Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Rómske komunity

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 23. január 2025, štvrtok
 

Nie je občan ako občan

Slovník participácie  |  HLAS MENŠÍN – Dvanásť prípadových štúdií zo zapájania zraniteľných skupín do tvorby verejných politík  |  Plytčiny a hlbočiny participácie  |  Participatívne procesy v praxi – čítanka participatívnej tvorby verejných politík  |  Participatívne procesy v praxi - čítanka participatívnej tvorby verejných politík / 2. rozšírené vydanie  |  x+1 otázok a odpovedí o participatívnom rozpočte  |  PARTICIPOVAŤ? PARTICIPOVAŤ! – učebnica participatívnej tvorby verejných politík  |  Spôsoby a miera participácie I.  |  Spôsoby a miera participácie II.  |  Choreografie zmeny  |  Analytický rámec pre plánovanie a hodnotenie projektov verejnej participácie  |  Ako merať kvalitu participatívnych procesov?  |  Metodika zapájania zraniteľných skupín na lokálnej úrovni  |  Rakúske štandardy účasti verejnosti – odporúčania pre dobrú prax  |  Participácia: cesta mladých ľudí k politikám  |  Svidník – mesto pre všetkých  |  Participácia v rozvoji environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety  |  Participácia a odpadové hospodárstvo  |  Prístupné mesto – participácia pri zvyšovaní prístupnosti mesta Nitry  |  Prístupné mesto - participácia pri zvyšovaní prístupnosti mesta Nitry (jasná tlač)  |  Participatívne mechanizmy: KTO, ČO, KEDY, AKO?  |  Participácia obcí pri rozvoji územných klastrov  |  Doprava, mesto a ľudia - particpácia v plánovaní udržateľnej mobility  |  Participácia a plánovanie verejných priestranstiev  |  Atlas išpirácií  |  Atlas inšpirácií - 2. rozšírené vydanie  |  Participatívne rozpočty na školách - Nie je škola ako škola  |  Nie je mesto ako mesto  |  Nie je občan ako občan

Metodika pre zavádzanie témy participácie do výučby Nie je občan ako občan vznikla ako následok realizácie participatívnych rozpočtov na stredných školách, ktorý prebudil u študentov i pedagógov veľký záujem hlbšie poznať zmysel, možnosti a metódy zapájania verejnosti do vecí verejných. V spolupráci s Inštitútom pre aktívne občianstvo vznikla metodika pre učiteľov, ktorej cieľom je podporiť témy participácie a aktívneho občianstva vo výuke. V metodike učitelia nájdu päť originálnych aktivít na rozšírenie a oživenie vyučovania a mimoškolských aktivít na tému participácia. Aktivity prinášajú do triedy gamifikáciu ako nový trend vo vzdelávaní a využívajú zážitkové a interaktívne metódy. Spolu s kladením dôrazu na reflexiu a diskusiu, vysoko efektívne metódy uvedomenia si zažitého, ide o vynikajúcu kombináciu pre skutočný a zmysluplný rozvoj občianskych hodnôt, postojov a kompetencií mladých ľudí.

Materiál na stiahnutie: Metodika pre zavádzanie témy participácie do výučby Nie je občan ako občan (PDF, 3 MB)

Nie je občan ako občan (PDF, 3 MB)