Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 21. október 2017, Sobota
 

Minister vnútra Robert Kaliňák podáva žalobu na denník Plus 1 deň

25. 11. 2008

Denník Plus 1 deň predviedol vo svojom  vydaní z 25. novembra 2008 v článku týkajúcom sa prípadu Tipos mediálnu manipuláciu, ktorá bude mať súdnu dohru. Titulkami  „Stopy vedú aj ku Kaliňákovi a Počiatkovi", „Škandalózne odhalenie“ , či „Kto sa nabalil na Tipose?“, ako aj samotnými formuláciami v texte autor navodil a verejnosti podsunul záver, že minister vnútra Robert Kaliňák mal mať finančný prospech z vysporiadania súdneho sporu medzi spoločnosťami Športka a Tipos. Toto nehorázne klamstvo zdôvodnil jediným argumentom a to tým, že spoločnosť Tipos zastupovala advokátska kancelária Majeríková- Koštial- Turčan & Partners, blízka ministrovi vnútra. Denník Plus 1 deň doslova napísal „Teda kancelária , v ktorej roky pôsobil kamarát financmajstra Jána Počiatka, minister vnútra Robert Kaliňák.“

Pravda je taká, že Robert Kaliňák nikdy nepôsobil v tejto advokátskej kancelárii. S niektorými z týchto ľudí síce spolupracoval, ale v inej advokátskej kancelárii, pričom si všetky záväzky v súlade so zákonom vysporiadal ešte v roku 2002 pred svojim vstupom do Národnej rady SR. Navyše je zjavné, že advokátska kancelária Majeríková - Koštial – Turčan & Partners v tomto spore nerobila nič iné, len poskytla právny servis. Podala odvolanie na Najvyšší súd a na základe rozhodnutia manažérov Tiposu, ktoré vyplynulo z verdiktu Najvyššieho súdu vypracovala dohodu o vyrovnaní. Napriek tomu autor článku z tejto štandardnej spolupráce neváhal vyrobiť obludnú konštrukciu o údajnom nabaľovaní sa na Tipose.

Rovnako pozoruhodné je, že rozvinul myšlienku, ktorú použil bez väčšieho povšimnutia médií už 21. novembra 2008 na tlačovej besede poslanec SDKÚ Ivan Mikloš. Nejde o prvý prípad, keď iniciatíva SDKÚ a tohto denníka nápadne pripomína koordináciu, čo by ale znamenalo nebezpečné plnenie politickej objednávky novinárom.

Minister vnútra Robert Kaliňák sa na základe uvedených argumentov rozhodol podať žalobu na ochranu osobnosti na denník Plus 1 deň.

Zdroj ilustračného obrázku: http://www.lib.nus.edu.sg/llb/internet/asean.html