Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 20. február 2019, Streda
 

Srbská premiérka Ana Brnabičová navštívila bratislavské klientske centrum

12. 12. 2018

Slovensko je pripravené odovzdať svoje skúsenosti s reformou a elektronizáciou verejnej správy Srbsku. Informovala o tom ministerka vnútra SR Denisa Saková po stretnutí so srbskou premiérkou Anou Brnabičovou v Klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave v utorok 11. decembra 2018. Hostia zo Srbska si chceli pozrieť fungovanie a priestory klientskeho centra v praxi.

"Ich záujem vyplýva z toho, že Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou, tak ako SR v rokoch 2012 - 2013. Chce reformovať verejnú správu a chce poskytovať lepšie služby občanom," ozrejmila ministerka Saková. Zároveň potvrdila, že Slovensko poskytne podporu Srbsku nielen v otázkach administratívnych služieb, ale aj v ďalších oblastiach v súvislosti s eGovernmentom.

Ana Brnabicova s Denisou Sakovou v klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave

Denisa Saková skonštatovala, že jednou z aktivít Slovenska v rámci ESO bolo práve vybudovanie klientskych centier v okresných mestách po celom Slovensku. V súčasnosti je podľa jej slov na Slovensku otvorených 55 z celkových plánovaných 79 centier. Od otvorenia bratislavského pracoviska vo februári 2016 obslúžili približne 1,2 milióna klientov. Doplnila, že kým sa priemerná doba čakania na jednotlivých úradoch v minulosti pohybovala v hodinách, v bratislavskom centre je to aktuálne okolo 16 minút.

Ana Brnabicova s Denisou Sakovou v klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave

Vybudovanie klientskych centier sa podľa jej slov stretlo s pozitívnou odozvou občanov. "V rámci celého Slovenska hovoríme o 72-percentnej pozitívnej odozve našich občanov na jednotlivé služby, ktoré v rámci klientskych pracovísk poskytujeme. Tu v Bratislave konkrétne hovoríme o 92-percentnej spokojnosti občanov, ktorí toto klientske pracovisko navštívia," povedala ministerka Saková. 

So srbskou premiérkou hovorili aj o reforme systému eGovernment a o jeho základnom komponente - elektronickom občianskom preukaze. "Oboznámili sme ju s celým priebehom budovania eGovernmentu na Slovensku od roku 2007 s tým, že sme podali aj podrobné informácie, ako v rámci eGovernmentu postupovalo ministerstvo vnútra, že sme sprístupnili do dnešnej doby zhruba 150 elektronických služieb, ktoré sa paralelne poskytujú, respektíve používajú aj pri poskytovaní servisov v rámci klientskych pracovísk," vysvetlila. 

Ana Brnabicova s Denisou Sakovou v klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave
Srbská premiérka Brnabičová ozrejmila, že pri elektronizácii štátnej správy má Srbsko ambíciu poskytovať kvalitné verejné služby, ktoré budú digitalizované aj s využitím všetkých výdobytkov IT sektoru. Myslí si, že obe vlády, slovenská i srbská, sú orientované na to, aby zásluhou elektronizácie verejnej správy a služieb štátu poskytovaných občanom dosiahli efektívnejšie a transparentnejšie poskytovanie služieb s menšou mierou korupcie.  

Srbská premiérka vyjadrila vďačnosť, že je Slovensko pripravené zdieľať s jej krajinou svoje skúsenosti a odovzdať rady v tejto oblasti. Pozitívne zhodnotila aj úspešnosť klientskeho centra v Bratislave.