Využite príležitosť a navrhnite zlepšenie e-schránok na portáli www.slovensko.sk
23. 03. 2017Vyššia prívetivosť, nové funkcionality a jednoduchší prístup. To všetko čaká používateľov elektronických schránok, do ktorých bude štát firmám od 1. júla 2017 doručovať úradné rozhodnutia. K pripravovaným zmenám sa však môže vyjadriť aj odborná verejnosť a používatelia. Stačí vyplniť dotazník na portáli slovensko.sk. Vyžiada si to najviac päť minút času.
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) chce aj takto prispieť k tomu, aby bola elektronická komunikácia so štátom čo najjednoduchšia a najpohodlnejšia.
K pripravovaným zmenám je možné vyjadriť sa prostredníctvom dotazníka na adrese https://www.slovensko.sk/lepsie-schranky/ do 5. apríla 2017 do 24.00 hodiny.
Navrhované zmeny sa týkajú troch oblastí využívania elektronických schránok:
- používateľská prívetivosť,
- rozšírenie funkcionality,
- zjednodušenie prístupu.
Po ukončení hlasovania budú zverejnené zmeny, ktoré si verejnosť želá najviac.
Štatutári nezabudnite:
- Od 1. júla 2017 budú všetky právnické osoby so sídlom v SR zapísané v obchodnom registri komunikovať so štátom povinne prostredníctvom elektronickej schránky.
- Na prístup do elektronickej schránky je potrebné mať občiansky preukaz s čipom s bezpečnostným osobným kódom (BOK), ktorý je možné vybaviť si na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov PZ. V súčasnosti, 15 týždňov pred začatím elektronickej komunikácie, je na to pripravená len polovica štatutárov. Viac ako stotisíc štatutárov si musí elektronický občiansky preukaz vybaviť alebo aktivovať.
- Pri prevzatí dokladu je vhodné nechať si bezplatne vydať aj certifikáty potrebné k vytvoreniu kvalifikovaného elektronického podpisu. Občan, ktorý požiada o vydanie certifikátov, dostane bezplatne na oddelení dokladov aj čítačku.
- V súčasnosti je priemerná čakacia doba pri žiadosti o vydanie občianskeho preukazu 22 minút, ale s blížiacou sa pasovou sezónou sa čakacie doby budú predlžovať.