Ministerstvo vnútra pripravuje zefektívnenie a zrýchlenie komunikácie s úradmi

Ministerstvo vnútra ide znižovať byrokraciu a šetriť čas občanov. Komunikovať s úradmi už totiž občania budú môcť aj cez internet. Umožnia im to nové občianske preukazy, ktoré budú obsahovať elektronický čip. V ňom budú uložené nielen identifikačné údaje občana ale aj jeho zaručený elektronický podpis. Rýchlejšia a pružnejšia komunikácia s úradmi bude možná vďaka projektu Elektronická identifikačná karta.
Tvoríme vedomostnú spoločnosť |
Európska únia |
Riadiaci orgán pre OPIS |
Sprostredkovateľský orgán pre OPIS |
Novú elektronickú identifikačnú kartu budú môcť občania využívať nielen pri komunikácii s úradmi ale aj pri súkromných službách (napríklad e-business alebo e-banking).
Minister vnútra Daniel Lipšic po svojom nástupe na post ministra projekt elektronickej identifikačnej karty pozastavil. Požiadali sme o kontrolu úrad pre verejné obstarávanie, ktorý nás informoval o námietkach. Po tom, ako sme sa s výsledkami kontroly oboznámili my, sa s pripomienkami úradu pre verejné obstarávanie oboznamoval aj úrad vlády a ministerstvo financií. Ministerstvo financií je totiž sprostredkovateľským orgánom a úrad vlády je riadiacim orgánom Operačného programu informatizácie spoločnosti. Na to, aby sme mohli v projekte pokračovať, sme potrebovali práve pokyn týchto úradov. Ministerstvo vnútra pokyn obdržalo, a preto sme projekt opätovne spustili.
Ministerstvo vnútra pripravilo dodatok k zmluve s dodávateľom projektu. V ňom sme upravili harmonogram projektu. Dodávateľom projektu je spoločnosť Hewlett Packard, s ktorým ministerstvo vnútra podpísalo zmluvu v júni roku 2010.
Občianske preukazy s čipom a zaručeným elektronickým podpisom, vďaka ktorému občania budú môcť komunikovať elektronicky, by sme mali začať vydávať v roku 2013.
Projekt elektronickej identifikačnej karty je jedným z projektov Operačného programu informatizácia spoločnosti, ktoré realizuje ministerstvo vnútra z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja /EFRR/.