Úlohy KP na projekte
Aké úlohy plnia koordinátori participácie?
- riadenie projektu:
- zabezpečovanie pracovných stretnutí s vedením úradov, súčinnosť na príprave Tour de Regióny, účasť na pracovných stretnutiach so zástupcami ÚSV ROS, vo vybraných prípadoch aktívna účasť na pracovných stretnutiach s vedúcimi KP
- pravidelná účasť na pracovných stretnutiach s vedúcimi KP – reportovanie o činnosti, nastavovanie krokov do vnútra úradu, zadávanie požiadaviek a podnetov na vedenie úradu, vedúcich odborov atď.,
- zabezpečovanie podkladov a dokumentácie k projektu, k realizovaným činnostiam, podujatiam, výstupom a merateľným ukazovateľom,
- diagnostika:
- 1. fáza: úradu rámcové zmapovanie zázemia a podmienok pre participáciu na úradoch samosprávnych krajov - prvá interakcia koordinátorov participácie so vedúcimi a zamestnancami vybraných odborov
- 2. fáza: zber dát na úrovni vedúcich odborov a riaditeľov úradov samosprávnych krajov
- 3. fáza: zber dát na úrovni odborných zamestnancov samosprávnych krajov
- 4. fáza: zber dát na úrovni =na úrovni koordinátorov participácie
- 5. fáza: spracovanie výstupov
- profesionalizácia PP / budovanie kapacít:
- testovanie nového systému riadenia PP a realizácia participatívnych procesov:
- identifikácia verejných politík, zadaní a projektov, ktoré je záujem/potreba realizovať participatívne,
- príprava a dizajnovanie vybraných participatívnych procesov,
- realizácia participatívnych procesov,
- vyhodnotenie participatívnych procesov,
- optimalizácia PP: nastavenie optimalizovaného modelu riadenia participatívnych procesov a jeho testovanie v praxi na živých procesoch participatívnej tvorby verejných politík,
- nastavenie a zavedenie systému riadenia participatívnych procesov na úrovni inštitúcie a na úrovni konkrétnych procesov tvorby verejných politík, alebo iných participatívnych zadaní,
- nastavenie modelu vnútroinštitucionálnej participácie s cieľom zlepšiť komunikáciu medzi odbormi, podporiť proces medziodborovej spolupráce vo vnútri úradu ako kľúčových elementov pre skvalitnenie participácie,
- realizácia projektu zavádzania opatrení na podporu vnútroinštitucionálnej participácie,
- formalizácia PP: spracovanie a schválenie interných smerníc, ktoré zavádzajú nový model riadenia participácie, ktorých súčasťou sú procesné mapy a metodické usmernenia, templates pre zvládnutie jednotlivých fáz participatívnych procesov, štandardy pre informovanie o participatívnych procesoch a pravidlá pre zapájanie verejnosti, metodika pre nastavenie merateľných ukazovateľov (monitoring a hodnotenie participatívnych procesov),
- synergia a vzájomná spolupráca:
- spolupráca koordinátorov participácie na podujatiach ich kolegov, odborná výpomoc s realizáciou podujatí, ktoré zapájajú veľký počet účastníkov/aktérov/cieľových skupín v pozíciách facilitátorov, práca v skupinách,
- medziregionálna spolupráca na vybraných agendách,
- budovanie kapacít v regióne a profesionalizácia prostredia:
- pilotné testovanie systému budovania kapacít pre participáciu na lokálnej úrovni s využitím regionálnych koordinátorov participácie a zástupcov ÚSV ROS,
- vytvorenie akčných plánov vzdelávania zástupcov úradov VÚC a ÚSV ROS,
- realizácia regionálnych konferencií.