Elektronizácia služieb matriky
Tvoríme vedomostnú spoločnosť |
Európska únia |
Riadiaci orgán pre OPIS |
Sprostredkovateľský orgán pre OPIS |
Európsky fond regionálneho rozvoja |
Výzva na národný projekt pre žiadateľov o nenávratný finančný príspevok bola zverejnená na portáli ministerstva financií.
Názov projektu : Elektronizácia služieb matriky
Kód ITMS : 21110120001
Časový rámec projektu:
Termín realizácie projektu : 07/2012 - 10/2015
Výška NFP: 9 061 341,84 €
Výzva vyhlásená: 18.11.2008
Dátum podpisu Zmluvy o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 29.09.2009
Dátum podpisu Dodatku č. 1 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 26.04.2011
Dátum podpisu Dodatku č. 2 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 12.11.2012
Dátum podpisu Dodatku č. 3 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 11.12.2013
Dátum podpisu Dodatku č. 4 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 27.06.2014
Dátum podpisu Dodatku č. 5 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 25.11.2014
Dátum podpisu Dodatku č. 6 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 27.02.2015
Dátum podpisu Dodatku č. 7 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 20.08.2015
Dátum podpisu Dodatku č. 8 k Zmluve o poskytnutie nenávratného finančného príspevku: 29.10.2015
Dodávateľ: DITEC, a.s.
Realizačné náklady: 3 057 278,40 €
Dátum podpisu zmluvy o dielo: 03. 04. 2012
Dátum podpisu Dodatku č. 1 k Zmluve o dielo: 19.10.2012
Dátum podpisu Dodatku č. 2 k Zmluve o dielo: 18.06.2014
Dátum podpisu Dodatku č. 3 k Zmluve o dielo: 19.02.2015
Dátum podpisu Dodatku č. 4 k Zmluve o dielo: 29.06.2015
Realizačná zmluva OVO1-2013/000005-5 Aliter Technologies, a.s 05.12.2013
Realizačné náklady: 4 599 999,98 €
Realizačná zmluva OVO1-2014/000130-61 Atos IT Solutions and Services s.r.o. 21.08.2014
Realizačné náklady: 1 222 294,80 €
Realizačná zmluva OVO1-2014/000130-77 Atos IT Solutions and Services s.r.o. 16.10.2014
O projekte
Vytvorenie centrálnej databázy matričných udalostí pre celé Slovensko previazanej s Registrom fyzických osôb umožní zabezpečiť získanie úradného potvrdenia matričných udalostí pre slovenské aj európske orgány a zastupiteľnosť matričných úradov pri vydávaní úradných výpisov o matričných udalostiach rozhodujúcich pre zistenie alebo overenie osobného stavu osoby. V databáze budú evidované údaje o fyzických osobách spojené s matričnými udalosťami zaznamenanými v knihách manželstiev, narodení a úmrtí. Podanie elektronickej žiadosti alebo dopytu bude občanovi umožnené prostredníctvom internetu aj mimo pracovných dní.
Ciele projektu:
-
zavedenie elektronických služieb matriky,
-
centralizácia informačného systému matriky,
-
efektívna integrácia informačného systému matriky do celkovej architektúry eGovernmentu,
-
sprístupnenie elektronických služieb matriky a zabezpečenie ich použiteľnosti na právne úkony.
Projekt má zvýšiť spokojnosť občanov, podnikateľov a ostatnej verejnosti s verejnou správou v oblasti informatizácie verejnej správy. Prispeje k tomu implementácia nových služieb eGovernmentu, ktorá umožní občanom a podnikateľom pristupovať k riešeniu svojich požiadaviek na matričné úrady prostredníctvom internetu. Základný atribút pri implementácii projektov ktoré sa budú realizovať v rámci MV SR ako prioritné projekty OPIS bude rešpektovanie zásady „ jedenkrát a dosť“ vo vzťahu občana a podnikateľa k verejnej správe. Konkrétne sa uvedené ciele prejavia ako možnosť získať úradné výpisy z matričných kníh v mieste inom ako je miesto sídla vecne príslušnej matriky. Vybavovanie agendy sa podstatne zrýchli a zároveň spresní.
Harmonogram projektu podľa Zmluvy o NFP:
Harmonogram projektu
Názov aktivity
Začiatok realizácie aktivity (MM/RRR)
Ukončenie realizácie aktivity (MM/RRRR)
Hlavné aktivity
Príprava a realizácia legislatívnych zmien
07/2012
10/2015
Procesná analýza a návrh riešenia
07/2012
05/2013
Realizácie riešenia a testovanie
02/2013
08/2015
Produktívna prevádzka, rollout
07/2013
10/2015
Podporné aktivity
Riadenie projektu
07/2012
10/2015
Publicita a informovanosť
07/2012
10/2015
Charakteristika jednotlivých čiastkových aktivít projektu:
Procesná analýza a návrh riešenia:
- Podrobná analýza požiadaviek na IS CISMA (Procesná analýza a návrh IS CISMA)
- Dokumentácia funkčného a technického návrhu IS CISMA (Návrh SW riešenia IS CISMA)
Realizácia riešenia a testovanie:
Programové vybavenie IS CISMA
- Realizácia riešenia aplikačného programového vybavenia CISMA
- Realizácia riešenia podporných prostriedkov a konverzných programov
- Testovanie aplikačného programového vybavenia IS CISMA
- Testovanie podporných prostriedkov a konverzných programov
Produktívna prevádzka a rollout:
Dokumentácia (Tvorba manuálov k SW)
- Vyhotovenie dokumentácie o aplikačnom programovom vybavení IS CISMA
- Vyhotovenie dokumentácie o podporných prostriedkov a konverzných programoch
Školenia
Podporné služby (Riešenie užívateľských incidentov)
Bezpečnostný projekt CISMA
Aktuálny stav projektu:
Projekt bol ukončený, všetky časti diela boli odovzdané a akceptované.
Projektový manažérIng. Radovan Uhler, Sekcia informatiky, telekomunikácií a bezpečnosti MV SR, Banská Bystrica 0961 60 5073 |
Tlačový odbor Kancelárie ministra vnútraMgr. Alena Koišová, MV SR, Bratislava 02 / 509 445 34 |