Verejná správa

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 16. január 2021, sobota
 

Začiatkom novembra bolo na komunikáciu so štátom pripravených len 17 percent štatutárov právnických osôb

07. 11. 2016

Elektronický občiansky preukaz alebo elektronický doklad o pobyte s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom /BOK/ má momentálne iba 17 percent z 224 037 domácich i zahraničných štatutárov právnických osôb.

Od januára budúceho roka bude štát so zástupcami právnických osôb  zapísaných v obchodnom registri  komunikovať elektronickou formou – prostredníctvom úradných elektronických schránok.  V praxi to znamená, že zástupca právnickej osoby, ktorý bude v jej mene komunikovať so štátom elektronicky, sa prihlási cez portál www.slovensko.sk.

Na tento úkon je však potrebný aktivovaný elektronický doklad s čipom. V súčasnosti má elektronický doklad  k dispozícii 43 percent štatutárov, väčšina z nich ho však nemá aktivovaný a musí preto navštíviť oddelenie dokladov Policajného zboru /v prípade štatutárov-cudzincov oddelenie cudzineckej polície/.

Viac o sprístupňovaní schránky, splnomocňovaní na schránku a podobne na www.statutar.sk

Vybaviť samotný elektronický doklad si musí 57 percent štatutárov, týmto však občiansky preukaz už aktivujú automaticky. Od 18. októbra 2016 je totiž účinná novela zákona o občianskych preukazoch, na základe ktorej je aktivácia občianskeho preukazu zadaním BOK povinná.

MV SR  opakovane apeluje na konateľov a štatutárov, aby vybavenie či aktiváciu dokladov nenechávali na poslednú chvíľu.

Vyhnú sa tak stresu a čakaniu, s čím treba rátať koncom roka. Novelizovaná právna úprava umožňuje vybaviť si občiansky preukaz na hociktorom z 86 pracovísk oddelenia dokladov v Slovenskej republike. Nemusíte teda navštíviť pracovisko v meste, v ktorom žijete či pracujete -  môžete si ho vybaviť hocikde napríklad počas pracovnej cesty po Slovensku.

Samotné požiadanie o vydanie aktivovaného dokladu trvá asi 10 minút, aktivácia už vydaného dokladu asi 7 minút. 

Vyhotovený doklad vám doručia na ktorékoľvek pracovisko v rámci SR,  ktoré si zvolíte.  Odporúčame využiť aj možnosť nechať si ho doručiť kuriérom do vlastných rúk. 

 

 

Dôležité odkazy


Úradné hodiny podateľne Sekcie verejnej správy MV SR
Drieňová 22, 826 86 Bratislava

V nadväznosti na vyhlásenie núdzového stavu a uznesenie vlády SR č. 1/2021 zo 6. januára 2021 k návrhu na zmenu prijatých opatrení podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov sa úradné hodiny podateľne Ministestva vnútra Slovenskej republiky na Drieňovej 22 rušia.

Odporúčame využívať výlučne telefonickú, elektronickú a písomnú komunikáciu (poštové služby).

Dôležité oznamy

  • e-služby MV SR
    Pri hlásení pobytu či evidencii vozidiel môžete využívať elektronické služby

Verejné obstarávanie na MV SR