektronických schránok. V praxi to znamená, že zástupca právnickej osoby, ktorý bude v jej mene komunikovať so štátom elektronicky, sa prihlási cez portál www.slovensko.sk.
Na tento úkon je však potrebný aktivovaný elektronický doklad s čipom. V súčasnosti má elektronický doklad k dispozícii 43 percent štatutárov, väčšina z nich ho však nemá aktivovaný a musí preto navštíviť oddelenie dokladov Policajného zboru /v prípade štatutárov-cudzincov oddelenie cudzineckej polície/.
Vybaviť samotný elektronický doklad si musí 57 percent štatutárov, týmto však občiansky preukaz už aktivujú automaticky. Od 18. októbra 2016 je totiž účinná novela zákona o občianskych preukazoch, na základe ktorej je aktivácia občianskeho preukazu zadaním BOK povinná.
MV SR opakovane apeluje na konateľov a štatutárov, aby vybavenie či aktiváciu dokladov nenechávali na poslednú chvíľu.
Vyhnú sa tak stresu a čakaniu, s čím treba rátať koncom roka. Novelizovaná právna úprava umožňuje vybaviť si občiansky preukaz na hociktorom z 86 pracovísk oddelenia dokladov v Slovenskej republike. Nemusíte teda navštíviť pracovisko v meste, v ktorom žijete či pracujete - môžete si ho vybaviť hocikde napríklad počas pracovnej cesty po Slovensku.
Samotné požiadanie o vydanie aktivovaného dokladu trvá asi 10 minút, aktivácia už vydaného dokladu asi 7 minút.
Vyhotovený doklad vám doručia na ktorékoľvek pracovisko v rámci SR, ktoré si zvolíte. Odporúčame využiť aj možnosť nechať si ho doručiť kuriérom do vlastných rúk.
Dôležité odkazy
- Vestník vlády SR
- Operatívne pokyny pre okresné úrady
- Starostlivosť o archívne dokumenty
- Heraldický register je prístupný online (DOC, 119 kB)
- Registratúrny plán pre mestské úrady a obecné úrady
Úradné hodiny podateľne Sekcie verejnej správy MV SR
Drieňová 22, 826 86 Bratislava
V nadväznosti na vyhlásenie núdzového stavu a uznesenie vlády SR č. 1/2021 zo 6. januára 2021 k návrhu na zmenu prijatých opatrení podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov sa úradné hodiny podateľne Ministestva vnútra Slovenskej republiky na Drieňovej 22 rušia.
Odporúčame využívať výlučne telefonickú, elektronickú a písomnú komunikáciu (poštové služby).
Dôležité oznamy
- e-služby MV SR
Pri hlásení pobytu či evidencii vozidiel môžete využívať elektronické služby
© 2021 Ministerstvo vnútra SR. Web dizajn, analýza prístupnosti a redakčný systém SwiftSite od spoločnosti ELET. Vyhlásenie o prístupnosti | Vyhlásenie o cookies (PDF, 398 kB)