Call centrum MV je k dispozícii občanom už pol roka
11. 07. 2014Call centrum Ministerstva vnútra má za sebou prvý polrok svojej prevádzky. Na bezplatnom čísle 0800 222 222 môžu občania od januára komunikovať so štátnou správou aj telefonicky, linka vznikla primárne pre potreby občanov v súvislosti so spustením klientskych centier pri okresných úradoch v rámci reformy ESO.
„Z vyše stovky požiadaviek, ktoré zamestnanci call centra vybavia týždenne, sa takmer tretina týka agendy evidencie motorových vozidiel (32% požiadaviek), dokladovej agendy v 22% prípadov, 16% podiel volaní tvoria otázky týkajúce sa cestových dokladov a 5% volaní sa týka vodičských preukazov. Pätina všetkých požiadaviek má všeobecný charakter, snažíme sa občanov usmerniť a vyjsť im v ústrety v maximálnej možnej miere,“ bilancuje polročné fungovania call centra jeho vedúci Martin Cigler.
Občania call centrum najviac využívajú v pondelky a stredy, najväčší dopyt býva z rána po 8. hodine. Diskutované otázky majú sezónny charakter, aktuálne občanov najviac zaujíma rýchle vybavenie cestovných dokladov. Bezplatná telefonická linka Ministerstva vnútra je občanom k dispozícii počas pracovných dní od 8. do 18. hodiny, občania si môžu overiť kde a v akých úradných hodinách si môžu vybaviť konkrétne agendy integrovanej štátnej správy.
Call centrum bolo zriadené z interných personálnych a technických zdrojov rezortu s nulovými externými nákladmi a jeho sídlom je pracovisko MV SR v Banskej Bystrici. Po zavedení elektronickej podateľne a prepojení úradov v budúcnosti si budú môcť občania prostredníctvom call centra overovať aj stavy svojich žiadostí. Zriadenie call centra je ďalším nástrojom rezortu vnútra s cieľom sprístupniť a zmodernizovať služby štátnej správy pre občana v rámci reformy ESO. Call centrum podobne ako aj www.eso-portal.sk prijíma aj hodnotné podnety občanov na zlepšenie fungovania štátnej správy.