Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Rómske komunity

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 26. apríl 2024, piatok
 

Úlohy KP na projekte

Opis pracovnej pozície KP  |  Úlohy KP na projekte

Aké úlohy plnia koordinátori participácie?

  • riadenie projektu:
    • zabezpečovanie pracovných stretnutí s vedením úradov, súčinnosť na príprave Tour de Regióny, účasť na pracovných stretnutiach so zástupcami ÚSV ROS, vo vybraných prípadoch aktívna účasť na pracovných stretnutiach s vedúcimi KP
    • pravidelná účasť na pracovných stretnutiach s vedúcimi KP – reportovanie o činnosti, nastavovanie krokov do vnútra úradu, zadávanie požiadaviek a podnetov na vedenie úradu, vedúcich odborov atď.,
    • zabezpečovanie podkladov a dokumentácie k projektu, k realizovaným činnostiam, podujatiam, výstupom a merateľným ukazovateľom,
  • diagnostika:
    • 1. fáza: úradu rámcové zmapovanie zázemia a podmienok pre participáciu na úradoch samosprávnych krajov - prvá interakcia koordinátorov participácie so vedúcimi a zamestnancami vybraných odborov
    • 2. fáza: zber dát na úrovni vedúcich odborov a riaditeľov úradov samosprávnych krajov
    • 3. fáza: zber dát na úrovni odborných zamestnancov samosprávnych krajov
    • 4. fáza: zber dát na úrovni =na úrovni koordinátorov participácie
    • 5. fáza: spracovanie výstupov
  • profesionalizácia PP / budovanie kapacít:
  •   testovanie nového systému riadenia PP a realizácia participatívnych procesov:
    • identifikácia verejných politík, zadaní a projektov, ktoré je záujem/potreba realizovať participatívne,
    • príprava a dizajnovanie vybraných participatívnych procesov,
    • realizácia participatívnych procesov,
    • vyhodnotenie participatívnych procesov,
  •  optimalizácia PP: nastavenie optimalizovaného modelu riadenia participatívnych procesov a jeho testovanie v praxi na živých procesoch participatívnej tvorby verejných politík,
    • nastavenie a zavedenie systému riadenia participatívnych procesov na úrovni inštitúcie a na úrovni konkrétnych procesov tvorby verejných politík, alebo iných participatívnych zadaní,
    • nastavenie modelu vnútroinštitucionálnej participácie s cieľom zlepšiť komunikáciu medzi odbormi, podporiť proces medziodborovej spolupráce vo vnútri úradu ako kľúčových elementov pre skvalitnenie participácie,
    • realizácia projektu zavádzania opatrení na podporu vnútroinštitucionálnej participácie,
  • formalizácia PP: spracovanie a schválenie interných smerníc, ktoré zavádzajú nový model riadenia participácie, ktorých súčasťou sú procesné mapy a metodické usmernenia, templates pre zvládnutie jednotlivých fáz participatívnych procesov, štandardy pre informovanie o participatívnych procesoch a pravidlá pre zapájanie verejnosti, metodika pre nastavenie merateľných ukazovateľov (monitoring a hodnotenie participatívnych procesov),
  • synergia a vzájomná spolupráca:
    • spolupráca koordinátorov participácie na podujatiach ich kolegov, odborná výpomoc s realizáciou podujatí, ktoré zapájajú veľký počet účastníkov/aktérov/cieľových skupín v pozíciách facilitátorov, práca v skupinách,
    • medziregionálna spolupráca na vybraných agendách,
  • budovanie kapacít v regióne a profesionalizácia prostredia:
    • pilotné testovanie systému budovania kapacít pre participáciu na lokálnej úrovni s využitím regionálnych koordinátorov participácie a zástupcov ÚSV ROS,
    • vytvorenie akčných plánov vzdelávania zástupcov úradov VÚC a ÚSV ROS,
    • realizácia regionálnych konferencií.