MV SR ukončilo projekt „Elektronické služby centrálnej ohlasovne“
07. 12. 2015Elektronickými službami hlásenia pobytu spustilo ministerstvo vnútra 1. januára 2014 elektronickú komunikáciu s úradmi. Držitelia občianskych preukazov s čipom mohli začať využívať elektronické služby z agendy hlásenia na trvalý a prechodný pobyt. Ponuka sa v júli 2015 rozšírila o špecializované služby hlásenia trvalého či prechodného pobytu za inú osobu na základe splnomocnenia a takisto možnosť podávať podnety na zrušenie oboch foriem pobytu. Zmeny sa automaticky prejavia v Registri fyzických osôb či matričných evidenciách.
Tvoríme vedomostnú spoločnosť |
Európska únia |
Riadiaci orgán pre OPIS |
Sprostredkovateľský orgán pre OPIS |
Ku všetkým sprístupneným službám ministerstvo vnútra publikuje podrobné popisy, používateľskú príručku, vrátane scenárov riešenia každej zvolenej životnej situácie.
Na portáli Elektronické služby MV SR https://portal.minv.sk/ sa občania jednoducho dostanú ku všetkým potrebným údajom, vrátane informácií o tom, ktoré inštitúcie a s akým cieľom je potrebné navštíviť. Elektronický spôsob vybavovania podaní ušetrí v porovnaní s klasickou osobnou návštevou ohlasovne veľa času. Občan elektronickou službou predpísaným postupom vyplní a autorizuje podanie, pričom môže priebeh vybavovania sledovať vo svojej elektronickej schránke na portáli www.slovensko.sk, do ktorej mu doručia aj informáciu o vybavení či zamietnutí podania.
Predpokladom pre vybavenie podaní elektronickým spôsobom je mať aktivovaný občiansky preukaz s čipom a so zaručeným elektronickým podpisom.
Dodávateľom projektu „Elektronické služby centrálnej ohlasovne“ je spoločnosť Gratex International, a.s.
Informácie o elektronických službách sú prístupné aj na portáli www.slovensko.sk.
- Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie z Európskeho fondu regionálneho rozvoja prostredníctvom Operačného programu informatizácia spoločnosti.
- Výška nenávratného finančného príspevku: 8 840 157 €
- Ukončenie aktivít projektu: 31. október 2015