Od 20. mája fungujú klientske centrá a ostatné pracoviská MV SR v štandardnom režime
19. 05. 2020Od stredy 20. mája 2020 klientske centrá a ostatné kontaktné pracoviská MV SR budú verejnosti k dispozícii v plnej prevádzke. Na základe priaznivého vývoja epidemiologickej situácie na území Slovenskej republiky dochádza k uvoľňovaniu opatrení, ktoré boli zavedené pre epidémiu COVID-19. V osobitnom režime stále funguje cudzinecká polícia.
Verejnosť si môže vybaviť potrebné úkony vo všetkých klientskych centrách v štandardných úradných hodinách:
- Pondelok 8:00 – 15:00
- Utorok 8:00 – 15:00
- Streda 8.00– 17:00
- Štvrtok 8:00 – 15:00
- Piatok 8:00 – 14:00
/Štvrtok je zároveň nestránkový deň pre úsek zbraní a streliva/.
V uvedených časoch bude prístupná aj podateľňa Ministerstva vnútra SR (v budove MVSR na Drieňovej 22 v Bratislave).
- Agendy vybavovania
- občianskych preukazov,
- vodičských preukazov,
- cestovných pasov
- úkonov na úseku zbraní a streliva
budú v režime bez obmedzení.
- Všetky vydané elektronické osvedčenia o evidencii časť I budú doručované na adresy určené občanmi, nebude možné si ich vyzdvihnúť na oddeleniach dokladov.
- Doteraz boli vybavovaní len klienti, ktorí boli na evidenčné úkony na úseku dopravných evidencií objednaní on-line prostredníctvom elektronickej služby. V bežnom režime budú opäť vybavovaní aj klienti, ktorí nemajú on-line objednávku.
- Bádateľne štátnych archívov budú pre verejnosť opätovne otvorené od 25. mája 2020, avšak už od 20. mája 2020 štátne archívy prijímajú žiadosti o predloženie archívnych dokumentov na štúdium.
Aj napriek uvoľňovaniu opatrení pripomíname možnosť využívania elektronického vybavovania z pohodlia domova, prostredníctvom služieb Ústredného portálu verejnej správy www.slovensko.sk. Využitím e-služieb sa správne poplatky znižujú o polovicu (najviac o 70 eur). Na úhradu správnych poplatkov je možné využiť mobilnú aplikáciu (https://www.posta.sk/subory/38936/prirucka-pre-mobilnu-aplikaciu-ekolok.pdf) alebo virtuálny eKolkomat (m.ekolky.gov.sk/Login.aspx).
Upozorňujeme, že viaceré evidenčné úkony s vozidlami je možné riešiť aj bez potreby osobnej návštevy dopravných inšpektorátoch alebo oddelení dokladov a to prostredníctvom elektronických služieb, čo môže napomôcť k zlepšeniu ochrany zdravia obyvateľstva.
Rovnako je možné požiadať o vydanie občianskeho preukazu z dôvodu zmeny trvalého pobytu alebo nahlásiť stratu alebo odcudzenie občianskeho preukazu v prípade, ak už občan bol držiteľom občianskeho preukazu s elektronickým čipom.
V záujme zachovania zdravia vás, vašich blízkych a pracovníkov klientskych centier a iných úradov prosíme o dodržiavanie odporúčaných rád a hygieny: naďalej je povinné nosenie rúšok v interiéroch, čiže klienti môžu do budov okresných úradov a klientskych centier vstupovať len s rúškom, šálom alebo obdobnou ochranou tváre. Každý návštevník je povinný pri vstupe do budovy ošetriť si ruky dezinfekčným prostriedkom.
V klientskom centre rešpektujte pokyny supervízora.
Ďakujeme, že ste zodpovední a disciplinovaní.