Register adries
Register adries ako informačný systém verejnej správy vznikol v súlade s architektúrou integrovaného informačného systému verejnej správy navrhnutou Národnou koncepciou informatizácie verejnej správy ako jeden zo 4 základných registrov. Informačný systém registra adries, ktorého úprava je obsiahnutá v zákone č. 125/2015 Z. z. o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov, je dátovo konzistentným, centralizovaným zdrojom dát o adresách všetkých fyzických budov na území Slovenskej republiky, ktorým bolo určené súpisné číslo.
Do registra adries zapisujú údaje obce a mestá, v ktorých originálnej kompetencii je určovanie súpisných a orientačných čísiel ako aj určovanie názvov ulíc a iných verejných priestranstiev. Údaje o územnom členení - kraj, okres, obec, časť obce - zapisuje do registra Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky.
Register poskytuje občanom elektronické služby v oblasti poskytovania informácií o adresách a zároveň umožňuje občanom pripomienkovať kvalitu získaných informácií, pričom elektronická služba takúto pripomienku zašle na príslušný úrad, v ktorého kompetencii sú pripomienkované dáta.