Tiesňová linka 112 funguje na Slovensku už jedenásty rok

01. 07. 2014

112logo-great

Prvého júla 2014 uplynulo 11 rokov od spustenia čísla tiesňového volania 112 na Slovensku. V Európskej únii funguje linka už viac ako 20 rokov. K oficiálnemu zavedeniu čísla 112 došlo v roku 1991 na základe Rozhodnutia Rady o zavedení jednotného európskeho čísla tiesňového volania. 

Okrem členských štátov EÚ je možné dovolať sa na 112 taktiež v Turecku, Nórsku, Srbsku a Islande.

 Číslo tiesňového volania 112 slúži na privolanie záchranných zložiek integrovaného záchranného systému v prípade, keď je ohrozený ľudský život, zdravie, majetok, životné prostredie alebo verejný poriadok. Volať na číslo tiesňového volania 112 možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne, z akéhokoľvek telefónu – pevnej linky, mobilu, telefónnej búdky. Výhodami čísla 112 v porovnaní s inými tiesňovými číslami je možnosť lokalizácie volajúceho, ako aj možnosť dovolať sa na 112 z mobilného telefónu bez SIM karty.

 Slovenská republika je krajinou s veľmi dobrým povedomím o  čísle tiesňového volania 112 ako jednotnom európskom čísle tiesňového volania, podľa prieskumu Eurobarometer skončila dokonca na druhom mieste v rámci Európskej únie. Svedčí o tom aj skutočnosť, že v uplynulom roku 2013 bolo na čísle 112 prijatých 1 559 045 hovorov.

Číslo tiesňového volania 112 oslavuje každý rok svoj sviatok aj na úrovni EÚ, a to  11. februára, od roku 2009 je tento deň  oficiálne označený EÚ ako Deň 112 (Day 112). Pri príležitosti tohto dňa prebiehajú v Slovenskej republike od roku 2009 rôzne aktivity zamerané na zvýšenie povedomia občanov o čísle 112 a jeho propagáciu.

Práca operátorov čísla tiesňového volania 112 býva každoročne oceňovaná v rámci udeľovania prestížneho európskeho ocenenia 112 Award.

Viac informácií o fungovaní a aktivitách spojených s jednotným číslom tiesňového volania 112 možno nájsť na stránkach: www.112foundation.eu, www.eena.org, prípadne na facebookovom profile https://www.facebook.com/112emergency.