Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 8. október 2024, utorok
 

Ochrankári zabezpečujúci prepravu chránených osôb podstúpili výcvik bezpečnej jazdy

20. 09. 2024

V priestoroch Centra bezpečnej jazdy - Slovakia Ring v Orechovej Potôni sa v dňoch 16. - 17. septembra 2024 uskutočnil špecializovaný výcvik pre 48 policajtov Úradu pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií MV SR. Špecializovaného výcviku sa v nasledujúcich dňoch zúčastnia aj ďalší policajti.  Celkovo si svoje vodičské zručnosti prehĺbi 144 policajtov.

Špecializovaný výcvik policajtov úradu, ktorí zabezpečujú prepravu chránených osôb, pozostáva z teoretickej a praktickej časti so zámerom zdokonaliť jazdecké schopnosti policajtov úradu v krízových situáciách.

Policajní ochrankári sa pri výkone služby - preprave chránených osôb s využitím práva prednostnej jazdy často stretávajú s neočakávanými rôznorodými udalosťami na cestách. Najmä náhle zmeny počasia spôsobujú nebezpečné situácie, ktoré si vyžadujú okamžitú a správnu reakciu. Tréning a simulácie krízových scenárov sú kľúčové pre zabezpečenie efektívnej reakcie ako predchádzať kolíziám.

Špecializovaný výcvik v Orechovej Potôni sa od iných výcvikových priestorov líši technickým vybavením areálu. Spĺňa najprísnejšie európske požiadavky pre výcvik vodičov motocyklov a vodičov osobných motorových vozidiel. Policajti dlhšie prejavovali záujem o práve tento druh výcviku a my sme im vyšli v ústrety. Uvedený výcvik bol realizovaný v roku 2019, nie však v takom rozsahu a kvalite,povedal riaditeľ úradu pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií MV SR Pavol Krejčí.

Centrum bezpečnej jazdy v Orechovej Potôni ponúka ako jediné komplexnú technológiu na simulovanie pretáčavého a nedotáčavého šmyku, krízového brzdenia či vyhýbaniu sa vodným prekážkam.

Teoretická časť výcviku je zameraná na oblasť správneho vedenia vozidla, techniky zvládnutia krízovej situácie na rovine a v zákrute pri vyšších rýchlostiach, princípy krízového brzdenia a manévrovania vozidla v zhoršených podmienkach, zvládnutie nedotáčavého a pretáčavého šmyku a vyhnutie sa pevnej prekážke.  Zamerali sa aj na funkcie slúžiace k bezpečnosti jazdy vozidiel, defenzívnu jazdu, správne držanie volantu, techniku prehmatávania v krízovej situácii, ukážku správneho sedenia a vplyv správneho sedenia na zvládnutie vedenia vozidla, elektronické bezpečnostné systémy: ABS, ESC, ASR a zásah bezpečnostných systémov na podvozku vozidla v krízovej situácii.

Praktická časť výcviku rozdelená pre vodičov motocyklov a vodičov automobilov zahŕňa nácvik  vyhýbacích manévrov na rôznych povrchoch, ako asfalt, klzký náter - (suchý, mokrý povrch), rovná plocha s klzkým povrchom, svetelnými prekážkami a akvaplaningom, nácvik nedotáčavého a pretáčavého šmyku s čiastočne vypnutými elektronickými systémami pomoci - EBD, ABS, ASR, ESC na mokrom a šmykľavom povrchu, nevynímajúc ani kruhovú plochu s klzkou plochou a vodnými stenami, kopec s prejazdom do zákruty s vodnými stenami a hydraulickú odtrhovú plošinu pre osobné aj nákladné vozidlá s tromi sériami vodných stien.

 

Dôležité odkazy

Všetko o COVID 19

Verejné obstarávanie na MV SR

 

Podcast

Dôležité oznamy

Elektronický občiansky preukaz