Informačné kampane
„Nezabudni na mňa v aute“- celoslovenská preventívno – informačná kampaň s cieľom upozorniť nielen rodičov, ale aj širokú verejnosť na skutočnosť, že nechať dieťa vo vozidle na parkovisku bez dozoru je nezodpovedné. Prebieha formou odovzdávania letáčikov poskytnutých z Prezídia Policajného zboru za stierač auta, v ktorom sa nachádzala autosedačka.
„Podvodník, mňa neokradneš!“ – celoslovenská preventívna kampaň smerujúca k ochrane seniorov či osamelo žijúcich občanov pred podvodníkmi pod názvom „Som senior, ktorý sa nedá oklamať“. Podvodníci si vymýšľajú rôzne legendy, využívajú dôverčivosť a osamelosť seniorov, a tí sa stávajú často terčom pokusov o podvod alebo dokonca prichádzajú o celoživotné úspory. Preventisti distribuujú seniorom nálepky s týmto heslom a s podtitulom „PODVODNÍK, MŇA NEOKRADNEŠ!“. Polícia seniorom odporúča, aby si tieto nálepky nalepili na vnútornú stranu vchodových dverí, na bráničky rodinných domov, prípadne do spoločných priestorov na chodbe alebo priamo na miesto, kde majú umiestnenú pevnú linku alebo kde si pokladajú mobilný telefón. Seniori tak majú neustále na očiach jednoduché posolstvá od polície a v prípade, že by na nich podvodník na druhom konci linky vyvíjal značný psychický nátlak, vďaka nálepke si spomenú na rady od polície.
„Auto nie je výklad“ – celokrajská preventívna akcia zameraná na veci ponechané v interiéri vozidiel zaparkovaných na parkoviskách v okolí obchodných centier. V prípade, ak v motorovom vozidle je vec, ktorá by sa mohla stať predmetom záujmu páchateľov, letáčikom „Auto nie je výklad“ umiestneným na stierač je vodič vozidla upozornený na nebezpečenstvo vlámania do vozidla.
„Nikdy nevieš, kto sa pozerá!“ – celoslovenská preventívno-informačná kampaň , ktorá bola verejnosti predstavená v decembri 2019 na tlačovej besede Prezídia Policajného zboru. Je zameraná na upozornenie hlavne mladých ľudí, ale aj ostatných používateľov internetu, aby na sociálnych sieťach o sebe nezverejňovali súkromné informácie, prípadne ich neposielali cudzím osobám. V dnešnej dobe sa dá všetko zneužiť a z dobrého úmyslu sa môže stať veľký problém. Preventisti v priebehu aktivít vysvetlia hlavnú myšlienku všetkých štyroch videí a rozdajú poslucháčom samolepky s logom a sloganom kampane, ako jej pripomienku. Samolepky sú určené pre interiérové využitie. Odporúčame ich umiestniť v blízkosti počítača na viditeľnom mieste, prípadne na notebook.