Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Rómske komunity

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 20. január 2025, pondelok
 

Participácia v rozvoji environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety

Slovník participácie  |  HLAS MENŠÍN – Dvanásť prípadových štúdií zo zapájania zraniteľných skupín do tvorby verejných politík  |  Plytčiny a hlbočiny participácie  |  Participatívne procesy v praxi – čítanka participatívnej tvorby verejných politík  |  Participatívne procesy v praxi - čítanka participatívnej tvorby verejných politík / 2. rozšírené vydanie  |  x+1 otázok a odpovedí o participatívnom rozpočte  |  PARTICIPOVAŤ? PARTICIPOVAŤ! – učebnica participatívnej tvorby verejných politík  |  Spôsoby a miera participácie I.  |  Spôsoby a miera participácie II.  |  Choreografie zmeny  |  Analytický rámec pre plánovanie a hodnotenie projektov verejnej participácie  |  Ako merať kvalitu participatívnych procesov?  |  Metodika zapájania zraniteľných skupín na lokálnej úrovni  |  Rakúske štandardy účasti verejnosti – odporúčania pre dobrú prax  |  Participácia: cesta mladých ľudí k politikám  |  Svidník – mesto pre všetkých  |  Participácia v rozvoji environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety  |  Participácia a odpadové hospodárstvo  |  Prístupné mesto – participácia pri zvyšovaní prístupnosti mesta Nitry  |  Prístupné mesto - participácia pri zvyšovaní prístupnosti mesta Nitry (jasná tlač)  |  Participatívne mechanizmy: KTO, ČO, KEDY, AKO?  |  Participácia obcí pri rozvoji územných klastrov  |  Doprava, mesto a ľudia - particpácia v plánovaní udržateľnej mobility  |  Participácia a plánovanie verejných priestranstiev  |  Atlas išpirácií  |  Atlas inšpirácií - 2. rozšírené vydanie  |  Participatívne rozpočty na školách - Nie je škola ako škola  |  Nie je mesto ako mesto  |  Nie je občan ako občan

Participácia v rozvoji environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety sa zameriava na zapájanie verejnosti v oblasti riešenia environmentálnej problematiky na úrovni regionálnej územnej samosprávy. Ponúka nový spôsob uvažovania o zodpovednosti a kompetencii samosprávnych krajov voči environmentálnym výzvam. Autor Richard Medal na príklade spolupráce Trenčianskeho samosprávneho kraja a združenia Špirála popisuje,  ako sa za účasti verejnosti tvorila Krajská koncepcia environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety. Zdôvodňuje výber participatívnych metód, ktoré sa v procese zapájania verejnosti implementovali a ktoré sa osvedčili. Publikácia predkladá tento návod s ambíciou, že nájde svojich adresátov  a nasledovateľov v ostatných samosprávnych krajoch na Slovensku.

Publikácia na prezeranie a stiahnutie (PDF, 620 kB)

Obálka publikácie (PDF, 620 kB)