Centrálne komponenty správneho konania vo verejnej správe
Kód ITMS 2014+: 311071S800
Kód výzvy: OPII-2018/7/14-NP
Termín realizácie projektu: 11/2019 – 10/2021
Výška NFP: 36 378 945,68 EUR s DPH
Dátum podpisu Zmluvy o poskytnutí NFP: 03.06.2019
Partner: Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu
Dodávateľ: pripravuje sa výberové konanie
Miesto realizácie aktivít projektu: je celé územie Slovenskej republiky.
Operačný program: Integrovaná infraštruktúra spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014-2020 na www.opii.gov.sk
Prioritná os:7 Informačná spoločnosť
Investičná priorita: 2c) Posilnenie aplikácií IKT v rámci elektronickej štátnej správy, elektronického vzdelávania, elektronickej inklúzie, elektronickej kultúry a elektronického zdravotníctva
Špecifický cieľ: 7.7 Umožnenie modernizácie a racionalizácie verejnej správy IKT prostriedkami
Popis projektu:
Jednou zo základných požiadaviek modernizácie informačných systémov (IS) v rámci verejnej správy je centralizácia procesov jednotlivých informačných systémov a technológii, nastolenie nových progresívnych platforiem, unifikovanie postupov. Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky (MV SR) rieši čiastkové úlohy, výsledkom ktorých bude zefektívnenie práce zamestnancov s výsledným efektom zjednodušenia komunikácie občana. Projekt Centrálne komponenty správneho konania (CKSK) vychádza z princípov Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy, ktorá radikálne mení pohľad na nasadenie IS s využitím Enterprise architektúry(EA), ktorá je jedným z kľúčových nástrojov informačno-komunikačnej technológie využitej pre potreby verejnej správy a poskytuje prostriedky na jej efektívne riadenie a kontrolu s cieľom:
- posun k službám zameraných na zvyšovanie kvality života,
- posun k službám zameraných na nárast konkurencieschopnosti,
- priblíženie verejnej správy k maximálnemu využívaniu dát v zákaznícky orientovaných procesoch,
- optimalizácia využitia informačných technológii vo verejnej správe vďaka platforme zdieľaných služieb,
- bezpečnosť digitálneho a kybernetického priestoru a bezpečnosť údajov a transakcií a pod.
Cieľom projektu je vytvorenie SaaS služieb pre moduly:
- IS Manažmentu logov
- IS Registratúrneho strediska
- IS Elektronického archívu
- IS Správneho konania
- IS Centrálnej evidencie splnomocnení
- IS Manažmentu priestupkov a pokút
Cieľ projektu povedie k:
- zvýšeniu efektivity zamestnancov verejnej správy,
- štandardizovaniu podporných procesov a back-office verejnej správy,
- zvýšeniu využívania dát v procesoch a pri tvorbe politík,
- zvýšeniu spokojnosti občanov s fungovaním verejnej správy.
Aktivity projektu:
hlavné:
- analýza a dizajn,
- implementácia,
- nákup HW a SW,
- testovanie,
- nasadenie,
podporné:
- publicita a informovanosť,
- riadenie projektu.
Realizáciou projektu:
- sa odstráni nadmerná administratívna záťaž pre občana a podnikateľa z dôvodu rôznych spôsobov vykonávania procesov agend podľa správneho alebo priestupkového konania,
- automatizuje sa získavanie a predkladanie informácií, podkladov/dokumentov, ktorými orgány verejnej moci (OVM) už disponujú,
- zjednoduší sa dokladanie dodatočných informácií, ktorými OVM ešte nedisponujú pri riešení agend podľa správneho alebo priestupkového konania,
- umožní sa rušenie miestnej príslušnosti v agendách podľa správneho alebo priestupkového konania,
- zníži sa množstvo papierových spisov, ich prechod na plne elektronický spis a tým umožniť úplné elektronické spracovanie dokumentov v konaniach,
- vytvorí sa centrálna evidencia splnomocnení, ako je to zadefinované v paragrafe §23a zákona č. 305/2013,
- zjednotí sa oblasť logovania v IS, ktorá bola doteraz vždy realizovaná nekoordinovane a každý projekt si ju riešil po svojom. Centrálne spoločné bloky budú poskytované pre okresné úrady (OÚ), policajný zbor (PZ), hasičský a záchranný zbor (HaZZ), MV SR.
Počet nových optimalizovaných úsekov verejnej správy /cieľová hodnota 7:
Zvýšenie využívania dát v procesoch a pri tvorbe politík - 6 nových vybudovaných informačných systémov - zabezpečí plne elektronizované procesy a poskytne možnosť vyhodnocovania spôsobu realizácie procesov správneho konania (IS Manažmentu logov, IS Registratúrneho strediska, IS Elektronického archívu, IS Správneho konania, IS Centrálnej evidencie splnomocnení, IS Manažmentu priestupkov a pokút).
Zvýšenie spokojnosti občanov s fungovaním verejnej správy - podiel informovanosti občanov s vybavovaním ich podania riešeného elektronickou formou vzrastie vďaka IS Manažmentu logov a časti ÚPVS Moje dáta na 100%.
Ďalšie detaily o projekte sa nachádzajú v štúdii uskutočniteľnosti